er jeg bare en dårlig mor ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2015

MHB

Det der hype der er kommet med at man SKAL holde barnet hjemme, synes jeg som udgangspunkt er noget pjat! 

Man skal gøre det der fungere for en selv, ens barn og ens familie!

Jeg går hjemme, nyuddannet arbejdsløs og om et par uger går jeg på barsel! Min søn på to er i vuggestue mandag-torsdag fra ca 8:30 - 15.30 hver uge selvom jeg går rundt herhjemme! Dels fordi han trives i vuggestuen og elsker at være der! Men lige så meget fordi jeg har brug for at have fri i mit hoved en gang i mellem!

Jeg elsker at lege med min søn og lave ting med ham, men jeg indrømmer gerne at jeg ikke kan aktivere ham på samme måde hver dag som han bliver i vuggestuen! Jeg er desuden mega træt her sidst i graviditeten, og går gerne hjem og sover en time når han er afleveret (han står meget tidligt op!!) hvilket betyder at jeg kan være en meget bedre mor når jeg henter ham kl. 15 fordi jeg har energi og overskud!! 

Det jeg vil sige med indlægget er at du ikke skal havd dårlig samvittighed! Du gør det der er bedst for jeres familie og det der skal til for at du kan være den bedst mulige mor for jeres nuværende samt kommende barn! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg synes at holdningen i diverse tråde er, at man ikke afleverer for bare at fede den derhjemme. 

Du har en sygdom, som gør at du har smerter og ikke den største overskud. Det giver god mening at du afleverer i institution. 

Men jeg kom til at tænke på om en ugentlig fridag kan lade sig gøre (nu kender jeg intet til sygdommen) for at komme ind i en god rytme, finde DIN egen måde at være sammen med hende på. 

Det ville ikke være umuligt at holde hende hjemme en dag om ugen. 

Men det ville give mig meget mindre overskud til at hygge med hende ville blive hurtigere ierteret over hendes skaberig på grund af træthed og smerter og når hun ikke bare kan sidde selv i 5 min så jeg fx lige kan smøre lidt mad til hende uden hun sidder og skriger og græder ved siden af mig bliver det en meget lang træls dag så det vil jeg ikke udsætte hverken hende eller mig selv for. 

Og når først lillesøster kommer til hveden ville hun ikke få noget ud af at være hjemme ud over manglende opmærksom ville kun holde hende hjemme vis hun er blevet holdt vågen hele natten af skrigene baby. 

Og da hun enlig tit er syg er hun også ofte hjemme med mig 

Anmeld Citér

28. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Det ville ikke være umuligt at holde hende hjemme en dag om ugen. 

Men det ville give mig meget mindre overskud til at hygge med hende ville blive hurtigere ierteret over hendes skaberig på grund af træthed og smerter og når hun ikke bare kan sidde selv i 5 min så jeg fx lige kan smøre lidt mad til hende uden hun sidder og skriger og græder ved siden af mig bliver det en meget lang træls dag så det vil jeg ikke udsætte hverken hende eller mig selv for. 

Og når først lillesøster kommer til hveden ville hun ikke få noget ud af at være hjemme ud over manglende opmærksom ville kun holde hende hjemme vis hun er blevet holdt vågen hele natten af skrigene baby. 

Og da hun enlig tit er syg er hun også ofte hjemme med mig 

Det forstår jeg godt 

tænkte også bare for at finde en måde at være sammen på hvor hun ikke skriger og græder hele tiden og du bliver irriteret på hende grundet smerter. 

Altså at hun må lære at hun ikke kan bæres, du ikke kan være ved hende hele tiden og du lærer at håndtere smerter på en anden måde. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

Mami

Har selv ledegigt og jeg kan heller ikke bare holde hjemme, jeg lader op når han er ude og når han er hjemme er jeg klar  

Anmeld Citér

28. maj 2015

Trine89

Hvis det der gør dig til en dårlig mor, så er jeg en RØV dårlig mor. 

Jeg går hjemme som nyuddannet, og er altså på dagpenge. Men min pige på 3 (snart 4) kommer også i børnehave hver dag. og hun bliver tit først hentet kl. 16. 

Jeg har en fri dag med hende ind i mellem men det er virkelig ikke ret tit. fordi min pige vil heller i børnehave og lege med sine venner, og det jeg nu godt forstå det er da kedeligt at være hjemme og lege alene når man kan være i Børnehave og lege med andre. 

Så længe din pige og du trives med den måde jeres hverdag er på, så gør man det bedste både for barn og sig selv. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Nej, du er ikke en dårlig mor! 

Du gør hvad der fungerer for DIG og DIT barn.... Det lyder til dit barn trives med det

Anmeld Citér

28. maj 2015

Mor1986

Anonym skriver:

Ja efter flere tråde her inde med at holde børn hjemme under barsel og vis man har fridage osv. 

