Mulle0802 skriver:
Må indrømme jeg bliver lidt irriteret over at det bliver lagt ud som om at manden (som er utro) og kvinden som er single står 50/50 med ansvaret. Det kan ikke være andet end den utros parts ansvar, ja selvfølgelig kan man tage hensyn, men hvis en mand lægger op til en kvinde eller bliver lagt op til og siger ja, så har han med sine handlinger jo fortalt at han gerne vil tage den risko - hvorfor skal kvinden så sige nej stop lige - er du sikker? Det virker for mig helt ude i hampen 
Det skal hun vel heller ikke, hun har intet ansvar for mandens handlinger og for hans ægteskab for den sags skyld.
men det betyder ikke, at hun ikke selv må tænke og spørge sig selv: ville jeg synes det var fedt hvis det var min mand der hoppede i seng men en tilfældig single bare fordi han havde lyst. Kan hun svare ja til det, ja så er hun i hvert fald ikke dobbelt moralsk og kan i den forstand tillade sig det. Siger hun nej til det spørgsmål, så har hun vel et alment menneskeligt ansvar eller....?
Jeg føler intet ansvar for en gift mand og hans ægteskab, men jeg står da ansvar for mine egne handlinger og jeg ville have en sindsyg dårlig smag i munden hvis jeg bare fordi jeg havde lyst til lidt sex gik i seng med en mand i et forhold - udover det ville det så også være totalt turen off hvis han ville mig, men det er en anden historie. Ja sex er skønt men ikke på bekostning af andre.
Anmeld