er jeg bare en dårlig mor ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2015

bøllen

Anonym skriver:

Ja efter flere tråde her inde med at holde børn hjemme under barsel og vis man har fridage osv. 

Får jeg virkelig dårlig samvittighed over for min datter hun er 1år og en mdr Ca hun går i privat dagplejer ved et ektepar  der har 10 børn i alt 

Jeg aflevere hende kl 8 og henter kl 15 hver dag fredag henter jeg dog kl 14 

Jeg er gravid 18 uger hænde og jeg har en sygdom der hedder fibromyalgi som giver daglige smerter og Gør jeg er ekstra træt. Og er derfor sygemeldt og går hjemme sover minimum 2 timer hver dag for at kunne hænge sammen. 

Min datter elsker at være i sin dagpleje hun hygger sig de er meget ude Og hun spiser bare rigtig godt i dagplejen 

Vis hun er hjemme med mig er hun meget utilfreds skriger hysterisk vis jeg går så hun ikke lige kan se mig græder konstant vis hun ikke må sidde på armen af mig kan ikke lege selv og det er en kamp for mig bare at få lidt mad  i hende  så derfor vælger jeg at hun skal i dagpleje og få en hyggelig dag i stedet for en træls dag med mor der hjemme. 

Jeg kan ikke aflevere senere da dagplejerne fortrækker hun er der kl 8 

Jeg kan ikke hente fx kl 13  da hun ofte sover der kl 14 er hun måske lige vågnet og får eftermiddag mad derfor henter jeg kl 15 så hun kan nå at vågne og få mad og så komme med ud at lege 

Men er det bare helt forkert af mig burde jeg bare bide i det sure æble og have hende noget mere hjemme. 

Jeg elsker selfølig min datter højere ind noget andet Men det er bare meget hårdt når det hele her hjemme bare er en kamp fra morgen til aften 

Nej du er sku ikke en dårlig mor . Men man kan hurtig blive dømt . Der er jo en grund til jeres hverdag er som den er .

kan 100% sætte mig ind i din situation og ved hvor vigtigt det er at få hvilet. 

Døjer selv med daglige kroniske smerter , p.t trives min dreng ikke i børnehave så har ham hjemme 1 dag om ugen . Det betyder så jeg er FÆRDIG de andre dage og helt ødelagt. 

Nyd jeres tid sammen som den er . 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2015

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Ej man behøver altså ikke være ressource svag bare fordi man ikke kan give sit barn fridag når man har kronisk lidelse 

Tak for du svarede på den. 

Jeg valgte med vilje ikke at svare på den da jeg syntes den var meget dømmende 

Jeg er der altid for min datter osse selv om jeg måske ikke har så mange kræfter tilbage. 

Men var lidt forberedt på det da jeg jo valgte at oprette emnet her inde 

Anmeld Citér

28. maj 2015

bøllen

Anonym skriver:

Tak for du svarede på den. 

Jeg valgte med vilje ikke at svare på den da jeg syntes den var meget dømmende 

Jeg er der altid for min datter osse selv om jeg måske ikke har så mange kræfter tilbage. 

Men var lidt forberedt på det da jeg jo valgte at oprette emnet her inde 

Så lidt  ja den er ret dømmende og langt fra virkeligheden. De 2 ting hænger ikke nødvendigvis sammen . 

Du gør det helt rigtig i din situation  man er nød til at arbejde ud fra de muligheder der er i hverdagen . Og som kronisk smertepatient er hvilen bare alfa / omega for at fungere resten af tiden .

Anmeld Citér

28. maj 2015

missehxx

Jeg forstår dig så godt!

Min søn er 12 mdr og går også i privat dagpleje.

Jeg lider af leddegigt og for lavt stofskifte, og er også gravid. Jeg skal også sove nogle timer om dagen for at komme igennem, og det er også rigtig hårdt fysisk.

Min søn er dog alligevel kun afsted på deltid, cirka 28 timer om ugen. Jeg har selv valgt at få ham på trods af mine sygdomme, så må jeg bare få det bedste ud af det, og tage en ordentlig hviler når far kommer hjem :-)

Men nej, du er absolut ikke en dårlig mor, du skal gøre hvad der er rigtigt for jer, og ikke hvad alle andre gør :-)

Anmeld Citér

28. maj 2015

Mamacita til 2 piger

Abracadabra skriver:

Jeg tænker, at hvis du er så syg, at du ikke kan have dit meget, meget lille barn mere hjemme, hvorfor søren skal du så have et til allerede? 

Det kan du jo i sagens natur ikke gøre noget ved nu, men du virker for ressourcesvag til at have 2 meget små børn samtidig. Så du skal tænke dig grundigt om nu for at sikre dine børn fremover. 

Jeg synes simpelthen du er uforskammet!!!!!!!! 

