PUHK skriver:
Hvis børn på 16 år ikke kan gennemskue konsekvenserne, så er jeg ligeglad hvor fremmelig din 8årige er - det kan hun/han heller ikke.
Og det handler da ikke om at lyve? "Din far og jeg har besluttet, at...." Det er da sandheden! Og har du selv børn? For jeg kan love dig for, at man en gang i mellem bliver nødt til at ty til en løgn for at beskytte eller skærme dem.
Ja, jeg ved godt at der kommer løgne, men man kan også vælge hvilke løgne. Og jeg ser ikke det slemme i at sige, jeg var selv 18 før jeg fik det, min søster 12, og der var kun en der kunne sige nej, men jeg hader da ikke min far på grund af det. Så jeg tror da heller ikke pigen vil få et had til faren, hvis han fortæller at han bare gerne vil have at hun venter lidt længere, han nægter hende jo ikke at få dem, han synes bare at hun skal vente.
Du kan have din mening, men jeg ændre ikke min. Jeg synes stadigvæk godt at faren kan være den der fortæller at hun altså ikke lige får øreringe nu.
For hvad hvis barnet spørg; Hvorfor har I besluttet det? Så ville du jo lyve og sige at du ikke synes at hun skal have dem endnu.
Som sagt, ja jeg ved at der vil være løgne, men jeg ville ikke lyve omkring hvorfor hun ikke må få øreringe. Det synes jeg er en for lille ting at lyve om.
Og nej har ikke børn.
Og jeg ved hvilken løgne der er gode at give børn(som hvorfor barnet ikke lige skal op til far i de næste mange weekender)
Anmeld
Citér