Jeg er todelt på dette, for jeg tænker som udgangspunkt, at det er flot, at de får en god uddannelse og har en masse praksis - det tænkte jeg også, før vi fik nr to. Ved denne fødsel ble vi stort sett overladt til en studerende. Jeg traf så vidt jordmoren to min da vi kom ind. Hun præsenterede den studerende, og vi blev så overladt til hende. Det var grusomt! Hun svarede hele tiden lidt ved siden af det, jeg egentlig spurgte om, og så klarede hun åbenbart ikke helt at tolke, hvad som skete i min krop. Jeg følte mig ikke tryg, men samtidig fik jeg heller ikke mig selv til at sige det til hende. Jeg ville jo ikke være uhøflig og tænkte, at det sikkert bare var mig, som ikke kunne finde ud af at sige ting på rigtig måde. Det hele toppede sig, da hun først målte 8 cm åbning. Derefter kom der en monsterve, og jeg sagde (råbte?) til hende, at nu kommer babyen. Nej, siger hun, og lukker mine ben sammen. Få minutter efter var han født. Hun bare panikringede efter hjælp, så jordmoren nåede lige ind af døren et minut før, han var ude. Ingenting var på plads eller klart eller noget som helst.
Så selv om jeg støtter, at de skal have meget praksis, så kommer jeg ikke til at godtage at blive overladt til en studerende, hvis jeg en dag skal føde igjen. Det var noget af det værste, jeg har oplevet, ikke at blive forstået og taget alvorlig i den situation, og jeg er sjæleglad for, at der ikke tilstødte noget undervejs, for jeg er ikke overbevist om, at hun ville have opfanget det i tide.
Anmeld
Citér