Får jeg virkelig dårlig samvittighed over for min datter hun er 1år og en mdr Ca hun går i privat dagplejer ved et ektepar  der har 10 børn i alt 

Jeg aflevere hende kl 8 og henter kl 15 hver dag fredag henter jeg dog kl 14 

Jeg er gravid 18 uger hænde og jeg har en sygdom der hedder fibromyalgi som giver daglige smerter og Gør jeg er ekstra træt. Og er derfor sygemeldt og går hjemme sover minimum 2 timer hver dag for at kunne hænge sammen. 

Min datter elsker at være i sin dagpleje hun hygger sig de er meget ude Og hun spiser bare rigtig godt i dagplejen 

Vis hun er hjemme med mig er hun meget utilfreds skriger hysterisk vis jeg går så hun ikke lige kan se mig græder konstant vis hun ikke må sidde på armen af mig kan ikke lege selv og det er en kamp for mig bare at få lidt mad  i hende  så derfor vælger jeg at hun skal i dagpleje og få en hyggelig dag i stedet for en træls dag med mor der hjemme. 

Jeg kan ikke aflevere senere da dagplejerne fortrækker hun er der kl 8 

Jeg kan ikke hente fx kl 13  da hun ofte sover der kl 14 er hun måske lige vågnet og får eftermiddag mad derfor henter jeg kl 15 så hun kan nå at vågne og få mad og så komme med ud at lege 

Men er det bare helt forkert af mig burde jeg bare bide i det sure æble og have hende noget mere hjemme. 

Jeg elsker selfølig min datter højere ind noget andet Men det er bare meget hårdt når det hele her hjemme bare er en kamp fra morgen til aften 

Så længe hub trives så synes jeg du skal fortsætte med hvad du gør. Hellere hun kommer afsted og er glad. Får leget med andre osv. Så kan i hygge når i kommer hjem. 

Og du er jo sygemeldt af en grund. Så kan det jo ikke nytte du har hende hjemme. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg er enig i at der nogen gange bliver kørt lidt meget på at man bør have sine børn hjemme. Det må komme fra nogle meget moderlige pædagogiske spelt typer, som ikke kan se ud over egen næsetip.... Jeg er selv på barsel, lillebror er 3 mdr og helt igennem NEM, så i teorien ville jeg sagtens kunne have min pige på 3 hjemme.

Men selvom jeg ikke er syg, ja så kan jeg altså heller ikke aktivere/stimulere hende på samme måde som de andre børn, og det ville ende med frustration for os begge. 

Hun bliver afleveret kl 8.30 hvor de skal hygge med boller/frugt, og så hentet igen kl 15.30-16 alt efter hvordan det lige passer med amning af den lille. Jeg kunne sagtens hente tidligere, men da hun elsker at være udenfor på legepladsen kan jeg ikke se hvorfor jeg skulle det. 

Vi har netop holdt 3 ugers ferie, hun startede op igen i tirsdags og det er tydeligt hun har savnet det. Igår gik hun og fortalte eventyret om de 3 bukkebruse & trolden, derefter byggede hun en bro på gulvet af en sengerand så man ikke blev spist af krokodiller. Alt sammen noget hun har samlet op i børnehaven. Generelt vil jeg sige at virkelig meget af det hun har lært lærte hun i dagplejen. Ikke at vi ikke forsøger at lære hende ting, men børn er bare mere villige til at gøre det de andre børn også gør.

selv hvis jeg vandt 100milioner i lotto og sagde mit job op ville jeg sende dem afsted nogle timer hver dag, jeg mener de har godt af det sociale med de andre børn, og jeg har bare ikke de pædagogiske evner til at have dem omkring mig konstant. Vi er alle forskellige, det bliver man ikke en dårlig mor af. En god mor er en glad mor.

Anmeld Citér

28. maj 2015

Anonym trådstarter

Tak for svar alle sammen. 

Tror jeg vil prøve at være lidt mere konsikvens over for min datter med at man ikke kan hænge hele tiden og vi godt kan sidde og lege selv et øjeblik da jeg nok er lidt for nem og tager hende for hurtig op da jeg ikke kan lide at hun græder men det bliver jo bare en dum ond cirkel til sidst for vis jeg nu bare kunne have en dag med hende uden skrigeri hele tiden ville jeg jo osse nyde at have hende noget mere hjemme og give hende fridage. 

Så ja det bliver en hård kamp men det er en jeg er nød til at tage 

Anmeld Citér

28. maj 2015

bøllen

Abracadabra skriver:

Jeg tænker, at hvis du er så syg, at du ikke kan have dit meget, meget lille barn mere hjemme, hvorfor søren skal du så have et til allerede? 

Det kan du jo i sagens natur ikke gøre noget ved nu, men du virker for ressourcesvag til at have 2 meget små børn samtidig. Så du skal tænke dig grundigt om nu for at sikre dine børn fremover. 

Ej man behøver altså ikke være ressource svag bare fordi man ikke kan give sit barn fridag når man har kronisk lidelse 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.