Er det forkert af mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Janey skriver:

Jeg tror, det er meget anderledes end det mange af de mødre, du finder herinde ville gøre, men jeg mener ikke, at det er forkert, eller at du er en dårlig mor, fordi du ikke savner dit barn, når du er væk i nogle få timer. 

Det er mit indtryk, at mange af de personer, der er herinde kun går op i familien og børnene (og det er der ikke noget galt i, men det farver helt klart svarene i en tråd som denne). Den holdning til pasning, jeg ser herinde blandt mange brugere, er helt anderledes end den, jeg møder i den "virkelige" verden. Dem jeg kender med børn, får i hvert fald passet meget mere, end det lyder til, at folk herinde gør.

Personligt fik jeg ikke min datter passet den første måned, men hun var vist kun omkring 2 måneder, da hendes bedsteforældre havde hende i 3 timer, og jeg savnede hende heller ikke i de timer, da jeg jo vidste, at hun havde det godt og var i gode hænder. Hun er nu 2 og er blevet passet mange gange siden og sikkert også mere end nogen herinde vil synes er ok. Min datter trives og har altid haft en god tilknytning. Jeg fik i hvert fald at vide af min SP, at hun blev i så godt humør af at komme her og se det gode forhold min datter og jeg har.

Jeg dømmer ikke andre for at ville være sammen med deres børn 24/7 og ikke har fået dem passet overhovedet det første år af deres liv, men det rører mig heller ikke, hvis nogen mener, at jeg gør noget forkert eller er mærkelig, når jeg får min datter passet. Jeg har det fint med, hvordan vi lever vores liv i vores familie, og det fungerer godt for os alle.

Jeg er enig du beskriver det rigtigt godt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2015

alenemor42

jenny4 skriver:

Dejligt indlæg og jeg tror du har meget ret. Den anden del er, at de svar der bliver givet på forskellige problematikker er givet ud fra meget få oplysninger - jeg har eksempelvis selv prøvet at ændre min holdning til et emne 180 grader, da der kommer flere oplysninger i tråden. 

Jeg bliver ked af det når folk herinde går mere op i at dømme hinanden end at give konstruktive råd. Når anonyme beder om råd ved vi ikke hvem der sidder bag - det kan være en ressourcestærk kvinde der bare vil skabe debat, men det kan også være en kvinde som virkelig har brug for hjælp og som ikke har andre steder at gå hen. Og her er det sidste man har brug for at blive dømt på handlinger og holdninger, men i stedet at få et nuanceret billede af hvordan man også kunne angribe en problematik.

Selvom jeg også engang imellem kan blive forarget så prøver jeg at huske mig selv på, at der jo ikke er nogen som med vilje ønsker at gøre noget dårligt for deres børn og familie - der ligger altid en årsag bag andre holdninger og handlinger, også selvom vi ikke kender eller kan forstå dem.

Det er præcis denne problematik jeg reagerer på.....netop det fordømmende, det kan jeg slet ikke have.

Der er altid ting vi ikke forstår eller ting vi ikke selv ville gøre, men jeg forstår ikke det er nødvendigt at dømme fordi man ikke selv forstår.

Jeg har aldrig haft brug for andres meninger og holdninger til hvad og hvordan jeg gør og ikke gør omkring mine børn og jeg er faktisk ligeglad hvad andre mener og tænker omkring så længe jeg ved jeg gør det rigtige i forhold til mine børn.

Anmeld Citér

7. maj 2015

mortilsilke

Anonym skriver:

Jeg høre tit at man ikke kan undvære sine ny fødte baby, meen, jeg savner ikke min datter som sådan når jeg er væk fra hende, så som når vi har en dag for os selv " min kæreste og jeg " og hun bliver passer hos min mor eller mine svigerforældre. Er det forkert af mig. For tit føler jeg mig som en dårlig mor når jeg ik savner hende når vi er fra hende. Self elsker jeg hende over alt! Og hun betyder så meget for mig, og kan da os græde når jeg kigger på hende over hvor stolt jeg er. 

