er jeg bare en dårlig mor ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2015

lineog4

Kay skriver:

Selvfølgelig ikke, din datter har brug for rutiner og at blive stimuleret med andre børn, selvom jeg går hjemme på barsel er min den store stadig i børnehave 4 ud af 5 dage og er der fra 9-15 

hun elsker sin børnehave og jeg kunne ikke drømme om at frarøve hende den glæde

Og alligevel er der bare en forskel på en på 12 mnd og et børnehave barn. 

Ikke fordi jeg synes ts er en dårlig mor, og vi gør alle hvad vi synes bedst. Men jeg er ret sikker på en på 12 mnd hvis de selv kunne vælge helst ville være hos mor og far. To af mine har været hjemme til de var henholdsvise 15 mnd og 18 mnd, ham til 18 mnd gik hjemme sammen med mormor og han elskede det, han udviklede sig i rivende fart, blev set, hørt, talt med osv. Med de normeringer der er nu, ville jeg til hver en tid give så lille t barn så meget tid hjemme som muligt (hvis det var muligt for mig og jeg ikke som ts led af kroniske smerter).

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2015

lineog4

Anonym skriver:

Vis jeg havde kræfter til at Gøre alt det som andre Gør ville jeg jo nok gå på arbejde hver dag og det ville jo give det samme. 

Og nej kan ikke se hvorfor hun skal kede sig her hjemme med en træt mor. 

Hun spiser jo ingen ting her hjemme og elsker at have nogle omkring hende konstant og æder helt vildt i dagplejen og det er en dejlig glad pige der kommer hjem i stedet for en sur tvær pige her hjemme. 

Kan ikke se det skulle være bedre for hende at være hjemme. 

Komintaren om pengene kommer fra min kæreste af. 

Jeg tænker når jeg læser det, at det er noget helt andet det skal arbejdes med.

først må jeg slå fast, jeg synes ikke man er en dårlig mor fordi man afleverer sit barn når man selv har fri - det er helt op til en selv.

Men jeg synes det er synd man afleverer af nød, dvs. Man afleverer fordi man tror ens barn har det bedst i dagplejen, er gladere hvis han/hun får tid i dagpleje, spiser bedre osv. 

Det er fantastisk ens barn nyder sin daginstitution, men det skulle gerne være sådan at både barn og voksen så frem til fridagene og nød dem mindst lige så meget. 

Jeg ville ønske du kunne skrive: jeg er så sur på min sygdom, for den gør jeg ikke kan holde min datter hjemme fast en dag om ugen, og måske også vælge to måneders ferie nu her inden lillesøster kommer, så vi rigtig kunne nyde hende som enebarn. Men den dumme sygdom gør jeg er for træt, får for mange smerter. Så jeg vælger lidt mindre fridage men tilgengæld er de aå helt fantastiske og både hun og jeg nyder dem. 

Jeg er ikke speltmor, og mine børn får både store poser slik om fredage, hvidt pasta og ser film de er for små til.  Jeg kan endda finde på at skælde ud, nogen gange helt urimeligt aå jeg må undskylde bagefter. Mit hjem kunne aldrig komme i bo bedre, og jeg kan være den mest antipædagogiske med bolche pædagogik. Så ingen hellig speltmor her, men jeg kan med hånden på hjertet sige: fridage med ungerne er det bedste i hele verden. Og kommer de afsted en dag jeg har fri, så er det ene og alene for min egen skyld og ikke for deres, ikke fordi de har det bedre i institution, fordi de keder sig, fordi de har brug for rutiner eller noget som helst, så er det fordi jeg har brug for ditten eller datten

Når din datter kommer i dagpleje er det fordi du har brug for den tid til at lade op og ikke fordi hun har det bedst i dagpleje. Og at du skal lade op er et livsvilkår som dine børn skal leve med, det gør dig ikke til en dårlig mor, men med en mor med udfordringer. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

Moderator

Profilbillede for Moderator

Nu vil vi lige sætte en lille fod ned i denne debat inden den løber afsted med vores følelser.

Det er vigtigt at huske på at vi alle har forskellige meninger, følelser og værdier, både i forhold til at være mennesker men også i forhold til at være forælder. 

Dette ER et ømt og svært emne, hvilket kan være svært at debattere eftersom det omhandler det følelsesmæssige omkring det at være en god nok mor for sit barn. 

Vi opfordrer selvfølgelig ikke til at skulle sidde og give hinanden skulderklap hvis ikke det er det man mener, man kan jo sagtens være af anden opfattelse, men det KAN sagtens debatteres sagligt og ytres uden personlige angreb hverken i mild eller stærk grad - hvilket så absolut ikke tolereres og vil blive slettet uden varsel. 

