er jeg bare en dårlig mor ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Yurie skriver:

Ja, der står at hun bliver afleveret, gætter på at manden arbejder.. Men hvis manden nu pludselig har en fri dag, når han har ferie.. Det er det jeg tænker på. Eller at bedste spørg om hun kan have hende en dag.. Men normen for dem er at hun er der hver dag, men der kan ske ændringer fra dag til dag. Vi ved intet andet end at hun bliver afleveret til hver dag...

Men vi ved jo heller ikke hvilket netværk hun har, hvis hun har forældre der ikke arbejder, har hun jo en støtte.  Og når hun har de slemme kroniske skader, har hun vel også kontakt til læge, sundhedsplejerske(hvem man ellers har kontakt til) så de kender til det, det samme gør dagplejeren vel også.  Så hun har vel tænkt over tingene, før hun valgte at udfører endnu en graviditet.

Ja tænker også det kan være hårdt, hvis(og siger hvis) begge børnene bliver syge på en gang..

Det er nu meget almindeligt at de bliver syge samtidig eller lige efter hinanden - den store vil jo komme til at smitte den lille. Så jo hvis, men sandsynligheden er ret stor

Men hos mig er normen f.eks. at bedsterne har vores dreng en gang ugentligt, så det ville jeg skrive hvis det forholdt sig sådan.  

Så at der i ny og næ kommer fridage eller de obligatoriske ferier opvejer da ikke, at der skal tænkes godt og grundigt igennem ift. pasning når man skal have to så små børn og man har en kronisk sygdom der giver så mange smerter som i ts's tilfælde. Det handler jo ikke om i ny og næ - men om at hverdagen skal fungere.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2015

TNBC

mor:) skriver:

Det er nu meget almindeligt at de bliver syge samtidig eller lige efter hinanden - den store vil jo komme til at smitte den lille. Så jo hvis, men sandsynligheden er ret stor

Men hos mig er normen f.eks. at bedsterne har vores dreng en gang ugentligt, så det ville jeg skrive hvis det forholdt sig sådan.  

Så at der i ny og næ kommer fridage eller de obligatoriske ferier opvejer da ikke, at der skal tænkes godt og grundigt igennem ift. pasning når man skal have to så små børn og man har en kronisk sygdom der giver så mange smerter som i ts's tilfælde. Det handler jo ikke om i ny og næ - men om at hverdagen skal fungere.

Ja, det kan ske, men ikke altid(Jeg har oplevet begge dele). Nogen børn har bare et super immunforsvar. Men ja ved at det kan ske.

Jeg skrev heller ikke noget om en ugentlig fridag med bedste, men at bedste måske spørg, om hun kan hente sit barnebarn i vuggestuen, ligesom at jeg kunne da mine nevøer gik i dp og bh, spørge dagen før om jeg kunne hente dem og have dem om eftermiddagen.

Men igen, jeg regner sku med at de har tænkt over det, at lægen har snakket med hende om det, da han kender til hendes sygdom.. Hvem der ellers er der for hende, gør hvad der er bedst for hende. Hendes mand hjælper meget.. At de ved hvad de er gået ind til...

Anmeld Citér

28. maj 2015

Saphiira skriver:

Men helt ærligt, tror du ikke, at de har tænkt på de ting? 

Måske. Det ser ikke ud til at være blevet tænkt over første barn. Hun skriver jo at barnet har været meget hjemme grundet sygdom og det har tæret på hendes overskud hvor hun bliver let irriteret. Så havde jeg valgt at ringe til nogen og få en hjælpende hånd. Og nu skal det ikke misforstås - for ts virker som en kærlig mor. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

Kay

Anonym skriver:

Ja efter flere tråde her inde med at holde børn hjemme under barsel og vis man har fridage osv. 

Får jeg virkelig dårlig samvittighed over for min datter hun er 1år og en mdr Ca hun går i privat dagplejer ved et ektepar  der har 10 børn i alt 

Jeg aflevere hende kl 8 og henter kl 15 hver dag fredag henter jeg dog kl 14 

Jeg er gravid 18 uger hænde og jeg har en sygdom der hedder fibromyalgi som giver daglige smerter og Gør jeg er ekstra træt. Og er derfor sygemeldt og går hjemme sover minimum 2 timer hver dag for at kunne hænge sammen. 