Ressourcesvag fordi man er kronisk syg?!  OMG et lavt menneske du er... 

Anmeld Citér

28. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Lomm skriver:

Jeg er enig i at der nogen gange bliver kørt lidt meget på at man bør have sine børn hjemme. Det må komme fra nogle meget moderlige pædagogiske spelt typer, som ikke kan se ud over egen næsetip.... Jeg er selv på barsel, lillebror er 3 mdr og helt igennem NEM, så i teorien ville jeg sagtens kunne have min pige på 3 hjemme.

Men selvom jeg ikke er syg, ja så kan jeg altså heller ikke aktivere/stimulere hende på samme måde som de andre børn, og det ville ende med frustration for os begge. 

Hun bliver afleveret kl 8.30 hvor de skal hygge med boller/frugt, og så hentet igen kl 15.30-16 alt efter hvordan det lige passer med amning af den lille. Jeg kunne sagtens hente tidligere, men da hun elsker at være udenfor på legepladsen kan jeg ikke se hvorfor jeg skulle det. 

Vi har netop holdt 3 ugers ferie, hun startede op igen i tirsdags og det er tydeligt hun har savnet det. Igår gik hun og fortalte eventyret om de 3 bukkebruse & trolden, derefter byggede hun en bro på gulvet af en sengerand så man ikke blev spist af krokodiller. Alt sammen noget hun har samlet op i børnehaven. Generelt vil jeg sige at virkelig meget af det hun har lært lærte hun i dagplejen. Ikke at vi ikke forsøger at lære hende ting, men børn er bare mere villige til at gøre det de andre børn også gør.

selv hvis jeg vandt 100milioner i lotto og sagde mit job op ville jeg sende dem afsted nogle timer hver dag, jeg mener de har godt af det sociale med de andre børn, og jeg har bare ikke de pædagogiske evner til at have dem omkring mig konstant. Vi er alle forskellige, det bliver man ikke en dårlig mor af. En god mor er en glad mor.

Tja jeg synes nu holdningen kun har været at det er trist at aflevere sine børn i indtitution bare fordi - men synes da at der generelt er forståelse for at der kan være omstændigheder som gør at det er bedst for familien. 

Men jeg må indrømme jeg er godt nok træt af at læse: mit barn elsker sin vuggestue eller mit barn keder sig dethjemme, jeg kan ikke aktivere på samme måde, det er kedeligt at lege alene osv. 

Man kan jo lege med barnet, man behøver jo ikke være hjemme hele dagen, man kan tage forbi en legestue i et par timer osv. Og det kan gost være at ens børn er glade for vuggestue men de er da meget gladere for mor og far. 

Nu den ikke møntet på dig - forstår godt du er højgravid og overskudet ikke er så stor, men mere sådan generelt. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
sessen1984 skriver:

Jeg synes simpelthen du er uforskammet!!!!!!!! 

Ressourcesvag fordi man er kronisk syg?!  OMG et lavt menneske du er... 

Arg nu bliver ordet kørt op - siden hvornår er det blevet til et nedsættende ord? 

Det betyder vel egentlig bare at personen ikke har så mange ressourcer til at tage sig af sit et årig grundet sin sygdom, så kan det blive rigtig hårdt med et barn til, da smerterne ikke forsvinder men arbejdsbyrden bliver større. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

Abracadabra

bøllen skriver:

Ej man behøver altså ikke være ressource svag bare fordi man ikke kan give sit barn fridag når man har kronisk lidelse 

Det var faktisk heller ikke det, jeg skrev. 

Men at vælge at få 2 børn på halvandet år er en mundfuld! Og hvorfor vælge det, når man ikke en gang kan overskue at give sin 13 mdr gamle baby en ugentlig fridag fra sin fuldtidspasning? Det virker ikke gennemtænkt. 

Man får vel børn for at være sammen med dem? Eller det gør du måske heller ikke selv? 

Anmeld Citér

28. maj 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Abracadabra skriver:

Det var faktisk heller ikke det, jeg skrev. 

Men at vælge at få 2 børn på halvandet år er en mundfuld! Og hvorfor vælge det, når man ikke en gang kan overskue at give sin 13 mdr gamle baby en ugentlig fridag fra sin fuldtidspasning? Det virker ikke gennemtænkt. 

Man får vel børn for at være sammen med dem? Eller det gør du måske heller ikke selv? 

Og hvorfor skal du stille dig til dommer overfor det? Og hvad kan ts bruge din kommentar til? 

Anmeld Citér

28. maj 2015

Abracadabra

Saphiira skriver:

Og hvorfor skal du stille dig til dommer overfor det? Og hvad kan ts bruge din kommentar til? 

Som jeg skrev (sig mig, kan ingen herinde læse?) : Hun skal overveje fremtiden. Hvem skal være ressourcepersoner for hendes pseudotvillinger, når hun selv er så svag?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.