Vi vil jo gerne at Baby.dk skal være et rart sted at være og vi er alle i samme båd. Mere eller mindre, derfor kræver vi at alle skriver ordenligt til hinanden og overholder de retningslinjer vi har listet op for jer  HER

Rigtig god aften.

MVH Staff. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

CharlotteogMaria

Med alt det du beskriver, tror jeg godt du kender svaret. At du selvfølgelig ikke er en dårlig mor, men det er da rart at blive bekræftet i det

Derudover forstår jeg heller ikke valget at få et barn mere allerede med de begrænsninger du har, det bliver jo voldsomt hårdt

Anmeld Citér

28. maj 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Saphiira skriver:

Hvorfor skal folk blande sig i, hvad ts gør? Jeg håber forhåbentligt, at Ts og faderen har tænkt det igennem. 

Jeg synes virkelig der er en tendens til at tro, at folk ikke tænker sig om. Det kan selvf. Godt være det bare er mig...

Enig.. Hvorfor tror man det værste om folk pr automatik, i stedet for at tro på at ts og hendes mand er voksne mennesker det har truffet en beslutning de synes er god for dem.? Vi læsere aner jo intet om ts og hele hendes liv, situation, netværk osv. Så hvorfor konkluderer man noget som helst, man kunne jo prøve at spørge pænt og måske blive klogere....

har selv prøvet at oprette en tråd hvor der blev konkluderet en heeeel masse ting jeg slet ikke havde nævnt noget om, og jeg fik virkelig ondt i maven over nogen af de kommentarer dengang for der blev simpelhen kørt så meget rundt i noget som var usandt og opdigtet i stedet for at læse hvad jeg skrev af modsvar. Det er virkelig ubehageligt. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Ja efter flere tråde her inde med at holde børn hjemme under barsel og vis man har fridage osv. 

Får jeg virkelig dårlig samvittighed over for min datter hun er 1år og en mdr Ca hun går i privat dagplejer ved et ektepar  der har 10 børn i alt 

Jeg aflevere hende kl 8 og henter kl 15 hver dag fredag henter jeg dog kl 14 

Jeg er gravid 18 uger hænde og jeg har en sygdom der hedder fibromyalgi som giver daglige smerter og Gør jeg er ekstra træt. Og er derfor sygemeldt og går hjemme sover minimum 2 timer hver dag for at kunne hænge sammen. 

Min datter elsker at være i sin dagpleje hun hygger sig de er meget ude Og hun spiser bare rigtig godt i dagplejen 

Vis hun er hjemme med mig er hun meget utilfreds skriger hysterisk vis jeg går så hun ikke lige kan se mig græder konstant vis hun ikke må sidde på armen af mig kan ikke lege selv og det er en kamp for mig bare at få lidt mad  i hende  så derfor vælger jeg at hun skal i dagpleje og få en hyggelig dag i stedet for en træls dag med mor der hjemme. 

Jeg kan ikke aflevere senere da dagplejerne fortrækker hun er der kl 8 

Jeg kan ikke hente fx kl 13  da hun ofte sover der kl 14 er hun måske lige vågnet og får eftermiddag mad derfor henter jeg kl 15 så hun kan nå at vågne og få mad og så komme med ud at lege 

Men er det bare helt forkert af mig burde jeg bare bide i det sure æble og have hende noget mere hjemme. 

Jeg elsker selfølig min datter højere ind noget andet Men det er bare meget hårdt når det hele her hjemme bare er en kamp fra morgen til aften 

Nej overhovedet ikke!

Min datter kommer altså også afsted i vuggestue hver dag selvom jeg pt er hjemme og jobsøgende. 

Hun elsker at være i vuggestue, og kan næsten ikke få nok af det 

Skal hun være hjemme en hel dag kan hun godt blive sur og tvær og hun keder sig helt enormt, fordi jeg ikke kan aktivere hende på samme måde som de gør nede i vuggeren. 

Henter min datter de fleste dage kl 15:30 fordi det passer os bedst med at hun har sovet ogleget og er klar til at komme hjem og hygge. - Hun bliver afleveret kl 8:30.

Så nej, du er bestemt ikke en dårlig mor. Både du og din datter skal trives, og lyder som om at det gør i bedst når hun er i dagpleje om dagen

Anmeld Citér

28. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MummiT skriver:

Nej overhovedet ikke!

Min datter kommer altså også afsted i vuggestue hver dag selvom jeg pt er hjemme og jobsøgende. 

Skal hun være hjemme en hel dag kan hun godt blive sur og tvær og hun keder sig helt enormt, fordi jeg ikke kan aktivere hende på samme måde som de gør nede i vuggeren. 

Henter min datter de fleste dage kl 15:30 fordi det passer os bedst med at hun har sovet ogleget og er klar til at komme hjem og hygge. - Hun bliver afleveret kl 8:30.

