Nu har jeg stadig til gode at komme hjem med en baby, så jeg kan IKKE sige noget om hvordan jeg selv reagerer.
Men jeg ser ikke noget alarmerende ved lidt alenetid, hvis baby er i trygge hænder. Og der er jeg helt ligeglad med om det er pga praktiske gøremål eller kærestetid eller om det er tre eller fem timer. Så længe baby har det rigtigt godt hvor den er.
Såvidt jeg ved så sover baby meget i den alder og om man sidder og kigger på den eller er nede og handle/ser en film eller hvad ved jeg i den tid har da ikke nogen indflydelse på tilknytningen til barnet. Siger I det er skadeligt? Den må I simpelthen længere ud på landet med. Og det er to gange på en måned!!! Jeeeeeses!
Nå så fik jeg lige luftet hormonerne...
Jeg tænker baby kan mærke at hun vågner op til et par forældre som er i harmoni med hinanden, i godt humør og som har ro til at knuselske hende inderligt fordi de lige fik lidt tid med hinanden. Det er da fantastisk!
Jeg læser mange indlæg her på siden om fejlslagen kommunikation, misforståelser, manglende forventningsafstemmelser osv. Gad vide om mange af de kriser var blevet til kriser, hvis de lige havde kigget op fra vuggen og ind i hinandens øjne bare en lille smule? Og det har sgu ikke noget at gøre med at nedprioritere baby, men at prioritere familien.
Og manglende savn er da nok bare et udtryk for at de ved baby har været i trygge hænder og så måske lidt med hvor man er i moderrollen. Men det er sgu da ikke et tegn på at man her i løbet af sommeren har tænkt sig at tage både til Roskilde, Tinderbox og Skanderborg og så lige en uge i Toscana uden baby... Come on!!!
Hold da op, de hormoner har da travlt idag...
Stort kram til trådstarter! Trist man ikke kan lufte en tanke her uden at komme til at føle sig totalt fejlslagen...
Anmeld
Citér