Eksperthjælp: Frabede sig studerende under fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2015

Mor til Ella

Det har ved begge mine fødsler været en studerende der primært har ståét for det hele.

og de gjorde det sku godt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2015

l.kjoeller

Jeg mener helt bestemt at det bør være en rettighed at bestemme hvem der skal have lov at kigge og røre med. Ville føle mig krænket hvis jeg frabad mig det og det ikke kunne lade sig gøre og faktisk overveje at klage. Når det er sagt havde jeg det ok med den studerende  der var med noget af tiden ved min første fødsel. Men til dem hvor det ligefrem skræmmer på forhånd SKAL det kunne frabedes. 

Anmeld Citér

20. april 2015

Fine_007

Jeg har kun god erfaring ved at have en studerede med til min fødsel.. udover, at hun var et sødt og behageligt menneske, var hun god til at være fluen på væggen, der ikke fyldte unødigt. Og så var det faktisk rart, at der konstant var en (næsten) faglært til stede

Anmeld Citér

21. april 2015

2721

Jeg frabad mig også den studerende hvilket heller ikke blev respekteret og var for mig meget grænseoverskridende og jeg havde på ingen måde en god fødsel og den studerende var også tydeligt påvirket og at deltage i noget hvor hun ikke var ønsket. Jeg ved godt skal lære men jeg skulle trods alt føde og det var så ubehageligt at hvergang jeg skulle kigges på, tjekkes så skulle det gøres af 2 omgange mens der blevet rettet, roset og diskuteret som var jeg ikke tilstede(td)

Anmeld Citér

21. april 2015

Sandratoft

Min fødsel trak ud, og skulle igennem 4 vagter før jeg fødte. På 2 af vagterne var der en jordemoderstuderende, og det gjorde mig ikke det fjerneste at de var der. De var søde, meget kloge og så snakkede de ofte frem og tilbage om hvordan situationen stod til med mig På den sidste vagt var der en ung mandlig lægestuderende, og han var også bare rigtig sød og hjælpsom. Det var faktisk ham der spurgte om han måtte ligge min datter til ved brystet  

Anmeld Citér

21. april 2015

MMOGM

Inden jeg skulle føde mit første barn, var jeg meget bestemt. Jeg skulle bestemt IKKE have en studerende!! 

Men må ærligt indrømme at jeg et eller andet sted var dybt ligeglad da tiden kom, hvor jeg skulle føde. Jeg fik tilbudt en studerende og sagde ja tak, og hun var det sødeste, og var med til at give mig en fantastisk oplevelse! Jeg fortryder på ingen måde at jeg sagde ja tak 

og som andre skriver, hvordan skal de ellers lære at blive gode jordmødre? 

Anmeld Citér

21. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Man kan ikke frabede sig studerende. Jeg synes egentlig det er i orden. De skal jo lære det. 

Det der med at man selv skal bestemme hvem der skal kigge på og røre ved en - skal man så også have lov til at frabede sig mandlige jordmødre eller hvis man ikke bryder sig om den jordemoder man har fået osv. Så kan det pludselig blive ret svært at få det hele til at gå op.  

Anmeld Citér

21. april 2015

loop

2721 skriver:

Jeg frabad mig også den studerende hvilket heller ikke blev respekteret og var for mig meget grænseoverskridende og jeg havde på ingen måde en god fødsel og den studerende var også tydeligt påvirket og at deltage i noget hvor hun ikke var ønsket. Jeg ved godt skal lære men jeg skulle trods alt føde og det var så ubehageligt at hvergang jeg skulle kigges på, tjekkes så skulle det gøres af 2 omgange mens der blevet rettet, roset og diskuteret som var jeg ikke tilstede(td)

Ej hvor forfærdeligt. Det lyder jo som et overgreb. Har du klaget over det?

Anmeld Citér

21. april 2015

loop

Grumme skriver:

Hej Charlotte.

Jeg ville høre om det er muligt at frabede sig studerende når man skal føde ? Sådan så der kun er de "nødvendige " til stede ? Det er første gang og har ikke lyst til at være udstillet.

På forhånd tak.

Charlottes svar

Kære Du
Ja det kan du godt, jeg har i al fald aldrig oplevet at et sådant ønske ikke blev respekteret.
Venlig hilsen og held og lykke, Charlotte, www.grumme.dk

En kvinde/familie der mister et barn – hvad enten det sker før eller efter fødslen – bliver ramt af et tab der implicerer alle lag af personligheden, parforholdet og troen på fremtiden.Charlotte tilbyder at give erfaren og kvalificeret støtte til at bearbejde de vanskelige følelser der er knyttet til alle tab – og især når det er et barn man mister.

Se Charlottes hjemmeside: Grumme.dk

De gange jeg har været hos lægen/hospital og der har været en studerende, er jeg blevet spurgt om jeg ville give accept til at den studerende måtte være der.

Og der blev lagt vægt på ordene, at jeg havde ret til at sige nej.

De gange jeg har sagt nej, er det blevet respekteret.

Anmeld Citér

21. april 2015

loop

mor:) skriver:

Man kan ikke frabede sig studerende. Jeg synes egentlig det er i orden. De skal jo lære det. 

Det der med at man selv skal bestemme hvem der skal kigge på og røre ved en - skal man så også have lov til at frabede sig mandlige jordmødre eller hvis man ikke bryder sig om den jordemoder man har fået osv. Så kan det pludselig blive ret svært at få det hele til at gå op.  

Jeg ved ikke om der er forskellige regler på de forskellige hospitaler i landet, men de steder jeg har været, er jeg blevet spurgt om tilladelse, og der er blevet lagt vægt på, at jeg havde ret til at sige nej.

Det samme gælder ved vores praktiserende læge.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.