Så nej, du er bestemt ikke en dårlig mor. Både du og din datter skal trives, og lyder som om at det gør i bedst når hun er i dagpleje om dagen

Hvorfor kan du ikke det - altså der skal ikke meget til for at aktivere et vuggestuebarn, så jeg forstår det ikke. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

Mama85

Anonym skriver:

Ja efter flere tråde her inde med at holde børn hjemme under barsel og vis man har fridage osv. 

Får jeg virkelig dårlig samvittighed over for min datter hun er 1år og en mdr Ca hun går i privat dagplejer ved et ektepar  der har 10 børn i alt 

Jeg aflevere hende kl 8 og henter kl 15 hver dag fredag henter jeg dog kl 14 

Jeg er gravid 18 uger hænde og jeg har en sygdom der hedder fibromyalgi som giver daglige smerter og Gør jeg er ekstra træt. Og er derfor sygemeldt og går hjemme sover minimum 2 timer hver dag for at kunne hænge sammen. 

Min datter elsker at være i sin dagpleje hun hygger sig de er meget ude Og hun spiser bare rigtig godt i dagplejen 

Vis hun er hjemme med mig er hun meget utilfreds skriger hysterisk vis jeg går så hun ikke lige kan se mig græder konstant vis hun ikke må sidde på armen af mig kan ikke lege selv og det er en kamp for mig bare at få lidt mad  i hende  så derfor vælger jeg at hun skal i dagpleje og få en hyggelig dag i stedet for en træls dag med mor der hjemme. 

Jeg kan ikke aflevere senere da dagplejerne fortrækker hun er der kl 8 

Jeg kan ikke hente fx kl 13  da hun ofte sover der kl 14 er hun måske lige vågnet og får eftermiddag mad derfor henter jeg kl 15 så hun kan nå at vågne og få mad og så komme med ud at lege 

Men er det bare helt forkert af mig burde jeg bare bide i det sure æble og have hende noget mere hjemme. 

Jeg elsker selfølig min datter højere ind noget andet Men det er bare meget hårdt når det hele her hjemme bare er en kamp fra morgen til aften 

Hvis du har et behov for at sove 2 timer midt om dagen, kunne det ikke lade sig gøre at du sover når din pige sover til middag? Så kan I hvile jer på samme tid.

Når hun bliver hysterisk og skriger, så prøv at kigge med hendes øjne hvad det er hun bliver hysterisk af, er det fordi at hun ikke får din opmærksomhed? Og hvor lang tid har du en forventning om at hun skal kunne lege selv i den alder? Der skal jo ikke så meget til for at aktivere et barn i den alder, og det behøver jo overhovedet ikke at være fysisk krævende aktivitet. 

Hvordan griber du spisesituationer an? Giver du hende maden eller får hun lov til at sidde selv og smage og mærke maden? Gør du det spændende og hyggeligt og spiser sammen med hende og ikke blot giver hende maden?

Jeg synes umiddelbart at 2 voksne til 10 børn er virkelig meget, og børn i din piges alder har som sagt ikke et stort behov for at blive aktiveret, men de elsker at være ved mor og far, og trives fint med små forskellige aktiviteter der hverken kræver 9 legekammerater eller noget i den dur. Jeg synes at det er synd at du er nødsaget til at aflevere hende for at hun skal have en god dag, hvad så med når lillebrøster melder sin ankomst? Jeg synes at jeres situation virker til at være lidt ugennemtænkt taget din sygdom i betragtning.

Anmeld Citér

28. maj 2015

SandraXOXO

MummiT skriver:

Nej overhovedet ikke!

Jeg forstår ikke den der med at man ikke kan aktivere sine egne børn en enkelt dag. Kan folk ikke finde ud af at lege med lego, perle, bage, læse højt eller gå på legepladsen, i skoven, haven osv? Mine børn har altid haft en ugentlig fridag fra inst og jeg har aldrig i de 7 år jeg har haft børn, haft besvær med at give børnene en skøn og aktiveret dag, enten ved at vi laver noget sammen eller de har hygget sig selv imens jeg bare har været i samme rum med en bog eller en støvsuger eller hvad ved jeg. Hvad gør i i weekenden, keder jer helt vildt fordi inst har lukket?  

Anmeld Citér

29. maj 2015

Linkaa

Abracadabra skriver:

Jeg tænker, at hvis du er så syg, at du ikke kan have dit meget, meget lille barn mere hjemme, hvorfor søren skal du så have et til allerede? 

Det kan du jo i sagens natur ikke gøre noget ved nu, men du virker for ressourcesvag til at have 2 meget små børn samtidig. Så du skal tænke dig grundigt om nu for at sikre dine børn fremover. 

Synes du ikke selv du skulle holde igen med sådan en kommentar? Hvad ret har du til at kalde hende ressourcesvag? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.