er jeg bare en dårlig mor ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2015

Abracadabra

Og hvorfor skal du stille dig til dommer overfor det? Og hvad kan ts bruge din kommentar til? 

(SLETTET AF MODERATOR)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2015

TNBC

Anonym skriver:

Ja efter flere tråde her inde med at holde børn hjemme under barsel og vis man har fridage osv. 

Får jeg virkelig dårlig samvittighed over for min datter hun er 1år og en mdr Ca hun går i privat dagplejer ved et ektepar  der har 10 børn i alt 

Jeg aflevere hende kl 8 og henter kl 15 hver dag fredag henter jeg dog kl 14 

Jeg er gravid 18 uger hænde og jeg har en sygdom der hedder fibromyalgi som giver daglige smerter og Gør jeg er ekstra træt. Og er derfor sygemeldt og går hjemme sover minimum 2 timer hver dag for at kunne hænge sammen. 

Min datter elsker at være i sin dagpleje hun hygger sig de er meget ude Og hun spiser bare rigtig godt i dagplejen 

Vis hun er hjemme med mig er hun meget utilfreds skriger hysterisk vis jeg går så hun ikke lige kan se mig græder konstant vis hun ikke må sidde på armen af mig kan ikke lege selv og det er en kamp for mig bare at få lidt mad  i hende  så derfor vælger jeg at hun skal i dagpleje og få en hyggelig dag i stedet for en træls dag med mor der hjemme. 

Jeg kan ikke aflevere senere da dagplejerne fortrækker hun er der kl 8 

Jeg kan ikke hente fx kl 13  da hun ofte sover der kl 14 er hun måske lige vågnet og får eftermiddag mad derfor henter jeg kl 15 så hun kan nå at vågne og få mad og så komme med ud at lege 

Men er det bare helt forkert af mig burde jeg bare bide i det sure æble og have hende noget mere hjemme. 

Jeg elsker selfølig min datter højere ind noget andet Men det er bare meget hårdt når det hele her hjemme bare er en kamp fra morgen til aften 

Selvfølgelig er du ikke det. Du gør hvad du ved er bedst for hende og for dig selv.

Selvfølgelig får vi børn for at være sammen med dem, men nogen har bare forhindringer, der ikke gør at de kan være alene med deres børn en hel dag, og det kan du ikke, så du vælger at hun kommer i dagpleje, så du kan lade op og være der 100% for hende, når hun kommer hjem... Og det er sådan en mor skal tænke, hvad er det bedste for mit barn.. Så ..

Lad vær med at tænk over hvad andre gør, men tænk på at du gør det bedste for din datter og den kommende lillesøster. Vi gør tingene forskelligt, men det vigtigste er at vi tænker på børnene, hvad der er bedst for dem.
Er det en mor der ikke kan være der for hende en hel dag eller en mor der kan være der for hende om eftermiddagen/aftenen?

Anmeld Citér

28. maj 2015

TNBC

Abracadabra skriver:

Som jeg skrev (sig mig, kan ingen herinde læse?) : Hun skal overveje fremtiden. Hvem skal være ressourcepersoner for hendes pseudotvillinger, når hun selv er så svag?

Hun har en mand.. Familie.

Og det er jo ikke fordi hun skal ligge ned hele dagen, hun har brug for et par timer til lige at lade op, så hun kan klare resten af dagen. Hun har jo været hjemme på barsel med den første, så kan hun vel også med den næste, og når klokken så rammer 15, har manden sikkert også fri, og hjemme i weekenderne. Så er de jo sammen om det, og så kan hun lige gå ind og lægge sig i et par timerne, når ungerne sover, eller farmand er sammen med dem, og så er hun klar igen.

Synes ikke det fair at du sidder og spiller dommer overfor hvad hun kan og ikke kan.. Ja, hun giver ikke pigen en fridag, men måske får hun en fridag med sin far eller bedste tager en gang imellem(Det er jo ikke fordi hun ligger og feder den derhjemme). Vi ved intet om hvordan deres liv er, og så at sidde og sige, at hun fordi hun ikke kan give sin datter en fridag, så burde hun have tænkt sig bedre om, ikke fået to så hurtigt efter hinanden...

Hun vil gerne sin datter, og hun gør hvad hun mener er bedst for datteren, og det vil hun også gør med lillesøster..

Anmeld Citér

28. maj 2015

bøllen

Abracadabra skriver:

Det var faktisk heller ikke det, jeg skrev. 

Men at vælge at få 2 børn på halvandet år er en mundfuld! Og hvorfor vælge det, når man ikke en gang kan overskue at give sin 13 mdr gamle baby en ugentlig fridag fra sin fuldtidspasning? Det virker ikke gennemtænkt. 

