er jeg bare en dårlig mor ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2015

bøllen

mor:) skriver:

Hvad forstår du ved ordet ressourcesvag - jeg fornemmer du nærmest ser det som et skældsord?

Ressourcesvag / stærk er et ord jeg ofte ser brugt når vi taler vores samfund - os mennesker hvor vi ligger henne i de sociale klasser . 

At kalde ts ressourcesvag syntes jeg ikke er passende i denne sammenhæng .

ja ts har nogle måske manglende resourser men ressoucesvag er jo meget andet ikke kun at man ikke kan give sit barn en ugentlig fridag . 

Det er min mening 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Yurie skriver:

Hun har en mand.. Familie.

Og det er jo ikke fordi hun skal ligge ned hele dagen, hun har brug for et par timer til lige at lade op, så hun kan klare resten af dagen. Hun har jo været hjemme på barsel med den første, så kan hun vel også med den næste, og når klokken så rammer 15, har manden sikkert også fri, og hjemme i weekenderne. Så er de jo sammen om det, og så kan hun lige gå ind og lægge sig i et par timerne, når ungerne sover, eller farmand er sammen med dem, og så er hun klar igen.

Synes ikke det fair at du sidder og spiller dommer overfor hvad hun kan og ikke kan.. Ja, hun giver ikke pigen en fridag, men måske får hun en fridag med sin far eller bedste tager en gang imellem(Det er jo ikke fordi hun ligger og feder den derhjemme). Vi ved intet om hvordan deres liv er, og så at sidde og sige, at hun fordi hun ikke kan give sin datter en fridag, så burde hun have tænkt sig bedre om, ikke fået to så hurtigt efter hinanden...

Hun vil gerne sin datter, og hun gør hvad hun mener er bedst for datteren, og det vil hun også gør med lillesøster..

Nu står der jo at hun bliver afleveret hver dag - så må man jo gå ud fra at det er sådan der forholder sig.

Jeg tænker at det kan blive rigtig svært for ts hvis begge børn er syge samtidig, eller lige efter hinanden, hvilket ikke er ualmindeligt. Så er det da relevant at spørge ind til om fremtiden er gennemtænkt, om hun har et netværk der kan hjælpe osv.

Anmeld Citér

28. maj 2015

bøllen skriver:

Ressourcesvag / stærk er et ord jeg ofte ser brugt når vi taler vores samfund - os mennesker hvor vi ligger henne i de sociale klasser . 

At kalde ts ressourcesvag syntes jeg ikke er passende i denne sammenhæng .

ja ts har nogle måske manglende resourser men ressoucesvag er jo meget andet ikke kun at man ikke kan give sit barn en ugentlig fridag . 

Det er min mening 

Men hun skriver jo ikke at ressourcesvag handler om hvorvidt pigen får en fridag eller ej, men om hun har andre der kan hjælpe, om hun har et netværk der kan træde til når der er brug for det.

Jeg synes ikke jeg har fået svar på hvad ordet betyder for dig - er det en klasseinddeling? Er det et skældsord? Hvad forstår du ved ordet?  

Anmeld Citér

28. maj 2015

bøllen

Jeg forstår det som at man måske ikke har et stort netværk - f.eks. at barnet bliver passet i en overfyldt dagpleje frem for at komme hos bedsterne en gang om ugen?

Eller at få hjælp derhjemme så man netop har overskud til sine børn, når nu overskuddet ikke er der grundet smerter.

Og sådan er det jo bare for nogen, men det er jo ikke et skældsord. Der er nogen som ganske enkelt ikke har særlig mange ressourcer, om det er økonomisk, personligt eller hvad det er, så er det jo ikke et skældsord.

Vil sige jeg bestemt ikke ser det som et skældsord , syntes bare at man skal være " varsom " med at bruge ordet - bare sådan.

som i denne tråd udfra en handling 

ressourcesvag / stærkt handler jo netop om mange ting . 

Lige netop alle de ting du nævner , har jeg personligt ikke . Men jeg bliver alligevel set som ressourcestærk . Så det handler om så mange ting . 

Anmeld Citér

28. maj 2015

l.kjoeller

Anonym skriver:

Ja efter flere tråde her inde med at holde børn hjemme under barsel og vis man har fridage osv. 

Får jeg virkelig dårlig samvittighed over for min datter hun er 1år og en mdr Ca hun går i privat dagplejer ved et ektepar  der har 10 børn i alt 

Jeg aflevere hende kl 8 og henter kl 15 hver dag fredag henter jeg dog kl 14 

Jeg er gravid 18 uger hænde og jeg har en sygdom der hedder fibromyalgi som giver daglige smerter og Gør jeg er ekstra træt. Og er derfor sygemeldt og går hjemme sover minimum 2 timer hver dag for at kunne hænge sammen. 

Min datter elsker at være i sin dagpleje hun hygger sig de er meget ude Og hun spiser bare rigtig godt i dagplejen 

Vis hun er hjemme med mig er hun meget utilfreds skriger hysterisk vis jeg går så hun ikke lige kan se mig græder konstant vis hun ikke må sidde på armen af mig kan ikke lege selv og det er en kamp for mig bare at få lidt mad  i hende  så derfor vælger jeg at hun skal i dagpleje og få en hyggelig dag i stedet for en træls dag med mor der hjemme. 

Jeg kan ikke aflevere senere da dagplejerne fortrækker hun er der kl 8 

Jeg kan ikke hente fx kl 13  da hun ofte sover der kl 14 er hun måske lige vågnet og får eftermiddag mad derfor henter jeg kl 15 så hun kan nå at vågne og få mad og så komme med ud at lege 

Men er det bare helt forkert af mig burde jeg bare bide i det sure æble og have hende noget mere hjemme. 

