er jeg bare en dårlig mor ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Nu kan jeg ikke ignorere det mere !! 

Hvorfor fanden sku jeg dog Gøre det når vi nu gerne vil have vores piger tæt på hinanden og tage de hårdere år på en gang. 

Jeg siger heller ikke jeg ikke har hende hjemme en gang i mellem hun har lige Været syg hvor jeg har haft hende hjemme i en og en halv uge plus nogle ekstra dage da hun lige skulle have chancen for at komme oven på igen. 

Hun har noget med hofterne så der går jeg til tjek på sygehuset med hende en gang i mellem og så har jeg osse haft nogle gange hvor jeg har haft hende hjemme bare af lyst til det !!  

Så sendt som i morgen har jeg tænkt mig at have hende hjemme men nej jeg har sku ikke kræfter til at have hende hjemme en gang om ugen og hvorfor sku jeg osse det med alle de penge vi betaler vores dagplejer for at passe hende. 

Det er sku latterligt man føler man er tvunget til at sku forsvare sig på den måde over for en der åbenbart mener hun selv er super mor 

Og så kan jeg ikke lade være med at kommentere det her udsagn: "og hvorfor skulle jeg også det, med alle de penge vi betaler vores dagplejer" 

jeg håber ikke det er en reel årsag fot dig. Og iøvrigt er det ikke særlig mange penge for en hel måneds pasning. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2015

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Det var jo det du skrev. At du ikke orkede have hende hjemme selv om du selv bare er hjemme og hellere sender hende afsted fuldtid hver dag så du kan sove. Og at du overvejede at "bide i det sure æble" og ha dit lille barn hjemme en enkelt dag ud af fem om ugen. Ikke videre overskudsagtigt fremstillet og jeg kan da godt blive lidt bekymret på jeres vegne når først baby er født. Så bliver der endnu mindre overskud til det ikke ret gamle store barn :/ 

Ja sådan kan man osse vælge at dreje mime ord. 

Jeg elsker at have min datter hjemme lege og hygge med hende. 

Men ja min krop kan ikke hvad andres kan og da vi nu har haft en kamp med hende i 4 uger uden søvn først tænder og så syg med 40 i feber og så på penciln. 

Har jeg desværre bare ikke kræfter til at kunne holde hende hjemme for tiden da min krop er længe om at lade op igen  

Anmeld Citér

28. maj 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Og så kan jeg ikke lade være med at kommentere det her udsagn: "og hvorfor skulle jeg også det, med alle de penge vi betaler vores dagplejer" 

jeg håber ikke det er en reel årsag fot dig. Og iøvrigt er det ikke særlig mange penge for en hel måneds pasning. 

Brugte bare min kærestes ord da jeg blev provokeret af hvad der blev skrevet. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

Carina:-) skriver:

Ja det skurede også lige i mine ører,

Jeg betaler også ekstra for mine børns tandforsikring ,men det er ikke ensbetydende med at jeg går ud og og skubber dem ned af trappen  lige inden de fylder 21 for at få noget for pengene. 

Men har tit hørt det som et argument - At man skal da udnytte tiden da man jo har betalt for det....

Åh nej - jeg kom da helt til at grine højt for mig selv da jeg læste det her indlæg. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

bøllen

SandraXOXO skriver:

Det var jo det du skrev. At du ikke orkede have hende hjemme selv om du selv bare er hjemme og hellere sender hende afsted fuldtid hver dag så du kan sove. Og at du overvejede at "bide i det sure æble" og ha dit lille barn hjemme en enkelt dag ud af fem om ugen. Ikke videre overskudsagtigt fremstillet og jeg kan da godt blive lidt bekymret på jeres vegne når først baby er født. Så bliver der endnu mindre overskud til det ikke ret gamle store barn :/ 

Tydelig du mangler at kunne sætte dig i en en situation med kroniske smerter. Hold nu op 

Anmeld Citér

28. maj 2015

Anonym skriver:

Brugte bare min kærestes ord da jeg blev provokeret af hvad der blev skrevet. 

