Eksperthjælp: Frabede sig studerende under fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
NBNixen skriver:

Jeg håber virkelig at der er mulighed for at takke nej til studerende på det fødested jeg har valgt. Jeg har først termin den 4 september, men jeg kan slet ikke overskue hvis man ikke må sige nej og at det nej bliver godtaget. Jeg er enig i de skal lærer, men synes helt bestemt at det burde være op til den fødende at bestemme om der må være studerende med til fødslen og jeg er helt sikker på at der sidder nogen som ikke har noget i mod at de studerende kan og må være med til deres fødsel, jeg ønsker det godt nok bare ikke ved min.

Jeg har Social angst, godt nok i den mere blide ende, men det ændre ikke på at det er svært nok for mig med bare dem der skal være der, så det vil være alt for meget for mig med studerende til stede også. Jeg mener at en fødsel skal være så tryg som overhovedet muligt og en god oplevelse, så det nytter ikke noget at det gør en utryg med studerende til stede. 

Hvorfor bliver man utryg ved, at der er en studerende til stede? 

Den studerende kan da netop holde i hånd, snakke og observere lidt, fremfor JM som virkelig er på, skal skrive journal imens m.m. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2015

NBNixen

EBK skriver:

Hvorfor bliver man utryg ved, at der er en studerende til stede? 

Den studerende kan da netop holde i hånd, snakke og observere lidt, fremfor JM som virkelig er på, skal skrive journal imens m.m. 

Jeg vil bestemt blive utryg, grundet mange personlige årsager og jeg har min forlovede ved min side. Jeg er ikke særlig god til fremmede. Jeg kender ikke de studerende og jeg er angst nok i forvejen ved at skulle ligge helt uden tøj foran dem det skal være tilstede og jeg mener stadig det burde være op til en selv om man ønske studerende med ved ens fødsel eller ej . . 

Anmeld Citér