Jeg elsker selfølig min datter højere ind noget andet Men det er bare meget hårdt når det hele her hjemme bare er en kamp fra morgen til aften 

Du er bestemt ikke en dårlig mor. Jeg er fleksjobber og min datter er stadig afsted ca 6 timer dagligt. Hun mærker det ved en ekstra fridag i ny og næ og da hun var i dp undgik vi gæstepleje. Fribromyalgi er ikke at spøge med har jeg hørt. Og du skal jo også have overskud til livet. Så at hun er hos andre børn og voksne tager hun bestemt ikke skade af. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

bøllen

Men hun skriver jo ikke at ressourcesvag handler om hvorvidt pigen får en fridag eller ej, men om hun har andre der kan hjælpe, om hun har et netværk der kan træde til når der er brug for det.

Jeg synes ikke jeg har fået svar på hvad ordet betyder for dig - er det en klasseinddeling? Er det et skældsord? Hvad forstår du ved ordet?  

Men er det ikke lidt det hun skriver ?

J eg tænker, at hvis du er så syg, at du ikke kan have dit meget, meget lille barn mere hjemme, hvorfor søren skal du så have et til allerede?

Det kan du jo i sagens natur ikke gøre noget ved nu, men du virker for ressourcesvag til at have 2 meget små børn samtidig. Så du skal tænke dig grundigt om nu for at sikre dine børn fremover.

Anmeld Citér

28. maj 2015

bøllen

Ordet har ikke en betydning for mig , jeg har jo lige skrevet hvad jeg mener 

Anmeld Citér

28. maj 2015

TNBC

Nu står der jo at hun bliver afleveret hver dag - så må man jo gå ud fra at det er sådan der forholder sig.

Jeg tænker at det kan blive rigtig svært for ts hvis begge børn er syge samtidig, eller lige efter hinanden, hvilket ikke er ualmindeligt. Så er det da relevant at spørge ind til om fremtiden er gennemtænkt, om hun har et netværk der kan hjælpe osv.

Ja, der står at hun bliver afleveret, gætter på at manden arbejder.. Men hvis manden nu pludselig har en fri dag, når han har ferie.. Det er det jeg tænker på. Eller at bedste spørg om hun kan have hende en dag.. Men normen for dem er at hun er der hver dag, men der kan ske ændringer fra dag til dag. Vi ved intet andet end at hun bliver afleveret til hver dag...

Men vi ved jo heller ikke hvilket netværk hun har, hvis hun har forældre der ikke arbejder, har hun jo en støtte.  Og når hun har de slemme kroniske skader, har hun vel også kontakt til læge, sundhedsplejerske(hvem man ellers har kontakt til) så de kender til det, det samme gør dagplejeren vel også.  Så hun har vel tænkt over tingene, før hun valgte at udfører endnu en graviditet.

Ja tænker også det kan være hårdt, hvis(og siger hvis) begge børnene bliver syge på en gang..

Anmeld Citér

28. maj 2015

bøllen skriver:

Men er det ikke lidt det hun skriver ?

J eg tænker, at hvis du er så syg, at du ikke kan have dit meget, meget lille barn mere hjemme, hvorfor søren skal du så have et til allerede?

Det kan du jo i sagens natur ikke gøre noget ved nu, men du virker for ressourcesvag til at have 2 meget små børn samtidig. Så du skal tænke dig grundigt om nu for at sikre dine børn fremover.

jamen det er vel ikke helt forkert.?

Hun har ikke ressourcerne til at have sit barn hjemme, hun må derfor aflevere i institution hver dag og det er jo sådan det er, det kan ts jo ikke gøre for og bestemt ikke noget hun skal have det skidt over. 

Men i kraft af at hun har en sygdom der tærer på hendes energi, og der ikke umiddelbart, bliver nævnt noget netværk der hjælper til, så bliver ressorucerne ikke større og arbejdsbyrden bliver ikke mindre med to børn, tværtimod.

Så må man overveje fremtiden - hvad gør man i de situationer hvor begge børn er syge? Eller lige efter hinanden, hvor mor ikke har kunne få overskud og måske er helt udkørt og irriteret? Hvem har man at trække på?

Men jeg vil give dig ret i at ordet ressourcesvag godt kan have en stemplende effekt på nogen, men tror nu ikke det var sådan ment.

Anmeld Citér

28. maj 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

jamen det er vel ikke helt forkert.?

Hun har ikke ressourcerne til at have sit barn hjemme, hun må derfor aflevere i institution hver dag og det er jo sådan det er, det kan ts jo ikke gøre for og bestemt ikke noget hun skal have det skidt over. 

Men i kraft af at hun har en sygdom der tærer på hendes energi, og der ikke umiddelbart, bliver nævnt noget netværk der hjælper til, så bliver ressorucerne ikke større og arbejdsbyrden bliver ikke mindre med to børn, tværtimod.

Så må man overveje fremtiden - hvad gør man i de situationer hvor begge børn er syge? Eller lige efter hinanden, hvor mor ikke har kunne få overskud og måske er helt udkørt og irriteret? Hvem har man at trække på?

Men jeg vil give dig ret i at ordet ressourcesvag godt kan have en stemplende effekt på nogen, men tror nu ikke det var sådan ment.

Men helt ærligt, tror du ikke, at de har tænkt på de ting? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.