Skal han virkelig have lov til at bestemme det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.199 visninger
86 svar
127 synes godt om
12. april 2015

Chraz

Hej piger

Min datter på 8 vil så forfærdeligt gerne have huller i ørerne. Hun snakker om det næsten dagligt. For mig og min mand (som IKKE er hendes far) må hun gerne. Men hendes rigtige far siger nej!

Han ser hende kun hveranden weekend og kontakter hende ikke i hverdagen og sådan har det været de sidste 4 år. Jeg har altid været den primære forsørger og har været den der har haft mest med hende og gøre. Så jeg bliver ret frustreret over jeg ikke kan opfylde hendes ønske p.g.a ham. 

Skal han virkelig have lov til at bestemme hvorvidt hun må få dem eller ej? Hans grund til at sige nej er at "hun skal ikke udstille sig for drengene og være et sexobjekt" Hvilket jeg jo synes er noget komplet vrøvl!

Hvad havde i gjort? Havde i respekteret hans ønske eller trodset ham? Vores samarbejde fungerer normalt fint.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2015

SandraXOXO

Man kan altså ikke være et sexobjekt som 8 årig, hverken med eller uden huller i ørene. I må jo gå på kompromis og finde et tidspunkt både barn og forældre kan leve med.  

Anmeld Citér

12. april 2015

Chraz

SandraXOXO skriver:

Man kan altså ikke være et sexobjekt som 8 årig, hverken med eller uden huller i ørene. I må jo gå på kompromis og finde et tidspunkt både barn og forældre kan leve med.  

Nej nemlig også derfor jeg faktisk bliver godt gal i skralden. Bare det at han glemmer hendes hjerne ikke er udviklet så den tænker på det stadie endnu 

Han holder på hun skal konfirmeres før hun må, og det synes jeg er noget pjat, for pigebarnet er altså gammel nok til selv at kunne rense dem osv nu. Jeg har så foreslået at vente til hun bliver 10. Men nej. Han holder på hans. Synes bare ikke det kan være rigtig at det altid kun er mig der skal give mig. Igen fordi han ikke viser interesse for hende i hverdagen.

Anmeld Citér

12. april 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Chraz skriver:

Hej piger

Min datter på 8 vil så forfærdeligt gerne have huller i ørerne. Hun snakker om det næsten dagligt. For mig og min mand (som IKKE er hendes far) må hun gerne. Men hendes rigtige far siger nej!

Han ser hende kun hveranden weekend og kontakter hende ikke i hverdagen og sådan har det været de sidste 4 år. Jeg har altid været den primære forsørger og har været den der har haft mest med hende og gøre. Så jeg bliver ret frustreret over jeg ikke kan opfylde hendes ønske p.g.a ham. 

Skal han virkelig have lov til at bestemme hvorvidt hun må få dem eller ej? Hans grund til at sige nej er at "hun skal ikke udstille sig for drengene og være et sexobjekt" Hvilket jeg jo synes er noget komplet vrøvl!

Hvad havde i gjort? Havde i respekteret hans ønske eller trodset ham? Vores samarbejde fungerer normalt fint.

Ej hvor træls! Det har da intet med drenge at gøre, men mere en prinsesseting.

ved ikke om du skal trodse far. Har i fælles forældremyndighed?

Anmeld Citér

12. april 2015

Junipige15

Det synes jeg absolut ikke han

kan eller skal bestemme alene nej! Jeg tænker også at sige at hun kan få det til hendes næste fødselsdag eller noget i den retning, eller i hvert fald finde et kompromis.. I min verden er det skørt at mene at en 8-årig er et sex-objekt hvis hun får huller i ørerne 

Anmeld Citér

12. april 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Min datter var kun 1 måned gammel da hun fik huller i ørene( kultur) så synes det er noget vrøvl han kommer med der. Hun er altså 8 år og de fleste fra hendes klasse har det sikkert også. Hun har også en mening og et ønske man skal lytte og respektere. Vi taler ikke om en tatovering som er permenent. Huller heler også efter et stykke tid når man ikke ønsker det mere. 

Anmeld Citér

12. april 2015

2babygirls

Chraz skriver:

Hej piger

Nu svarer jeg lige fra en anden vinkel...

Min datter er 4.6år og har også enkelte gange nævnt at få hul i ørene.

Jeg har sagt når hun blev 18 og gået med til et kompromis der hedder konfirmation.

Jeg fik selv huller i ørene i 2 klasse og havde så meget bøvl med at mit øre fik den lille ørering til at forsvinde ind i mit øre og måtte rives ud mange gange, så derfor synes jeg hun skal være myndig, når hun vil pierces, lige som man skal med mange andre ting.

Dog har jeg gået med til et kompromis med min mand, hvis hun kommer til et plage-punkt i hendes liv.

Anmeld Citér

12. april 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Har snakket med min kæreste om det og han syntes osse det er noget pjat. 

Og må sige jeg havde trosset ham og tænkt på min datter i stedet. 

Og lade hende få huller i ørne og så måtte jeg jo selv tage kampen med faren. 

Anmeld Citér

12. april 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg må indrømme, at jeg ikke ville gøre det, hvis jeg var dig.

1) Min egen helt personlige smag dikterer, at jeg synes det er upassende og "prollet" til en 8-årig.

2) ja, du har hende det meste af tiden, men huller i ørene er immervæk en permanent ændring af kroppen, og det synes jeg så vidt muligt, man skal være enige om som forældre.

3) Bare fordi din datter gerne vil have det, er det vel ikke ensbetydende med, at hun skal? Jeg synes som sagt, det er en permanent ændring af hendes krop, og hun er på ingen måde i mine øjne gammel nok til at træffe og forstå en sådan beslutning.

4) Din datters ører er ikke færdigudviklede, og hun kan risikere, at placeringen af hullet kommer til at se fjollet ud senere hen.

5) Det kan godt være, at du mener, at din datter er stor nok til at rense dem selv, men det er altså et "stort ansvar" grundet risiko for infektion. Derudover - leger hun ikke ude med jord, sand o.l.? Det kan hun jo i så fald ikke..

Anmeld Citér

12. april 2015

Beem82

Jeg tænker umiddelbart at huller i ørerne er lidt for "ligegyldig" en ting, til muligvis at sætte et ellers godt samarbejde med faderen over styr.

Med det sagt, så synes jeg det er dårlig stil af ham at være så stivnakket. Men måske skal I mødes en dag i skolen og se hvor mange af hendes veninder/klassekammerater der har huller i ørerne og spørge hendes lærer hvordan det bliver modtaget generelt når pigerne får lavet det i den alder.

Synes ikke det at trodse ham direkte er den rette vej frem.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.