Skal han virkelig have lov til at bestemme det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Måske for dig, men sådan behøver det ikke være for alle. Jeg har snakket med to fædre der mener faren bør komme på banen. 

Og ts' satte sig jo faktisk ned og sagde det til hende. 

Tror mig jeg har stået i ja/nej stedet, også selvom at jeg ikke er forælder. 

Jamen okay så - fordi du kender to fædre, så ser vi bort fra alle anbefalinger af statsforvaltningen, psykologer og andre eksperter.

Hvad har det at gøre med, at du har stået i ja/nej-stedet? Det forstår jeg ikke, hvad betyder, eller hvordan det har relevans.

Og det er helt fint, at du har bonusbørn, men til syvende og sidst er det bare oftest noget andet end at være forælder.

Edit: jeg kan se, at du mener ift din lillesøster, og det er altså bare noget helt, helt andet og for mig at se en fuldstændig absurd sammenligning.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2015

TNBC

PUHK skriver:

Jamen okay så - fordi du kender to fædre, så ser vi bort fra alle anbefalinger af statsforvaltningen, psykologer og andre eksperter.

Hvad har det at gøre med, at du har stået i ja/nej-stedet? Det forstår jeg ikke, hvad betyder, eller hvordan det har relevans.

Og det er helt fint, at du har bonusbørn, men til syvende og sidst er det bare oftest noget andet end at være forælder.

Edit: jeg kan se, at du mener ift din lillesøster, og det er altså bare noget helt, helt andet og for mig at se en fuldstændig absurd sammenligning.

Nej jeg siger at det er nogle fædre der mener at faren bør være den der siger det, og at man ikke behøver at stå og sige; Mor og far har besluttet...

Ja/Nej, om hvad der er bedst for nogle? at sige ja, jeg synes det er ok at du får det nu, men X vil gerne have at du venter lidt. Hvad er der så slemt ved det?

Du har din mening, og jeg har min og hvis min mand siger nej til noget, jamen så må han fortælle barnet hvorfor han mener det, og fortælle at han gerne vil have barnet.

Ja, sikkert for dig, men for mig kan jeg godt se det samme, du ved ikke hvordan det var hjemme hos os, og det er jo ikke fordi min søster er et år yngre end mig, hun er noget yngre, så jeg har været med til at opdrage hende.

Men jeg er så færdig med at diskutere det her, du kan fortælle din løgne du vil, men jeg fortæller ikke mine kommende børn løgne, hvis jeg ikke har behov for det(jeg er blevet løjet for og jeg HADER det.. ) Og jeg ser ikke behov i det her...

Vi gør tingene forskelligt, og sådan er det bare. Og jeg er ligeglad med at folk mener at jeg ikke kender til noget, fordi jeg ikke har børn.

Så jeg lukker den her nu..

Anmeld Citér

12. april 2015

TNBC

Chraz skriver:

Det skal lige siges jeg ikke kunne finde på at gøre det uden hans accept for som nogle af jer skriver er det en lille ting og ødelægge et ellers godt samarbejde over. Han har sat sig og forklaret min datter at han ikke synes hun er gammel nok. Jeg bliver bare frustreret over han mener han har det afgørende ord når det altså er mig der "kender hende bedst"  det er mig der går med hende i hverdagen og lytter til små hentydninger om at hun er ked af hun ikke må få dem. Så er det jo nemt for ham at sige nej for ham skal ikke kigge på det skuffede ansigt bagefter.

Så kan du sige; Ja, du fik din vilje, men jeg lader hende ikke vente til hun bliver konfimeret(var det ikke der han ville sige ja) for det er ikke fair for pigen, for hun vil virkelig gerne have de her øreringe.

Og så må han så lige til at styre sig med det der sexsymbol, den eneste der gør hende til sexsymbol er ham.. Hvor har han det fra?

Det er jo ikke fordi hun vil gå med g-streng..

Har du spurgt ham hvorfor han reagere på den måde?

Anmeld Citér

12. april 2015

Panther

Nej jeg siger at det er nogle fædre der mener at faren bør være den der siger det, og at man ikke behøver at stå og sige; Mor og far har besluttet...

