Anonym skriver:
Vis jeg havde kræfter til at Gøre alt det som andre Gør ville jeg jo nok gå på arbejde hver dag og det ville jo give det samme.
Og nej kan ikke se hvorfor hun skal kede sig her hjemme med en træt mor.
Hun spiser jo ingen ting her hjemme og elsker at have nogle omkring hende konstant og æder helt vildt i dagplejen og det er en dejlig glad pige der kommer hjem i stedet for en sur tvær pige her hjemme.
Kan ikke se det skulle være bedre for hende at være hjemme.
Komintaren om pengene kommer fra min kæreste af.
Jeg tænker når jeg læser det, at det er noget helt andet det skal arbejdes med.
først må jeg slå fast, jeg synes ikke man er en dårlig mor fordi man afleverer sit barn når man selv har fri - det er helt op til en selv.
Men jeg synes det er synd man afleverer af nød, dvs. Man afleverer fordi man tror ens barn har det bedst i dagplejen, er gladere hvis han/hun får tid i dagpleje, spiser bedre osv.
Det er fantastisk ens barn nyder sin daginstitution, men det skulle gerne være sådan at både barn og voksen så frem til fridagene og nød dem mindst lige så meget.
Jeg ville ønske du kunne skrive: jeg er så sur på min sygdom, for den gør jeg ikke kan holde min datter hjemme fast en dag om ugen, og måske også vælge to måneders ferie nu her inden lillesøster kommer, så vi rigtig kunne nyde hende som enebarn. Men den dumme sygdom gør jeg er for træt, får for mange smerter. Så jeg vælger lidt mindre fridage men tilgengæld er de aå helt fantastiske og både hun og jeg nyder dem.
Jeg er ikke speltmor, og mine børn får både store poser slik om fredage, hvidt pasta og ser film de er for små til. Jeg kan endda finde på at skælde ud, nogen gange helt urimeligt aå jeg må undskylde bagefter. Mit hjem kunne aldrig komme i bo bedre, og jeg kan være den mest antipædagogiske med bolche pædagogik. Så ingen hellig speltmor her, men jeg kan med hånden på hjertet sige: fridage med ungerne er det bedste i hele verden. Og kommer de afsted en dag jeg har fri, så er det ene og alene for min egen skyld og ikke for deres, ikke fordi de har det bedre i institution, fordi de keder sig, fordi de har brug for rutiner eller noget som helst, så er det fordi jeg har brug for ditten eller datten
Når din datter kommer i dagpleje er det fordi du har brug for den tid til at lade op og ikke fordi hun har det bedst i dagpleje. Og at du skal lade op er et livsvilkår som dine børn skal leve med, det gør dig ikke til en dårlig mor, men med en mor med udfordringer.