Er det forkert af mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2015

Jegkiggerpåfugle

Jeg kan sagtens forstå trådstarter,

jeg havde heller ikke det savn til min baby, jeg nød virkelig at mine forældre ville tage baby af mig nogle timer i løbet af en dag eller 5 timer. 

Jeg følte mig ikke som en dårlig mor netop fordi jeg vidste at baby var i de bedste hænder og jeg nød min alenetid - ikke alle får den DET MIN BABY fornemmelse fra baby bliver født - og det er ikke for at disse dem som har den for det er jo fantastisk at nogle kvinder får den. Nu her hvor jeg er gravid igen der er mit modersavn til min baby blevet større og har svært ved at afsætte ham, dog gør jeg det stadigvæk fordi jeg ved at der hvor han kommer hen er han i trygge hænder, men jeg savner ham mere nu end da han var nyfødt  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2015

mortilsilke

Jeg synes at det er mærkeligt. Det længste min datter på 7.5 måned har været væk er 5-6 timer, og jeg blev nødt til at hente hende fordi jeg græd og græd og græd. Jeg kunne slet ikke stoppe fordi jeg savnede hende så meget   

Anmeld Citér

7. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
alenemor42 skriver:

Det er vel ligegyldigt om det er en time eller 5.... man ved de er i gode hænder og man er sammen med dem 24/7 ellers.... og man syntes det er dejligt at komme hjem til dem

Nej ikke for mig, ikke når barnet kun er 1 måned.

Anmeld Citér

7. maj 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Hun er blevet passet to gange i tre timer. 

Det er som sådan fint nok at man kan have behov for at komme lidt væk fra sin nyfødte baby engang i mellem, det er en kæmpe omvæltning at få barn. Men (og nu kommer jeg måske til at lyde dømmende) at man faktisk handler på de behovz og får sit barn passet af andre, det har jeg rigtig svært ved at forstå. At få barn handler ikke om at man hurtigst muligt skal ud og få sine egne behov dækket, men at det er barnets behov før alt andet, og det er bestemt ikke barnets behov at blive passet af andre. Så er det egentlig fuldstændig lige meget om du synes 2*3 timer er lidt, det vidner bare om at du nok fortsætter og kan gøre pasningen længere uden at fortrække en mine. 

Det er ikke lige så godt for barnet at være ved bedsteforældrene som at være ved jer. Vent dog til barnet bliver ældre og tag jeres kærestetid på sofaen når barnet sover. 

Anmeld Citér

7. maj 2015

Sitrani

Anonym skriver:

Jeg høre tit at man ikke kan undvære sine ny fødte baby, meen, jeg savner ikke min datter som sådan når jeg er væk fra hende, så som når vi har en dag for os selv " min kæreste og jeg " og hun bliver passer hos min mor eller mine svigerforældre. Er det forkert af mig. For tit føler jeg mig som en dårlig mor når jeg ik savner hende når vi er fra hende. Self elsker jeg hende over alt! Og hun betyder så meget for mig, og kan da os græde når jeg kigger på hende over hvor stolt jeg er. 

Synes ikke det er direkte forkert af dig.... men jeg ville aldrig selv gøre! Og ville ikke have lyst - ikke når hun ikke er mere end en måned!

Jeg går meget op i at den nyfødte ikke skal være andre stedet end hos sin mor, hvor baby er vant til at være (inde i maven). Alle de nye indtryk og uvante lugte /lyde osv. tror jeg ikke på skaber en god tilknytning mellem mor og barn, når barnet er hos andre. Derfor vil jeg altid vente med at få passet en baby indtil han/hun er blevet lidt større og verdenen ikke kun drejer sig om mor, amning, kropskontakt osv. Som jeg synes er essentielt når man lige har født sit barn.

Anmeld Citér

7. maj 2015

alenemor42

Sandratoft skriver:

Det er som sådan fint nok at man kan have behov for at komme lidt væk fra sin nyfødte baby engang i mellem, det er en kæmpe omvæltning at få barn. Men (og nu kommer jeg måske til at lyde dømmende) at man faktisk handler på de behovz og får sit barn passet af andre, det har jeg rigtig svært ved at forstå. At få barn handler ikke om at man hurtigst muligt skal ud og få sine egne behov dækket, men at det er barnets behov før alt andet, og det er bestemt ikke barnets behov at blive passet af andre. Så er det egentlig fuldstændig lige meget om du synes 2*3 timer er lidt, det vidner bare om at du nok fortsætter og kan gøre pasningen længere uden at fortrække en mine. 

