er jeg bare en dårlig mor ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2015

Mom2

Anonym skriver:

Ja efter flere tråde her inde med at holde børn hjemme under barsel og vis man har fridage osv. 

Får jeg virkelig dårlig samvittighed over for min datter hun er 1år og en mdr Ca hun går i privat dagplejer ved et ektepar  der har 10 børn i alt 

Jeg aflevere hende kl 8 og henter kl 15 hver dag fredag henter jeg dog kl 14 

Jeg er gravid 18 uger hænde og jeg har en sygdom der hedder fibromyalgi som giver daglige smerter og Gør jeg er ekstra træt. Og er derfor sygemeldt og går hjemme sover minimum 2 timer hver dag for at kunne hænge sammen. 

Min datter elsker at være i sin dagpleje hun hygger sig de er meget ude Og hun spiser bare rigtig godt i dagplejen 

Vis hun er hjemme med mig er hun meget utilfreds skriger hysterisk vis jeg går så hun ikke lige kan se mig græder konstant vis hun ikke må sidde på armen af mig kan ikke lege selv og det er en kamp for mig bare at få lidt mad  i hende  så derfor vælger jeg at hun skal i dagpleje og få en hyggelig dag i stedet for en træls dag med mor der hjemme. 

Jeg kan ikke aflevere senere da dagplejerne fortrækker hun er der kl 8 

Jeg kan ikke hente fx kl 13  da hun ofte sover der kl 14 er hun måske lige vågnet og får eftermiddag mad derfor henter jeg kl 15 så hun kan nå at vågne og få mad og så komme med ud at lege 

Men er det bare helt forkert af mig burde jeg bare bide i det sure æble og have hende noget mere hjemme. 

Jeg elsker selfølig min datter højere ind noget andet Men det er bare meget hårdt når det hele her hjemme bare er en kamp fra morgen til aften 

Synes du ville være en dårlig mor, hvis du holdt hende hjemme!
Hun trives tydeligvis i hendes dp og har glæde af daglig kontakt med andre børn og voksne, så jeg forstår godt med din sygdom oven i, at du sender hende afsted.

Jeg går selv sygemeldt grundet graviditetssmerter og har en kronisk syg mand, selvom vi begge er hjemme, bliver vores datter på 2,5år sendt i sp hver dag fra 9 - 16 fredag kl 15 (cirka), fordi hun ikke trives med bare at gå hjemme.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2015

Anonym trådstarter

(SLETTET AF MODERATOR) 

Nu kan jeg ikke ignorere det mere !! 

Hvorfor fanden sku jeg dog Gøre det når vi nu gerne vil have vores piger tæt på hinanden og tage de hårdere år på en gang. 

Jeg siger heller ikke jeg ikke har hende hjemme en gang i mellem hun har lige Været syg hvor jeg har haft hende hjemme i en og en halv uge plus nogle ekstra dage da hun lige skulle have chancen for at komme oven på igen. 

Hun har noget med hofterne så der går jeg til tjek på sygehuset med hende en gang i mellem og så har jeg osse haft nogle gange hvor jeg har haft hende hjemme bare af lyst til det !!  

Så sendt som i morgen har jeg tænkt mig at have hende hjemme men nej jeg har sku ikke kræfter til at have hende hjemme en gang om ugen og hvorfor sku jeg osse det med alle de penge vi betaler vores dagplejer for at passe hende. 

Det er sku latterligt man føler man er tvunget til at sku forsvare sig på den måde over for en der åbenbart mener hun selv er super mor 

Anmeld Citér

28. maj 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Nu kan jeg ikke ignorere det mere !! 

Hvorfor fanden sku jeg dog Gøre det når vi nu gerne vil have vores piger tæt på hinanden og tage de hårdere år på en gang. 

Jeg siger heller ikke jeg ikke har hende hjemme en gang i mellem hun har lige Været syg hvor jeg har haft hende hjemme i en og en halv uge plus nogle ekstra dage da hun lige skulle have chancen for at komme oven på igen. 

Hun har noget med hofterne så der går jeg til tjek på sygehuset med hende en gang i mellem og så har jeg osse haft nogle gange hvor jeg har haft hende hjemme bare af lyst til det !!  

