Skal han virkelig have lov til at bestemme det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Yurie skriver:

Nej, for hun ved at de har lavet en ny aftale(at vente), fordi far mente at det var for tidligt. Så skal det jo ikke diskuteres igen.

Ja, det har du ret i, men hun havde ikke andre rigtig kvindemodeller at læne sig op af, men hun er skam ikke blevet forvirret, men ved at hun altid kan støtte sig til mig, hvis hun er fortvivlet og har det hårdt.

Men jeg sagde bare at jeg vidste hvordan det var at være den der mente at det var ok at få øreringe tidligt, hvor der var en anden der sagde nej(min far). Og hun fik det først som 12årig.

Men du har ikke personlige erfaringer med hvad det reelt betyder at mor og far viser deres uenighed? 

Og jeg tør godt påstå at der er forskel da det kun er din far der i sidste ende kan/skal bestemme. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2015

Mami

Yurie skriver:

Om han så så hende en gang om måneden, er han stadigvæk hendes far, og bør blive hørt, når det handler om sådan nogle ting.
Han er hendes far,

Han har en stærk mening, at vi så synes det er åndsvag er jo lige meget, det er hans mening og den har han ret til at have, og det betyder jo også at han holder af sin datter, og er nervøs. at han overreagere, ja, men han har nok ikke haft en datter på 8år før, kender nok ikke til meget omkring små piger.
Så må man jo sætte sig ned med og finde ud af hvorfor han har den mening, og så finde en løsning på den måde, i stedet for at gå bag hans ryg.

Hvad så med fædre (og mødre) der kæmper i krigen, rejser i flere måneder af gangen, har de så heller ikke en mening omkring større ting, eller skal den forældre der er hjemme, bare tage alle beslutningerne.

Vi ved ikke hvad han deltager i, bare fordi han ikke deltager i hverdagen, kan han jo godt være aktiv i hendes skole. Synes ikke det er fair at bare fordi ikke er der i hverdagen, har han ikke noget at have sagt.

Synes det er et forkert syn at have på det. Du går ikke ind for at mænd bliver trampet ned, men det bliver de jo af det du siger, at de kun må sige noget, hvis de er der i hverdagen.

Igen dårlig stil.

Du har stadig ikke forstået hvad jeg skriver, o jeg gider ikke bruge tid på at debattere med en der kører sådan en nederdrægtig stil, 

kan du have en dejlig dag og en god start på ugen

Anmeld Citér

13. april 2015

Mami

Yurie skriver:

Nej det handler om at du synes det er ok, bare at tage en beslutning om give datteren noget, som faren ikke ønsker hun skal have endnu. Altså gå bag hans ryg og måske ødelægge et godt samarbejde.

Det er simpelthen det tråden handler om? Min holdning til en andens barn omkring huller i ørene? 

Du bliver ved med hvad mor gør er respektløst, hvad gør far lige nu? Overtrumfer  mor vil ikke tale mere om det og bare er stædigt, men det er fint og skal bare respekteres for ellers er det synd for far? - nu må jeg altså le. Er det også sådan hjemme hos jer? Den der tramper hårdest og har fleste regler bestemmer mest? 

samarbejde? Manden er ikke en del af pigens liv for filen da. 

Anmeld Citér

13. april 2015

ErDetSnartNU

For mig er det at få huller i ørerne at "pynte sig" på lige fod med at bruge make-up, og jeg synes det er for tidligt at begynde på den slags som 8-årig. Det er lidt noget andet med halskæder osv, da de kan tages af, men som udgangspunkt er jeg også imod smykker til børn, medmindre det er legesmykker. 

Anmeld Citér

13. april 2015

modesty

Chraz skriver:

Hej piger

Min datter på 8 vil så forfærdeligt gerne have huller i ørerne. Hun snakker om det næsten dagligt. For mig og min mand (som IKKE er hendes far) må hun gerne. Men hendes rigtige far siger nej!

Han ser hende kun hveranden weekend og kontakter hende ikke i hverdagen og sådan har det været de sidste 4 år. Jeg har altid været den primære forsørger og har været den der har haft mest med hende og gøre. Så jeg bliver ret frustreret over jeg ikke kan opfylde hendes ønske p.g.a ham. 

Skal han virkelig have lov til at bestemme hvorvidt hun må få dem eller ej? Hans grund til at sige nej er at "hun skal ikke udstille sig for drengene og være et sexobjekt" Hvilket jeg jo synes er noget komplet vrøvl!

