Mami skriver:
Læs da indlægget, faren har intet med pigen at gøre i hverdagen af egen vilje, ergo han har fravalgt at være en del af rollen.
jeg har ikke læst dit indlæg, for jeg gider ikke bliver ked af sådan en tilsvining du har lagt op til i dine første linjer.
jeg er all in for fædre rettigheder og hader de bliver trampet på, men som det også gælder mødre, siger man a siger man b, så er far en lige så stor del af hverdagen og dennes beslutninger skal han selfølgelig høres, en deltagene forældre vil indgå et kompromis, en ikke deltagene vil være som pigens far i min optik.
Og jeg snakker ikke om antal af samværs dage, jeg snakker engament, deltager begge forældre i møder med skole? Hverdags beslutninger, sport og fritids aktiviteter?
Om han så så hende en gang om måneden, er han stadigvæk hendes far, og bør blive hørt, når det handler om sådan nogle ting.
Han er hendes far,
Han har en stærk mening, at vi så synes det er åndsvag er jo lige meget, det er hans mening og den har han ret til at have, og det betyder jo også at han holder af sin datter, og er nervøs. at han overreagere, ja, men han har nok ikke haft en datter på 8år før, kender nok ikke til meget omkring små piger.
Så må man jo sætte sig ned med og finde ud af hvorfor han har den mening, og så finde en løsning på den måde, i stedet for at gå bag hans ryg.
Hvad så med fædre (og mødre) der kæmper i krigen, rejser i flere måneder af gangen, har de så heller ikke en mening omkring større ting, eller skal den forældre der er hjemme, bare tage alle beslutningerne.
Vi ved ikke hvad han deltager i, bare fordi han ikke deltager i hverdagen, kan han jo godt være aktiv i hendes skole. Synes ikke det er fair at bare fordi ikke er der i hverdagen, har han ikke noget at have sagt.
Synes det er et forkert syn at have på det. Du går ikke ind for at mænd bliver trampet ned, men det bliver de jo af det du siger, at de kun må sige noget, hvis de er der i hverdagen.
Igen dårlig stil.