Skal han virkelig have lov til at bestemme det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2015

Sandratoft

Chraz skriver:

Det skal lige siges jeg ikke kunne finde på at gøre det uden hans accept for som nogle af jer skriver er det en lille ting og ødelægge et ellers godt samarbejde over. Han har sat sig og forklaret min datter at han ikke synes hun er gammel nok. Jeg bliver bare frustreret over han mener han har det afgørende ord når det altså er mig der "kender hende bedst"  det er mig der går med hende i hverdagen og lytter til små hentydninger om at hun er ked af hun ikke må få dem. Så er det jo nemt for ham at sige nej for ham skal ikke kigge på det skuffede ansigt bagefter.

Dejligt at han snakkede med hende og dejligt at du ikke vil gøre noget uden hans accept, så skal jeres gode samarbejde nok fortsætte langt ud i fremtiden

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2015

Chraz

Sandratoft skriver:

Dejligt at han snakkede med hende og dejligt at du ikke vil gøre noget uden hans accept, så skal jeres gode samarbejde nok fortsætte langt ud i fremtiden

Helt bestemt! Jeg er ikke typen der gør noget overilet, og igen var situationen omvendt ville jeg da også blive ked af hvis han bare gjorde det. Jeg har aftalt med min datter at vi tager den op med far igen når hun er 10. Så har han haft god tid til at tænke og hun kan bedre selv argumentere for sin sag.

Anmeld Citér

12. april 2015

Babilooo

Håber I bliver enige på et tidspunkt. 

Jeg fik øreringe som 7 årlig .. Søde små diamant stikøreringe. Jeg har altid været meget klassisk - og små diamantstikkere har da på ingen måde gjort mig prollet (som en anden skriver). Det afhænger af øreringen og resten af ens tøj. 

Anmeld Citér

12. april 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Chraz skriver:

Det skal lige siges jeg ikke kunne finde på at gøre det uden hans accept for som nogle af jer skriver er det en lille ting og ødelægge et ellers godt samarbejde over. Han har sat sig og forklaret min datter at han ikke synes hun er gammel nok. Jeg bliver bare frustreret over han mener han har det afgørende ord når det altså er mig der "kender hende bedst"  det er mig der går med hende i hverdagen og lytter til små hentydninger om at hun er ked af hun ikke må få dem. Så er det jo nemt for ham at sige nej for ham skal ikke kigge på det skuffede ansigt bagefter.

Bare lige for at få det på det rene: mine kommentarer har mestendels været til andre kommentarer og ikke dit oprindelige spørgsmål. Jeg er ikke gået ud fra, at du gjorde det bag hans ryg :-) Og jeg kan til dels godt forstå din frustration, og jeg kan forestille mig, at man som deleforældre kommer i den situation tit.

Anmeld Citér

12. april 2015

Panther

Smølfine123 skriver:

Håber I bliver enige på et tidspunkt. 

Jeg fik øreringe som 7 årlig .. Søde små diamant stikøreringe. Jeg har altid været meget klassisk - og små diamantstikkere har da på ingen måde gjort mig prollet (som en anden skriver). Det afhænger af øreringen og resten af ens tøj. 

Ja, det var mig. Og det står jeg ved - om det så er med diamant (til en 7-årig.......) eller ej. Og forhåbentlig er der da ingen børn der ikke får ørestikker, hvis det endelig skal være - alt andet er da direkte stupidt og farligt.

Anmeld Citér

12. april 2015

TNBC

Man kan godt høre du ikke har børn

Forældre skal stå sammen, og udgøre en fælles front, OGSÅ selvom man ikke er enig i det den anden siger. Alt andet vil gøre barnet forvirret. Det kan godt virke urimeligt for den der gerne vil give efter for barnet, men sådan er det nu engang at være forældre.

Når barnet engang bliver voksen, så må det gerne se at forældre også kan være uenige. 

Jeg siger heller ikke at de ikke skal stå sammen, men jeg mente at han burde være den der sagde det til hende, som han jo så også har gjort. Og de har lavet en ny aftale.

Og to fædre er enige med mig, at han burde sige det.

og nej jeg er ikke forældre, men jeg har stadigvæk stået som den der sagde ja, hvor min far var ham der sagde nej (omkring min søster) hvor der blev pænt ventet og ingen sure miner.

Anmeld Citér

12. april 2015

Babilooo

PUHK skriver:

Ja, det var mig. Og det står jeg ved - om det så er med diamant (til en 7-årig.......) eller ej. Og forhåbentlig er der da ingen børn der ikke får ørestikker, hvis det endelig skal være - alt andet er da direkte stupidt og farligt.

Har bare svært ved at se hvorfor det skulle være prollet - Jeg har aldrig mødt nogen med den holdning i forhold til at jeg har to diskrete øreringe.

Anmeld Citér

12. april 2015

TNBC

PUHK skriver:

Så siger du, fordi vi er blevet enige om, at det er bedst at vente. Længere er den ikke. Du behøver ikke lægge et PowerPoint-show med detaljeret argumentation til grund for beslutninger, hver gang et barn (ofte!) er uenig.

Og jeg har ikke sagt at barnet vil få et længerevarende had til den forælder, der siger nej, men der er bare så absolut ingen grund til, at barnet skal opleve at forældrene er uenige på området - begrundelserne har jeg givet dig tidligere.

Måske for dig, men sådan behøver det ikke være for alle. Jeg har snakket med to fædre der mener faren bør komme på banen. 

Og ts' satte sig jo faktisk ned og sagde det til hende. 

Tror mig jeg har stået i ja/nej stedet, også selvom at jeg ikke er forælder. 

Anmeld Citér

12. april 2015

Panther

Smølfine123 skriver:

Har bare svært ved at se hvorfor det skulle være prollet - Jeg har aldrig mødt nogen med den holdning i forhold til at jeg har to diskrete øreringe.

Når små børn og babyer har det, synes jeg, det ser prollet ud. Jeg har selv ørenringe, så jeg er ikke æstetisk imod det til ældre teenagere og voksne mennesker.

Anmeld Citér

12. april 2015

TNBC

Smølfine123 skriver:

Min nevø fik en (ikke kæmpe) diamant i det ene øre som 9årig tror jeg. Han har så to nu som 12årige. 

Kan ikke se problemet,  så læmge det ikke er hængendd øreringe, der er farlige. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.