Hvad havde i gjort? Havde i respekteret hans ønske eller trodset ham? Vores samarbejde fungerer normalt fint.

Jeg har ikke læst hele tråden, men jeg synes bestemt at du skal respektere fars holdning. Både principielt og af hensyn til samarbejde og god stemning. 

Anmeld Citér

13. april 2015

TNBC

Mami skriver:

Det er simpelthen det tråden handler om? Min holdning til en andens barn omkring huller i ørene? 

Du bliver ved med hvad mor gør er respektløst, hvad gør far lige nu? Overtrumfer  mor vil ikke tale mere om det og bare er stædigt, men det er fint og skal bare respekteres for ellers er det synd for far? - nu må jeg altså le. Er det også sådan hjemme hos jer? Den der tramper hårdest og har fleste regler bestemmer mest? 

samarbejde? Manden er ikke en del af pigens liv for filen da. 

Nej, det er hvad dine indlæg handler om.
Og du svarer ikke på spørgsmål jeg skriver til dig.

Siger ikke at det er respektløst, men at det ikke er fair at gå bag ens ryg, bare fordi man har barnet boende.

Det er jo ikke ham der har valgt at være weekendfar. Han er en del af hendes liv HVERANDEN weekend. At han ikke kontakter hende i hverdagen skal det ikke være grund til at han ikke har noget at skulle have sagt.

Han er hendes far, også selvom at han ikke har hende til hverdag og det vil han altid være, og jeg synes det er flot af Ts at hun er voksen nok til at spørge ham, før hun ændre på noget. For i følge dig, bør hun jo ikke gøre det, hun kan bare gøre hvad det passer hende.

Hvorfor vil du ikke svare på de spørgsmål jeg stillede dig tidligere?

Anmeld Citér

13. april 2015

Chraz

Jeg har ikke læst hele tråden, men jeg synes bestemt at du skal respektere fars holdning. Både principielt og af hensyn til samarbejde og god stemning. 

Det gør jeg også. Vi har brugt lang tid på at få vores samarbejde til at blive så godt som det er nu, og det er ikke værd at ødelægge det på den måde. For selv hvis jeg gav min datter lov, ville hun alligevel blive straffet på den måde, at hun ville blive klemt hvis mig og hendes far fik ødelagt vores samarbejde. Og det ønsker jeg ikke for min datter! Hun har allerede været igennem nok da vi gik fra hinanden.

Anmeld Citér

13. april 2015

Mami

Yurie skriver:

Nej, det er hvad dine indlæg handler om.
Og du svarer ikke på spørgsmål jeg skriver til dig.

Siger ikke at det er respektløst, men at det ikke er fair at gå bag ens ryg, bare fordi man har barnet boende.

Det er jo ikke ham der har valgt at være weekendfar. Han er en del af hendes liv HVERANDEN weekend. At han ikke kontakter hende i hverdagen skal det ikke være grund til at han ikke har noget at skulle have sagt.

Han er hendes far, også selvom at han ikke har hende til hverdag og det vil han altid være, og jeg synes det er flot af Ts at hun er voksen nok til at spørge ham, før hun ændre på noget. For i følge dig, bør hun jo ikke gøre det, hun kan bare gøre hvad det passer hende.

Hvorfor vil du ikke svare på de spørgsmål jeg stillede dig tidligere?

Jeg gir op og prøve at for at få dig til at forstå hvad jeg skriver 

hav en god mandag  

Anmeld Citér

13. april 2015

TNBC

Mami skriver:

Jeg gir op og prøve at for at få dig til at forstå hvad jeg skriver 

hav en god mandag  

Men hvorfor vil du ikke svare på spørgsmålene som jeg skrev tidligere, om du ville gøre de ting, hvis din mand sagde nej?

Om det er samme hvis manden er væk i længere tid af gangen, soldat eller bare arbejde? Skal man så heller ikke snakke med ham om det?

Men fair nok..

Anmeld Citér

13. april 2015

Mami

Yurie skriver:

Men hvorfor vil du ikke svare på spørgsmålene som jeg skrev tidligere, om du ville gøre de ting, hvis din mand sagde nej?

Om det er samme hvis manden er væk i længere tid af gangen, soldat eller bare arbejde? Skal man så heller ikke snakke med ham om det?

Men fair nok..

Fordi det på ingen måde er relevant for ts situation og tråd 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.