Man får vel børn for at være sammen med dem? Eller det gør du måske heller ikke selv? 

Ok hvad betød det så det du skrev ??

jeg kan nu godt læse  men er så langt fra uenig med dig. 

Om ts får børn tæt på hinanden eller ej ændre ikke på hendes situation . 

Det gør hende ikke ressourcesvag.

syntes virkelig din holdning er skræmmende. 

Selvfølgelig får både ts & jeg børn for at være sammen med dem . Men vi er bare nogle som har andre vilkår i vores hverdag som gør vi prioterere som gør. Men Hey det gør altså ikke at vi hverken er dårligere forældre eller ressource svage . 

Ej heller fordi vores børn ikke får en ugentlig fridag .

græmmes ved dine holdning 

Anmeld Citér

28. maj 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Abracadabra skriver:

Som jeg skrev (sig mig, kan ingen herinde læse?) : Hun skal overveje fremtiden. Hvem skal være ressourcepersoner for hendes pseudotvillinger, når hun selv er så svag?

Tror du ikke, hun har overvejet fremtiden? Hold da op, hvor du dømmer.... Du aner ikke en skid om ts liv...

Anmeld Citér

28. maj 2015

SandraXOXO

Jeg bliver lidt forarget over at du kalder det at have dit lille 1 årige barn hjemme for at "bide i det sure æble" jeg synes det at have min lille pige hjemme er som at bide i et sødt jordbær med både sukkerdrys og vanilje is. Hun er så stædig og skriger sig helt blå i hovedet når hun ikke får sin vilje, men jeg elsker vores ugentlige fridag og glæder mig til 8 ugers sommerferie med hende. Så jeg har svært ved at forstå det det du skriver. Det må godt nok blive hårdt for dig når du pludselig har to små børn? Hvem skal passe babyen, når den også vil hænge konstant og du ikke lige orker det? :/  og hvem skal give den store opmærksomhed? Den overfyldte dagpleje? Det gør mig lidt trist på barnets vegne. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

bøllen

SandraXOXO skriver:

Jeg bliver lidt forarget over at du kalder det at have dit lille 1 årige barn hjemme for at "bide i det sure æble" jeg synes det at have min lille pige hjemme er som at bide i et sødt jordbær med både sukkerdrys og vanilje is. Hun er så stædig og skriger sig helt blå i hovedet når hun ikke får sin vilje, men jeg elsker vores ugentlige fridag og glæder mig til 8 ugers sommerferie med hende. Så jeg har svært ved at forstå det det du skriver. Det må godt nok blive hårdt for dig når du pludselig har to små børn? Hvem skal passe babyen, når den også vil hænge konstant og du ikke lige orker det? :/  og hvem skal give den store opmærksomhed? Den overfyldte dagpleje? Det gør mig lidt trist på barnets vegne. 

Men døjer du med kroniske smerter hver dag ?? 

Anmeld Citér

28. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
bøllen skriver:

Ok hvad betød det så det du skrev ??

jeg kan nu godt læse  men er så langt fra uenig med dig. 

Om ts får børn tæt på hinanden eller ej ændre ikke på hendes situation . 

Det gør hende ikke ressourcesvag.

syntes virkelig din holdning er skræmmende. 

Selvfølgelig får både ts & jeg børn for at være sammen med dem . Men vi er bare nogle som har andre vilkår i vores hverdag som gør vi prioterere som gør. Men Hey det gør altså ikke at vi hverken er dårligere forældre eller ressource svage . 

Ej heller fordi vores børn ikke får en ugentlig fridag .

græmmes ved dine holdning 

Hvad forstår du ved ordet ressourcesvag - jeg fornemmer du nærmest ser det som et skældsord?

Anmeld Citér

28. maj 2015

bøllen

mor:) skriver:

Hvad forstår du ved ordet ressourcesvag - jeg fornemmer du nærmest ser det som et skældsord?

Kan du fortælle mig hvad ordet ressourcesvag betyder - for du ser det måske som positivt ??

Anmeld Citér

28. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
bøllen skriver:

Kan du fortælle mig hvad ordet ressourcesvag betyder - for du ser det måske som positivt ??

Jeg forstår det som at man måske ikke har et stort netværk - f.eks. at barnet bliver passet i en overfyldt dagpleje frem for at komme hos bedsterne en gang om ugen?

Eller at få hjælp derhjemme så man netop har overskud til sine børn, når nu overskuddet ikke er der grundet smerter.

Og sådan er det jo bare for nogen, men det er jo ikke et skældsord. Der er nogen som ganske enkelt ikke har særlig mange ressourcer, om det er økonomisk, personligt eller hvad det er, så er det jo ikke et skældsord.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.