Ja/Nej, om hvad der er bedst for nogle? at sige ja, jeg synes det er ok at du får det nu, men X vil gerne have at du venter lidt. Hvad er der så slemt ved det?

Du har din mening, og jeg har min og hvis min mand siger nej til noget, jamen så må han fortælle barnet hvorfor han mener det, og fortælle at han gerne vil have barnet.

Ja, sikkert for dig, men for mig kan jeg godt se det samme, du ved ikke hvordan det var hjemme hos os, og det er jo ikke fordi min søster er et år yngre end mig, hun er noget yngre, så jeg har været med til at opdrage hende.

Men jeg er så færdig med at diskutere det her, du kan fortælle din løgne du vil, men jeg fortæller ikke mine kommende børn løgne, hvis jeg ikke har behov for det(jeg er blevet løjet for og jeg HADER det.. ) Og jeg ser ikke behov i det her...

Vi gør tingene forskelligt, og sådan er det bare. Og jeg er ligeglad med at folk mener at jeg ikke kender til noget, fordi jeg ikke har børn.

Så jeg lukker den her nu..

Nu svarer jeg dig, fordi du for det første citerer mig urigtigt og for det andet stiller et spørgsmål.

Jeg har netop sagt, det ikke er nødvendigt at lyve i denne situation. I andre situationer kan det være nødvendigt med en hvid løgn - men det har du jo sagt, at du også selv ville gøre.

Jf dit spørgsmål, så er det uhensigtsmæssigt, idet et barn har brug for trygge, faste og klare rammer/svar og ikke to forældre, der siger to forskellige ting.

Anmeld Citér

12. april 2015

TNBC

PUHK skriver:

Nu svarer jeg dig, fordi du for det første citerer mig urigtig og for det andet stiller et spørgsmål.

Jeg har netop sagt, det ikke er nødvendigt at lyve i denne situation. I andre situationer kan det være nødvendigt med en hvid løgn - men det har du jo sagt, at du også selv ville gøre.

Jf dit spørgsmål, så er det uhensigtsmæssigt, idet et barn har brug for trygge, faste og klare rammer/svar og ikke to forældre, der siger to forskellige ting.

Citerede jeg dig urigtigt?? Lagde jeg ikke mærke til.

Ja, jeg ville lyve om ting, som et barn ikke bør vide. Men Ts ville jo lyve når hun siger at de har besluttet, for hun er jo irriteret over at han får lov til at bestemme, hvilket jeg synes er rart at det er faren der bør sige det.

Nej selvfølgelig skal barnet ikke opleve to forældre der er uenige, men det vil jeg sige at når du snakker om klare rammer, så vil jeg mene at det er omkring mad, regler, tøj og sådan noget.. At de viser at de ikke er enige om en lille ting(måske for første gang i hele pigens liv), det kan ske, og det tror jeg godt at man må vise barnet, så længe at de kan sige det pænt til barnet.

Men det er jo svært at være helt enige, når man har delebørn(Synes jeg i hvert tit jeg hører omkring regler i hjemmet) Så jeg ville ikke ødelægge det gode samarbejde på grund af øreringe.

Anmeld Citér

12. april 2015

Panther

Yurie skriver:

Citerede jeg dig urigtigt?? Lagde jeg ikke mærke til.

Ja, jeg ville lyve om ting, som et barn ikke bør vide. Men Ts ville jo lyve når hun siger at de har besluttet, for hun er jo irriteret over at han får lov til at bestemme, hvilket jeg synes er rart at det er faren der bør sige det.

Nej selvfølgelig skal barnet ikke opleve to forældre der er uenige, men det vil jeg sige at når du snakker om klare rammer, så vil jeg mene at det er omkring mad, regler, tøj og sådan noget.. At de viser at de ikke er enige om en lille ting(måske for første gang i hele pigens liv), det kan ske, og det tror jeg godt at man må vise barnet, så længe at de kan sige det pænt til barnet.

Men det er jo svært at være helt enige, når man har delebørn(Synes jeg i hvert tit jeg hører omkring regler i hjemmet) Så jeg ville ikke ødelægge det gode samarbejde på grund af øreringe.