Så sendt som i morgen har jeg tænkt mig at have hende hjemme men nej jeg har sku ikke kræfter til at have hende hjemme en gang om ugen og hvorfor sku jeg osse det med alle de penge vi betaler vores dagplejer for at passe hende. 

Det er sku latterligt man føler man er tvunget til at sku forsvare sig på den måde over for en der åbenbart mener hun selv er super mor 

At du skriver, at du : "sgu ikke har kræfter til at have hende hjemme en dag i ugen"

og i øvrigt overhovedet ikke kan se pointen i at have hende hjemme

"med alle de penge i betaler til jeres dagplejer"

synes jeg faktisk siger ret meget

Jeg vil så tilføje, at jeg ingen steder har skrevet, at du er en dårlig mor, og det har jeg ingen grund til at tro, at du er, men jeg synes, at dit/jeres valg om at I vil have jeres børn tæt på hinanden er et yderst besynderligt valg jeres situation taget i betragtning.

Anmeld Citér

28. maj 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

jamen det er vel ikke helt forkert.?

Hun har ikke ressourcerne til at have sit barn hjemme, hun må derfor aflevere i institution hver dag og det er jo sådan det er, det kan ts jo ikke gøre for og bestemt ikke noget hun skal have det skidt over. 

Men i kraft af at hun har en sygdom der tærer på hendes energi, og der ikke umiddelbart, bliver nævnt noget netværk der hjælper til, så bliver ressorucerne ikke større og arbejdsbyrden bliver ikke mindre med to børn, tværtimod.

Så må man overveje fremtiden - hvad gør man i de situationer hvor begge børn er syge? Eller lige efter hinanden, hvor mor ikke har kunne få overskud og måske er helt udkørt og irriteret? Hvem har man at trække på?

Men jeg vil give dig ret i at ordet ressourcesvag godt kan have en stemplende effekt på nogen, men tror nu ikke det var sådan ment.

Kan ikke se hvor jeg har skrevet jeg intet netværk har ?? 

Min mor børnenes mormor er der altid til at hjælpe vis jeg har brug for det. 

Vis jeg ingen kræfter har og har 2 børn syge så tager deres far da self over !  

Vis både mig og ham har fridag har vores datter self osse og sommerferie kommer hun da osse til at have 3 uger af med mor og far 

Far har selv 3 uger 

Og det er ikke en overfyldt dagplejer der er 5 børn til en voksen pracis som i kommunal dagplejer bortset fra at de aldrig er syge de har altid massere tid og overskud til børnene og der er ikke noget der hedder gæste dagpleje da min datter ikke skal kastes rundt til fremmede ! 

Anmeld Citér

28. maj 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Hvorfor skal folk blande sig i, hvad ts gør? Jeg håber forhåbentligt, at Ts og faderen har tænkt det igennem. 

Jeg synes virkelig der er en tendens til at tro, at folk ikke tænker sig om. Det kan selvf. Godt være det bare er mig...

Anmeld Citér

28. maj 2015

God-mor

Anonym skriver:

Ja efter flere tråde her inde med at holde børn hjemme under barsel og vis man har fridage osv. 

Får jeg virkelig dårlig samvittighed over for min datter hun er 1år og en mdr Ca hun går i privat dagplejer ved et ektepar  der har 10 børn i alt 

Jeg aflevere hende kl 8 og henter kl 15 hver dag fredag henter jeg dog kl 14 

Jeg er gravid 18 uger hænde og jeg har en sygdom der hedder fibromyalgi som giver daglige smerter og Gør jeg er ekstra træt. Og er derfor sygemeldt og går hjemme sover minimum 2 timer hver dag for at kunne hænge sammen. 

Min datter elsker at være i sin dagpleje hun hygger sig de er meget ude Og hun spiser bare rigtig godt i dagplejen 

Vis hun er hjemme med mig er hun meget utilfreds skriger hysterisk vis jeg går så hun ikke lige kan se mig græder konstant vis hun ikke må sidde på armen af mig kan ikke lege selv og det er en kamp for mig bare at få lidt mad  i hende  så derfor vælger jeg at hun skal i dagpleje og få en hyggelig dag i stedet for en træls dag med mor der hjemme. 