Jeg synes bare det virker lidt mystisk at du i starten skriver at det er når i har en dag for jer selv... Synes bare ikke det lød som praktiske gøremål :-)

Anmeld Citér

7. maj 2015

MMOGM

Anonym skriver:

Jeg høre tit at man ikke kan undvære sine ny fødte baby, meen, jeg savner ikke min datter som sådan når jeg er væk fra hende, så som når vi har en dag for os selv " min kæreste og jeg " og hun bliver passer hos min mor eller mine svigerforældre. Er det forkert af mig. For tit føler jeg mig som en dårlig mor når jeg ik savner hende når vi er fra hende. Self elsker jeg hende over alt! Og hun betyder så meget for mig, og kan da os græde når jeg kigger på hende over hvor stolt jeg er. 

Jeg tror bare at du nyder så meget, at være lidt alene med din kæreste, og det er der bestemt ikke noget i vejen med! 

Dejligt at i husker hinanden lidt. Det er vi dårlige til herhjemme. Men håber det bliver bedre med tiden her. 

Anmeld Citér

7. maj 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

De to gange vi har været ude, har været for at købe tøj til hende, ellers skulle hun bare ligge i bare blee det er hun en for kold pige til. Også skulle vi ud og hente barnevogn? Så overs behov har slet ikke noget at gøre med vi har været væk to gange. 

Først skriver du at det er for at I kan få en dag for jer selv, og nu er historien at I skal ud og købe tøj og barnevogn til et koldt barn som kun ligger i ble ?? 

Hvorfor tog i begg af sted så? Jeg ville enten selv tage af sted eller sende kæresten af sted hvis det bare var for at ordne praktiske ting.. 

Du prøver at bortforklare det som noget praktisk og noget der skulle ske, men det lugter stadig af en hyggetur, og så står jeg fast ved mit svar om at det ikke er barnets behov der bliver varetaget. 

Anmeld Citér

7. maj 2015

TNBC

Anonym skriver:

De to gange vi har været ude, har været for at købe tøj til hende, ellers skulle hun bare ligge i bare blee det er hun en for kold pige til. Også skulle vi ud og hente barnevogn? Så overs behov har slet ikke noget at gøre med vi har været væk to gange. 

Jeg er forvirret,  i havde intet tøj eller barnevogn til hende? Plejer man ikke og have det før barnet bliver født? 

Og hvorfor skulle i begge to af sted?

Anmeld Citér

7. maj 2015

Elgaard73

Anonym skriver:

Bemærk!!!!: de to gange vi har været ude, har været for at købe tøj til hende, ellers skulle hun bare ligge i bare blee det er hun en for kold pige til. Også skulle vi ud og hente barnevogn? Så overs behov har slet ikke noget at gøre med vi har været væk to gange. 

Nu bliver jeg lidt forvirret...

I startindlægget spørger du om det er forkert, når du ikke savner din datter, når dig og din kæreste har en dag for jer selv??

Så laver du det om til at det blot er nogle få timer??

Og nu er det ikke for jer selv I tager ud, men for at ordne praktiske ting??

Det virker som at du trækker den mere og mere i land, efterhånden som der kommer flere og flere indlæg, som stiller sig kritisk. Hvorfor?

Anmeld Citér

7. maj 2015

modesty

Anonym skriver:

Hun er blevet passet to gange i tre timer. 

Det er bestemt ikke unormalt at man nyder den alenetid med kæresten, hvor man kan puste ud og tænke på andet end bleer og gylp. 

Anmeld Citér

7. maj 2015

CharlotteogMaria

Synes det ville være smartere at du stod ved hvad du skriver i startindlægget, i stedet for at lave det om til et par timer og at det er for at gøre praktiske ting fremfor "kærestedage"

Anmeld Citér

7. maj 2015

Krydserfingre

Hold kæft hvor har i alle sammen travlt! Føj hvor er det ikke til at holde ud! 

Husk at når i peger fingre så peger 3 tilbage til jer selv. Hvis i kun kan komme med kritiske spørgsmål, så synes jeg ærlig talt i burde lade være. Typisk kvinder. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.