Janey skriver:
Jeg tror, det er meget anderledes end det mange af de mødre, du finder herinde ville gøre, men jeg mener ikke, at det er forkert, eller at du er en dårlig mor, fordi du ikke savner dit barn, når du er væk i nogle få timer.
Det er mit indtryk, at mange af de personer, der er herinde kun går op i familien og børnene (og det er der ikke noget galt i, men det farver helt klart svarene i en tråd som denne). Den holdning til pasning, jeg ser herinde blandt mange brugere, er helt anderledes end den, jeg møder i den "virkelige" verden. Dem jeg kender med børn, får i hvert fald passet meget mere, end det lyder til, at folk herinde gør.
Personligt fik jeg ikke min datter passet den første måned, men hun var vist kun omkring 2 måneder, da hendes bedsteforældre havde hende i 3 timer, og jeg savnede hende heller ikke i de timer, da jeg jo vidste, at hun havde det godt og var i gode hænder. Hun er nu 2 og er blevet passet mange gange siden og sikkert også mere end nogen herinde vil synes er ok. Min datter trives og har altid haft en god tilknytning. Jeg fik i hvert fald at vide af min SP, at hun blev i så godt humør af at komme her og se det gode forhold min datter og jeg har.
Jeg dømmer ikke andre for at ville være sammen med deres børn 24/7 og ikke har fået dem passet overhovedet det første år af deres liv, men det rører mig heller ikke, hvis nogen mener, at jeg gør noget forkert eller er mærkelig, når jeg får min datter passet. Jeg har det fint med, hvordan vi lever vores liv i vores familie, og det fungerer godt for os alle.
Nu var svarene baseret på startindlægget som handlede om en lille nyfødt på en måned der passes grundet kærestehygge.
min store bliver også passet og elsker at være hos sine bedsteforældre, min på 9 måneder har også prøvet at blive passet da jeg pt. skriver bachelor opgave, men der er da forskel på større børn/babyer og nyfødt, ligesom der er forskel på om en lille nyfødt bliver passet i få timer eller 6 timer. For jeg tror på at sådan et lille menneske vil føle at det mangler noget, mangle sin mor.
Men nej, der er ikke noget galt i ikke at savne sine børn og også nyde den tid man har uden sine børn.