Min datter elsker at være i sin dagpleje hun hygger sig de er meget ude Og hun spiser bare rigtig godt i dagplejen 

Vis hun er hjemme med mig er hun meget utilfreds skriger hysterisk vis jeg går så hun ikke lige kan se mig græder konstant vis hun ikke må sidde på armen af mig kan ikke lege selv og det er en kamp for mig bare at få lidt mad  i hende  så derfor vælger jeg at hun skal i dagpleje og få en hyggelig dag i stedet for en træls dag med mor der hjemme. 

Jeg kan ikke aflevere senere da dagplejerne fortrækker hun er der kl 8 

Jeg kan ikke hente fx kl 13  da hun ofte sover der kl 14 er hun måske lige vågnet og får eftermiddag mad derfor henter jeg kl 15 så hun kan nå at vågne og få mad og så komme med ud at lege 

Men er det bare helt forkert af mig burde jeg bare bide i det sure æble og have hende noget mere hjemme. 

Jeg elsker selfølig min datter højere ind noget andet Men det er bare meget hårdt når det hele her hjemme bare er en kamp fra morgen til aften 

Selvfølgelig ikke, din datter har brug for rutiner og at blive stimuleret med andre børn, selvom jeg går hjemme på barsel er min den store stadig i børnehave 4 ud af 5 dage og er der fra 9-15 

hun elsker sin børnehave og jeg kunne ikke drømme om at frarøve hende den glæde

Anmeld Citér

28. maj 2015

Yurie skriver:

Ja, det kan ske, men ikke altid(Jeg har oplevet begge dele). Nogen børn har bare et super immunforsvar. Men ja ved at det kan ske.

Jeg skrev heller ikke noget om en ugentlig fridag med bedste, men at bedste måske spørg, om hun kan hente sit barnebarn i vuggestuen, ligesom at jeg kunne da mine nevøer gik i dp og bh, spørge dagen før om jeg kunne hente dem og have dem om eftermiddagen.

Men igen, jeg regner sku med at de har tænkt over det, at lægen har snakket med hende om det, da han kender til hendes sygdom.. Hvem der ellers er der for hende, gør hvad der er bedst for hende. Hendes mand hjælper meget.. At de ved hvad de er gået ind til...

Hvorfor regner du med det? 

Anmeld Citér

28. maj 2015

bøllen

jamen det er vel ikke helt forkert.?

Hun har ikke ressourcerne til at have sit barn hjemme, hun må derfor aflevere i institution hver dag og det er jo sådan det er, det kan ts jo ikke gøre for og bestemt ikke noget hun skal have det skidt over. 

Men i kraft af at hun har en sygdom der tærer på hendes energi, og der ikke umiddelbart, bliver nævnt noget netværk der hjælper til, så bliver ressorucerne ikke større og arbejdsbyrden bliver ikke mindre med to børn, tværtimod.

Så må man overveje fremtiden - hvad gør man i de situationer hvor begge børn er syge? Eller lige efter hinanden, hvor mor ikke har kunne få overskud og måske er helt udkørt og irriteret? Hvem har man at trække på?

Men jeg vil give dig ret i at ordet ressourcesvag godt kan have en stemplende effekt på nogen, men tror nu ikke det var sådan ment.

Og det var det jeg mente med ordet 

syntes der er langt fra at have manglende ressourcer på et område til at blive kaldt ressourcesvag . 

hvilket det er det jeg kommentere på. 

Jeg står i nøjagtigt samme situation som ts . Men er nu alligevel ressourcestærk på mange andre område

så at dømme udfra 1 situation som pågældende gør , syntes jeg er lige i overkanten

især med et ord som jeg mener bliver brugt til at sætte et social mærke på os .

Anmeld Citér

28. maj 2015

TNBC

Hvorfor regner du med det? 

Fordi det regner jeg med at man gør, hvis man har så slemme smerter at man har brug for et par timers fred..
At man tænker, kan jeg klare 2 børn(behøver jo ikke være en hel dag), har jeg et godt netværk, hvis børnene bliver syge, er der en mand? Hvad mener lægen? Vil jeg kunne klare endnu en graviditet??
Hvordan ser min fremtid ud med smerterne?  

Anmeld Citér

28. maj 2015

Carina:-)

Lomm skriver:

Jeg er enig i at der nogen gange bliver kørt lidt meget på at man bør have sine børn hjemme. Det må komme fra nogle meget moderlige pædagogiske spelt typer, som ikke kan se ud over egen næsetip.... Jeg er selv på barsel, lillebror er 3 mdr og helt igennem NEM, så i teorien ville jeg sagtens kunne have min pige på 3 hjemme.

