Spunken84 skriver:
Argh! Verdamt- så lige en sidste kommentar da.
Godt du ikke er vred!
Men det er jo præcis derfor jeg skriver at man måske kunne sige nej hvis man før har sagt ja! At man i så fald kunne nyde fordi man så havde ydet noget. Men det var heller ikke ment som et gennemtænkt bud på hvordan det kunne løses- blot en hurtig tanke jeg fik tidligere i debatten.
Og til det sidste; netop fordi trygheden og roen kommer med erfaringen med at håndtere de sværeste tilfælde, er det vigtigt de studerende ser de svære tilfælde så meget som muligt - for ellers kan de komme ud til et fuldstændig forvrænget billede af hvordan virkeligheden ser ud.
Jeg synes selv jeg fagligt er inde over nogle rigtig svære, tunge, hårde sager for tiden som jeg næsten ikke ved hvordan jeg skal tackle, for det indgik ikke i min praktik. Ville sådan ønske at jeg havde set noget af det for jeg er ret frustreret over at jeg gerne vil hjælpe dem så godt som muligt, men på den anden side ved jeg at en anden med mere erfaring sandsynligvis ville gøre det bedre end jeg. Og det huer mig ikke for det er patienten det går ud over i sidste ende. Derfor - netop fordi jeg bekymrer mig om de svageste, er det meget vigtigt for mig at andre får så god en oplæring som muligt! Men så må den professionelle (vejlederen) være den der sørger for at den studerende jokker så lidt i spinaten som muligt og være den der udadtil viser at have det overordnede ansvar. Og at få afklaret eventuelle misforståelser som den studerende kan skabe ved fx at sige han/hun ikke kan høres hjertelyd.
Nå, nu har min kæreste skældt ud i 1 time fordi jeg skriver i stedet for at se film med ham
Jeg tjekker ud
Jeg er bare ikke sikker på du kan lære det andet end ved at gøre det tusind gange. Og ja måske det er godt at starte når du er studerende, eller også må man bare se i øjnene der er sårbare mennesker hvor de erfarne sættes på - og med erfarne mener jeg ikke erfaring med det svære men slet og ret erfaring, for erfaring giver ro.
Jeg ville faktisk have en stor forståelse for der havde været en studerende med som føl til den fødsel, som en flue på væggen. Men ikke som den styrende med de fejl der nu følger med når man er studerende. Ikke som den der skulle prøve, snakke højt om sine fund osv. Men meget gerne som en observatør - ja alle skal lære men nogen gange må hensynet til patienten, brugeren, mennesket komme først.
Og nej der skal lidt mere til at gøre mig vred
jeg har faktisk kun i alt det her blever rigtig vred på den sundhedsplejerske der ville diskutere med mig om hvorvidt et dødt barn var et barn man talte med nær man sagde hvor mange bærn man havde. Og blev endda først sur da hun for 3. Gang med meget fast stemme sagde: nu måtte jeg forstå at ingen ville mene jeg havde 4 børn 
men jeg er af den overbevisning i næsten alle henseender i livet at de stærke skuldre bærer for de svage. Og selvom vi alle bør yde, så er der perioder i vores liv hvor vi er er de svage og andre må yde for os. Derfor yder jeg også gerne dobbelt når mine skuldre er stærke, hvilket de heldigvis er for det meste.