Spørger af ren nysgerrighed... hvorfor var det din JM skyld at du bristede??
Hun guidede mig slet ikke i hvordan jeg skulle presse da han var på vej ud. Hun havde ellers fin lejlighed til at informere mig, da hans hoved stod og spilede mig næsten helt ud mellem to veer, og der absolut ingen tvivl var om at hovedet ville komme ud ved næste ve. Der var fuldstændigt ro på og både jeg og hun havde fint overblik over situationen. Så da jeg under hele fødslen havde fået at vide at jeg skulle presse så meget jeg overhovedet kunne, fordi mine veer var svage, pressede jeg totalt igennem, og pressede ham helt ud på én ve. Derudover brugte hun slet ikke sine hænder, hverken til at holde igen på babys hoved, eller holde sammen på mit mellemkød.
Under hele fødslen var hun træt og fraværende. Sad og trommede utålmodigt med fingrene fordi hun ikke syntes at mine veer kom hurtigt nok, og den slags. Vildt provokerende. Det kunne jeg dog godt leve med da jeg som sagt var ret selvkørende. Men det ærger mig og frustrerer mig stadig 3,5 år efter at jeg ikke tog beslutningen om at få hende skiftet ud. Jeg skulle have lyttet til min mavefornemmelse.
Anmeld
Citér