Men selvom jeg ikke er syg, ja så kan jeg altså heller ikke aktivere/stimulere hende på samme måde som de andre børn, og det ville ende med frustration for os begge. 

Hun bliver afleveret kl 8.30 hvor de skal hygge med boller/frugt, og så hentet igen kl 15.30-16 alt efter hvordan det lige passer med amning af den lille. Jeg kunne sagtens hente tidligere, men da hun elsker at være udenfor på legepladsen kan jeg ikke se hvorfor jeg skulle det. 

Vi har netop holdt 3 ugers ferie, hun startede op igen i tirsdags og det er tydeligt hun har savnet det. Igår gik hun og fortalte eventyret om de 3 bukkebruse & trolden, derefter byggede hun en bro på gulvet af en sengerand så man ikke blev spist af krokodiller. Alt sammen noget hun har samlet op i børnehaven. Generelt vil jeg sige at virkelig meget af det hun har lært lærte hun i dagplejen. Ikke at vi ikke forsøger at lære hende ting, men børn er bare mere villige til at gøre det de andre børn også gør.

selv hvis jeg vandt 100milioner i lotto og sagde mit job op ville jeg sende dem afsted nogle timer hver dag, jeg mener de har godt af det sociale med de andre børn, og jeg har bare ikke de pædagogiske evner til at have dem omkring mig konstant. Vi er alle forskellige, det bliver man ikke en dårlig mor af. En god mor er en glad mor.

Jeg synes det er lige så besynderligt at hvis man godt synes man kan overskue at have sit barn hjemme ,og går op i at man er mest muligt sammen med sine børn 

Så kan man regne med at man bliver kaldt speltmor eller uha uha pædagogisk og moderlig ? Siden hvornår er det blevet negativt at være moderlig?

Og samtidig så kommer der 4-5 indlæg i sådan en tråd hvor folk nærmest overgår hinanden i hvor længe er deres børn er afsted fordi de jo naturligvis bliver asociale små væsner af at være hjemme..

Kunne der findes en gylden middelvej?

Kunne det tænkes at hverken ingen kontakt med andre børn eller ingen kontakt ( eller minimal) med sine forældre begge dele er noget skidt?

Vi kan vel godt selv om vi ikke er enige i hvordan og hvorfor man har fået børn alligevel blive enige i at hverken fra morgen til aften i inst er i børns tarv ,lige så lidt som det er i børns tarv at sidde hjemme og se tv dagen lang? De fleste der holder deres børn hjemme ser jo andre børn via legestue osv- Og de fleste forældre har overskud til at bruge de fleste fritimer sammen med deres børn . 

Det behvoer jo ikke være enten eller....

Anmeld Citér

28. maj 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Abracadabra skriver:

Det var faktisk heller ikke det, jeg skrev. 

Men at vælge at få 2 børn på halvandet år er en mundfuld! Og hvorfor vælge det, når man ikke en gang kan overskue at give sin 13 mdr gamle baby en ugentlig fridag fra sin fuldtidspasning? Det virker ikke gennemtænkt. 

Man får vel børn for at være sammen med dem? Eller det gør du måske heller ikke selv? 

Jeg må indrømme, at jeg er super enig.

Anmeld Citér

28. maj 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

jamen det er vel ikke helt forkert.?

Hun har ikke ressourcerne til at have sit barn hjemme, hun må derfor aflevere i institution hver dag og det er jo sådan det er, det kan ts jo ikke gøre for og bestemt ikke noget hun skal have det skidt over. 

Men i kraft af at hun har en sygdom der tærer på hendes energi, og der ikke umiddelbart, bliver nævnt noget netværk der hjælper til, så bliver ressorucerne ikke større og arbejdsbyrden bliver ikke mindre med to børn, tværtimod.

Så må man overveje fremtiden - hvad gør man i de situationer hvor begge børn er syge? Eller lige efter hinanden, hvor mor ikke har kunne få overskud og måske er helt udkørt og irriteret? Hvem har man at trække på?

Men jeg vil give dig ret i at ordet ressourcesvag godt kan have en stemplende effekt på nogen, men tror nu ikke det var sådan ment.

Meget enig. det er vel ikke til diskussion, at en person der lider af en kronisk sygdom som ts gør det IKKE har samme overskud/ressourcer so en person, der ikke lider af en kronisk sygdom. Det har ikke noget at gøre med, at nogen vil dunke ts i hovedet, sådan ER det bare. OG så forstår jeg altså heller ikke, at man vælger i den situation at få to børn SÅ tæt på hinanden - ej lyder det helt gennemtænkt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.