Er det forkert af mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2015

Abracadabra

Jeg forstår nok ikke behovet for at "gå ud" og få sit helt nyfødte barn passet. 

At blive forældre sammen er en gave/udfordring/krise, som ikke handler om at gå i biffen eller på café, men at lære barnet at kende - og lære den anden forælder at kende i hans/hendes nye rolle. Jeg synes, at cafébesøg er spild af tid i den sammenhæng. 

Og jeg forstår heller ikke, at du ikke savner hende. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Niks, min kæreste tager hende med glæde, det faktisk lige før han ikke vil lade mig tage hende (:

Jamen det er da dejligt

Anmeld Citér

6. maj 2015

TNBC

EBK skriver:

Fordi den TS som jeg tænker på, har en helt bestemt måde at skrive sine oplæg på. 

Sidst hun skrev stod hun med det hele alene, kæresten var fraværende og hun var i tvivl om hvorvidt hun var ved at få en depression.

Det lød som om kæresten var en kæmpe skid overfor hende, og jeg blev da bekymret for om hun var ved at få en fødselsdepression.

men i dette oplæg lyder det jo som om alt bare er fjong. 

Jeg havde netop intet ønske om, at afsløre hvem TS er, derfor spurgte jeg hende på en kryptisk måde. 

Det behøver jeg vel ikke stå til regnskab for overfor dig? 

Nej, hvis du bare have svaret sådan.. Jeg undrede mig jo bare over hvordan du kunne overveje at det var hende, når hun jo er anonym..

Du kunne jo bare have skrevet, at det var den måde hun skrev på, der lød som den anden, så havde der ikke været mere i det.

Anmeld Citér

6. maj 2015

alenemor42

Abracadabra skriver:

At blive forældre sammen er en gave/udfordring/krise, som ikke handler om at gå i biffen eller på café, men at lære barnet at kende - og lære den anden forælder at kende i hans/hendes nye rolle. Jeg synes, at cafébesøg er spild af tid i den sammenhæng. 

Og fordi de har været væk 6 timer så kan de ikke lære barnet at kende?

Det er fint man ikke forstår.... heldigvis er alle forskellige. Men derfor er det ene ikke bedre end det andet

Anmeld Citér

7. maj 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Yurie skriver:

Nej, hvis du bare have svaret sådan.. Jeg undrede mig jo bare over hvordan du kunne overveje at det var hende, når hun jo er anonym..

Du kunne jo bare have skrevet, at det var den måde hun skrev på, der lød som den anden, så havde der ikke været mere i det.

Man lærer efterhånden diverse brugere godt at kende, når man læser med. 

Nogle skriver jo oftere (og på helt bestemte måder) end andre.

Men det var jo så ikke hende jeg tænkte på, så det er jo super fint

Anmeld Citér

7. maj 2015

God-mor

Anonym skriver:

Hun er blevet passet to gange i tre timer. 

Okay, jeg forstod det som at det var sket lidt flere gange. Men vil stadig sige at jeg syntes det er lidt mærkeligt når nu hun er så ny, men det er nok bare fordi jeg ikke selv ville kunne have undværet min datter D hun var så lille. Nu hvor hun er snart 2 år, savner jeg hende heller ikke når hun er på en enkelt overnatning hos bedsteforældrene, eller jo faktisk engang imellem, men ikke så voldsomt fordi jeg ved jo hun har det godt. Men det gør dig ikke til en dårlig eller forkert mor at du føler som du føler. 

Anmeld Citér

7. maj 2015

TNBC

Abracadabra skriver:

Gør jeg heller ikke, men jeg ville ikke kalde en for en dårlig forælder fordi man gjorde, vi er forskellige.

Jeg ville heller ikke gå ud uden den lille når den ikke er ældre..

Anmeld Citér

7. maj 2015

TNBC

EBK skriver:

Man lærer efterhånden diverse brugere godt at kende, når man læser med. 

Nogle skriver jo oftere (og på helt bestemte måder) end andre.

Men det var jo så ikke hende jeg tænkte på, så det er jo super fint

Det har du ret i, men jeg havde ikke lige sat den her skrivning sammen med en anden. 

Anmeld Citér

7. maj 2015

TNBC

alenemor42 skriver:

Og fordi de har været væk 6 timer så kan de ikke lære barnet at kende?

Det er fint man ikke forstår.... heldigvis er alle forskellige. Men derfor er det ene ikke bedre end det andet

Hun siger jo heller ikke at nogen er bedre end den anden, men at hun ikke forstår behovet.. Det er vel fair nok.

Jeg forstår heller ikke behovet for at være væk fra sin lille så tidligt, jo at der en der kommer og går med baby, hvis baby ikke sover meget, eller skriger 24/7 og man bare har brug for noget søvn eller gøre rent. Men jeg ville ikke tage ud så tidligt uden den lille.

Men som du siger, vi er forskellige og det er bare super skønt.

Anmeld Citér

7. maj 2015

Mama85

Anonym skriver:

Hvor at de kommer her i nogle timer, så vi kan komme ud (:

Jeg synes, at det er meget mærkeligt hvis du ikke savner hende..hun er jo kun en måned gammel, så dit eller jeres behov for at være væk fra hende i flere timer, kan jeg overhovedet ikke sætte mig ind i.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.