Jeg kan ikke aflevere senere da dagplejerne fortrækker hun er der kl 8 

Jeg kan ikke hente fx kl 13  da hun ofte sover der kl 14 er hun måske lige vågnet og får eftermiddag mad derfor henter jeg kl 15 så hun kan nå at vågne og få mad og så komme med ud at lege 

Men er det bare helt forkert af mig burde jeg bare bide i det sure æble og have hende noget mere hjemme. 

Jeg elsker selfølig min datter højere ind noget andet Men det er bare meget hårdt når det hele her hjemme bare er en kamp fra morgen til aften 

Du er selvfølgelig IKKE en dårlig mor. Var du det ville du formegentlig slet ikke skrive dette indlæg. Udfra det du skriver, ser jeg en kærlig mor med ikke så mange kræfter grundet en kronisk lidelse, og som ikke kan få hverdagen til at hænge sammen uden meget hvile. Dvs at du højst sandsynligt er en bedre mor for din datter når hun kommer hjem, fordi du har fået hvilet i løbet af dagen. Jeg tænker dog lidt om grunden til din datters opførsel hjemme bunder i at hun kan mærke at du ikke har et stort overskud? At hun savner dig lidt måske og gerne vil være hos dig hele tiden når hun er hjemme. Du skriver også at du er gravid og det lyder rigtig hårdt i forhold til den sygdom du har og samtidig har din lille datter. Jeg tror simpelthen at din datter mærker at du ikke har så mange kræfter og derfor kræver dig ekstra meget når i er sammen. Har du overskud du kan finde frem til måske at give hende lidt fridage i ny og næ og så glemme alt det praktiske osv. og så udelukkende koncentrere dig om hende, så hun kan mærke dig? Tænker umiddelbart at det ville være rigtig sundt for jeres forhold.

Men skub tankerne væk omkring at du skulle være en dårlig mor. Du gør helt sikkert hvad du kan og hvad du vuderer er bedst i jeres situation 

Anmeld Citér

28. maj 2015

TNBC

Saphiira skriver:

Hvorfor skal folk blande sig i, hvad ts gør? Jeg håber forhåbentligt, at Ts og faderen har tænkt det igennem. 

Jeg synes virkelig der er en tendens til at tro, at folk ikke tænker sig om. Det kan selvf. Godt være det bare er mig...

Tænker det samme. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

Carina:-)

SØS skriver:

At du skriver, at du : "sgu ikke har kræfter til at have hende hjemme en dag i ugen"

Jeg vil så tilføje, at jeg ingen steder har skrevet, at du er en dårlig mor, og det har jeg ingen grund til at tro, at du er, men jeg synes, at dit/jeres valg om at I vil have jeres børn tæt på hinanden er et yderst besynderligt valg jeres situation taget i betragtning.

Ja det skurede også lige i mine ører,

Jeg betaler også ekstra for mine børns tandforsikring ,men det er ikke ensbetydende med at jeg går ud og og skubber dem ned af trappen  lige inden de fylder 21 for at få noget for pengene. 

Men har tit hørt det som et argument - At man skal da udnytte tiden da man jo har betalt for det....

Anmeld Citér

28. maj 2015

Abracadabra

Hvorfor har du oprettet tråden? 

Jeg kan ikke klappe dig på ryggen  og sige, at du er en super mor, når du har så lidt overskud til et meget, meget lille barn OG SAMTIDIG vælger at blive gravid igen. 

Jeg synes ikke, at det er i orden. Men sandheden er (som altid) ilde hørt. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

Anonym trådstarter

SØS skriver:

Vis jeg havde kræfter til at Gøre alt det som andre Gør ville jeg jo nok gå på arbejde hver dag og det ville jo give det samme. 

Og nej kan ikke se hvorfor hun skal kede sig her hjemme med en træt mor. 

Hun spiser jo ingen ting her hjemme og elsker at have nogle omkring hende konstant og æder helt vildt i dagplejen og det er en dejlig glad pige der kommer hjem i stedet for en sur tvær pige her hjemme. 

Kan ikke se det skulle være bedre for hende at være hjemme. 

Komintaren om pengene kommer fra min kæreste af. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.