Det er da ikke at lyve at sige, at de har besluttet noget.. Det har de jo? De fleste beslutninger er unægteligt kompromiser i større eller mindre grad.

Anmeld Citér

12. april 2015

TNBC

PUHK skriver:

Det er da ikke at lyve at sige, at de har besluttet noget.. Det har de jo? De fleste beslutninger er unægteligt kompromiser i større eller mindre grad.

Ja, på en måde, men hun er jo ikke helt enig, men fair nok... Men jeg synes det er stærkt at manden at han har sagt det, så det ikke er Ts der skal fortælle datteren den dårlige nyhed.
Og det håber jeg også min mand ville gøre..

Anmeld Citér

12. april 2015

Mami

Ja, da, det er også bare en piercing eller lidt manglende forhud........... Det er et indgreb i hendes udseende og der kan opstå komplikationer (fx infektion) i den forbindelse. Dit forslag er dybt respektløst!

I din optik, hold dig på egen bane halvdel  

jeg har ikke kommenteret på omskæring overhoved så drop lige det det paralleller du laver ud fra svar du ikke har fået 

jeg har ikke tænkt mig at debattere omskæring med dig, for tråden handler om en 8 årig pige der bor hos sin mor og gerne må få huller i ørene men faren hun ser hver anden weekend skal simpelthen diktere hvordan hverdagen ser ud, på trods af han intet har med denne hverdag at gøre? Og det skal mor bare respekter for ellers er det respektløst?  Hvem filen har udnævnt fraværende farmand til moralens og hverdagens vogter? 

Man kan også få en hudinfektion af tyggegummi tatoveringer ,ansigts malling og lign, er det så også uhørt? Nu skal man heller ikke blæse det mere op en det er, 2 små huller der er så godt som usynlige når man ikke hsr noget i, og selvom der kommer en infektion bliver hele ungen jo ikke vansiret for livet vel? Hun får et rødt og hævet øre, der behandles og det er det, så forsvinder betændelsen igen og øret heler, thats it. 

Anmeld Citér

12. april 2015

TNBC

Mami skriver:

jeg har ikke kommenteret på omskæring overhoved så drop lige det det paralleller du laver ud fra svar du ikke har fået 

jeg har ikke tænkt mig at debattere omskæring med dig, for tråden handler om en 8 årig pige der bor hos sin mor og gerne må få huller i ørene men faren hun ser hver anden weekend skal simpelthen diktere hvordan hverdagen ser ud, på trods af han intet har med denne hverdag at gøre? Og det skal mor bare respekter for ellers er det respektløst?  Hvem filen har udnævnt fraværende farmand til moralens og hverdagens vogter? 

Man kan også få en hudinfektion af tyggegummi tatoveringer ,ansigts malling og lign, er det så også uhørt? Nu skal man heller ikke blæse det mere op en det er, 2 små huller der er så godt som usynlige når man ikke hsr noget i, og selvom der kommer en infektion bliver hele ungen jo ikke vansiret for livet vel? Hun får et rødt og hævet øre, der behandles og det er det, så forsvinder betændelsen igen og øret heler, thats it. 

Det er der ingen der har, men det er sku også hans barn.

Så bare fordi hun bor hos moren, er det kun mor der har en mening omkring hvad pigen må og ikke må.
Og så forstår man ikke at fædrene ikke bliver hørt, når der sidder en som dig og siger; Han har sku ikke noget at have sagt, hun bor hos mor, så mor bestemmer.

Der er ingen der siger at diktere, han har en mening og han vil gerne have at hun venter. Skal hun bare lade pigen gøre alt, bare for at trodse faren? Måske ødelægge et godt samarbejde, som kun vil gå ud over pigen, der så måske vil se endnu mindre til sin far??
Håber ikke at du tænker at det er en fair måde at dele et barn.

De har et barn sammen, så må de snakke sammen, hvad de mener er bedst og så må de gøre det på den måde, sku ikke gå bag ryggen på hinanden..

Dårlig stil

Anmeld Citér

12. april 2015

Panther

Mami skriver:

Yuries svar til dig repræsenterer fint min holdning, så jeg vil lade det stå for sig selv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.