Okay

jeg siger ikke at du er en dårlig mor. Jeg vil altid mene at det er bedre for barnet at være i institution frem for derhjemme, hvis overskuddet af den ene eller anden årsag ikke er der, så eftermiddagene og aftenerne kan blive total overskudsagtigt 

Men er du uenig i at det ikke er optimalt at have to meget små børn når man dårligt nok har overskud til et barn? 

Anmeld Citér

28. maj 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Ja sådan kan man osse vælge at dreje mime ord. 

Jeg elsker at have min datter hjemme lege og hygge med hende. 

Men ja min krop kan ikke hvad andres kan og da vi nu har haft en kamp med hende i 4 uger uden søvn først tænder og så syg med 40 i feber og så på penciln. 

Har jeg desværre bare ikke kræfter til at kunne holde hende hjemme for tiden da min krop er længe om at lade op igen  

Men sådan ER livet jo altså bare med en lille én på 1 år. Masser af dårlige nætter uden søvn pga. tænder, sygdom mv. Vi havde seks måneder - gisp - på den måde med vores søn fra han var et år til han fyldte halvandet. Han var konstant syg og nattesøvn var en by i Rusland.

Det tænker jeg, at alle forældre må være indstillet på at opleve i længere eller kortere perioder. Det ER benhårdt og det er det selvfølgelig især for dig, det kan jeg sagtens forstå, men jeg KAN ikke forstå, hvorfor du så vælger at sætte dig i en dobbelt så hård situation ved at få to børn på halvandet år.

Anmeld Citér

28. maj 2015

Tydelig du mangler at kunne sætte dig i en en situation med kroniske smerter. Hold nu op 

Jeg er enig. 

Jeg læser "bide i det sure æble" ikke i relation til barnet, men i relation til smerterne. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

SandraXOXO

bøllen skriver:

Jeg behøver ikke sætte mig ind i kroniske smerter for at synes det ikke er optimalt at få to børn på kort tid når man dårligt kan overskue det første barn. Ts smerter forsvinder jo ikke når barn nr to kommer. Så hun burde ha ventet til første barn var større. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

lineog4

Anonym skriver:

Det ville ikke være umuligt at holde hende hjemme en dag om ugen. 

Men det ville give mig meget mindre overskud til at hygge med hende ville blive hurtigere ierteret over hendes skaberig på grund af træthed og smerter og når hun ikke bare kan sidde selv i 5 min så jeg fx lige kan smøre lidt mad til hende uden hun sidder og skriger og græder ved siden af mig bliver det en meget lang træls dag så det vil jeg ikke udsætte hverken hende eller mig selv for. 

Og når først lillesøster kommer til hveden ville hun ikke få noget ud af at være hjemme ud over manglende opmærksom ville kun holde hende hjemme vis hun er blevet holdt vågen hele natten af skrigene baby. 

Og da hun enlig tit er syg er hun også ofte hjemme med mig 

Må lige kommenterer her 

udover jeg overhovedet ikke aner hvordan det er at have fibromyalgi, så må jeg sige. At den skrøne om ar fordi der er en nyfødt og baby i huset, så får den anden ikke nok opmærksomhed. Det er virkelig en skrøne og det kan være så helt igennem fantastisk at have den store hjemme sammen med den nyfødte/baby. Man har masser af tid til den store, ja egentlig vil jeg sige kan får mere plads og tid når man ikke hver dag skal ud af døren for at aflevere og så endda igen for at hente.

Jeg har ikke selv praktiseret at storesøskende var hjemme hele året på barsel, og jeg nød også de dage de var afsted så jeg kunne have 100% fokus på den lille. Men det var for min skyld ikke for deres, de elskede at være hjemme. De var hjemme de første 5 uger af lillebrors liv og det var så fantastisk. Og nej far var ikke hjemme, men jeg nænnede bare ikke at aende dem afsted fordi det var sommerferie 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.