Det er ikke lige så godt for barnet at være ved bedsteforældrene som at være ved jer. Vent dog til barnet bliver ældre og tag jeres kærestetid på sofaen når barnet sover. 

Hvorfor skal du diktere Hvordan de skal have kæreste tid?

Fik du det bedre af at være dømmende og højne dig selv?

For det var lige præcis hvad du gjorde.

Et barn tager på ingen måde skade af at blive passet i 3 timer.... det lyder til at det netop passer ind mellem 2 måltider ca .  Og sover imellem tiden. 

Anmeld Citér

7. maj 2015

lineog4

Anonym skriver:

Jeg høre tit at man ikke kan undvære sine ny fødte baby, meen, jeg savner ikke min datter som sådan når jeg er væk fra hende, så som når vi har en dag for os selv " min kæreste og jeg " og hun bliver passer hos min mor eller mine svigerforældre. Er det forkert af mig. For tit føler jeg mig som en dårlig mor når jeg ik savner hende når vi er fra hende. Self elsker jeg hende over alt! Og hun betyder så meget for mig, og kan da os græde når jeg kigger på hende over hvor stolt jeg er. 

Forkert er det vel ikke, men nok anderledes end de fleste andre  og det er jo skønt vi er forskellige.

jeg var personligt vildt overrasker over den drejning livet tog da jeg fik mit første barn. De bombede i Irak, jeg havde læst, set nyheder, debatteret og og og og... Så kom Dina, og da jeg 3 dage efter tilfældigvis for første gang så fjernsyn, var det sådan en følelse af: Gud ja, der var alt det jeg var optaget af - virker så inderligt ligegyldigt. Jeg oplevede hvordan jeg fysisk fik det dårligt når jeg skulle for meget væk fra hende, bare en halv time og mit hjerte galloperede. Så du kan nok se med den beskrivelse, så er det helt anderledes, bare det overhovedet at tænke og huske man skal have alene tid med sin kæreste  vores kæreste tid bestod af at kigge på hende og smelte sammen, det var det mest romantiske og smukke at sidde med hinanden i hånden og bare se på hende sove - ja vi var tossede - det sgu lige før vi stadig gør det 

men nok om mig, hvis I har det godt med jeres måde, hvis I oplever det er den rigtige måde, så er det jo bare sådan. Og gør hverken dig eller mig til en dårlig mor selv om vi er forskellige

Anmeld Citér

7. maj 2015

Abracadabra

alenemor42 skriver:

Og fordi de har været væk 6 timer så kan de ikke lære barnet at kende?

Det er fint man ikke forstår.... heldigvis er alle forskellige. Men derfor er det ene ikke bedre end det andet

Jo, det ene er faktisk bedre end det andet... 

Jeg forstår sagtens behovet for, at nogen går en tur med barnevognen, så mor kan få sovet. Men behovet for "at gå ud" forstår jeg ikke. De fleste fædre arbejder, og at spilde en aften sammen som nybagte forældre SÅ TIDLIGT i barnets liv er da en fejlprioritering. Hvorfor er den café eller biograffilm så vigtig? 

Man lærer meget om sig selv og den anden i barnets første måneder, især når man er sammen alle sammen. Det er vigtigt. At fortsætte sit "barnløse liv" er mindre vigtigt. 

Anmeld Citér

7. maj 2015

Sandratoft

alenemor42 skriver:

Hvorfor skal du diktere Hvordan de skal have kæreste tid?

Fik du det bedre af at være dømmende og højne dig selv?

For det var lige præcis hvad du gjorde.

Et barn tager på ingen måde skade af at blive passet i 3 timer.... det lyder til at det netop passer ind mellem 2 måltider ca .  Og sover imellem tiden. 

Får du det bedre af at fare sådan op? 

Jeg kan læse at du er på samme måde, så det er nok derfor du føler dig ramt. 

Men jeg mener helt oprigtigt at man er ret egoistisk hvis man bare overlader sit nyfødte barn i andres arme fordi man gerne vil have kærestetid. 

Anmeld Citér

7. maj 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Om det er forkert af dig, ved kun du... 

Det er dit barn.... Nu nævner du ikke om, der har været en grund til det.., 

At du ikke savner hende, kan være at du ikke er kommet helt ind i mor-rollen endnu. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.