Kvinder der stjæler andres kvinders mænd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
lineog4 skriver:

Og vel egentlig også sine medmennesker. 

Jeg har ansvar for min familie, men jeg har da et eller andet sted også ansvar over for en masse andre, også dem jeg ikke kender.

Jeg har da ansvar for ikke at skade andre, såre andre, ødelægge for andre. Jeg har kun ansvar for min have, men det betyder da ikke jeg må smide affald i andres haver. Jeg har kun ansvar for mine børn, men det betyder da ikke jeg må skubbe til de andres. Jeg har kun ansvar for min kat, men det betyder da ikke jeg ikke bremser når en andens kat løber over vejen. 

Jeg har da som menneske ansvar for mennesker, jeg har som samfundsborger da er ansvar for samfundet og de borgere der udgør samfundet. 

Enig! Men nu ødelægger du ikke et samfund, ved at være sammen med en gift mand. Den gifte ødelægger sit eget lille samfund.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2015

lineog4

Mom skriver:

Moralen kan vel være "jeg er tro når jeg er i parforhold", det betyder ikke at jeg forventer andre er det i deres. Hvis man så selv bliver udsat for utroskab, så må man jo tage den derfra...

Så ville mit spørgsmål være: hvorfor er du tro når du er i et forhold? Er det fordi det er nemmere at overskue, du er bange for du bliver forelsket. Eller er det fordi du ikke vil såre din partner. Er det det sidste, så opererer du (altså ikke dig men den kvinde) med en forståelse af man bliver såret når ens partner er utro og handler derfor bevidst så en anden formodentlig bliver såret.

Anmeld

10. februar 2015

Milas14

Jeg har i en periode i mit liv været single i 3 år. I den periode oplevede jeg rigtig mange gifte mænd og mænd i forhold som gerne ville ' lege lidt '. Blev faktisk chokeret over hvor mange der er utro!!

I starten tænkte jeg ikke rigtig over at det var forkert af mig, for det var jo ham som var i forhold og ikke jeg. Jeg kunne jo gøre som jeg havde lyst til. Jeg havde ikke nogen at stå til ansvar overfor, og kendte ikke konen.

Har nu ændret holdning, fordi jeg synes det er svinske overfor familien derhjemme og følelseskoldt! Har svært ved at forstå at man vil risikere hele familien for et knald!

Anmeld

10. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
lineog4 skriver:

Selvsagt begår vi fejl, men det betyder vel ikke vi bare kan sige: jeg begår fejl qua jeg er mennesker, derfor fralægger jeg mig ansvaret for mine egne handlinger og kalder dem okay selvom de strider mod egen moral.

jeg aner det ikke, har aldrig forelsket mig i gift mand. Men har da er vennepar som super romantisk har fortalt om hvordan lynet slog ned da de så hinanden første gang. Ja hun/han var utro men de var det fordi de var forelskede og ikke fordi de bare lige fandt på at have lidt sex. Og man kan vel godt forelske sig i personen uden at være fysisk? Det mindes jeg da at jeg er blevet en gang for mange år siden. 

Jeg tror på at forelskelser i en voksen alder ikke kan være til uden sex

Og den anden behøver ikke stride mod egen moral, som tidligere skrevet kan moralen være "jeg er tro når jeg er i parforhold".

Anmeld

10. februar 2015

lineog4

Enig! Men nu ødelægger du ikke et samfund, ved at være sammen med en gift mand. Den gifte ødelægger sit eget lille samfund.

Nej du ødelægger ikke et samfund   

Og manden ødelægger sin egen familie, der er vi helt enige. Men det betyder ikke at blot fordi man ikke kender konen, at man ikke har livet hende noget. At man ikke har et ansvar for at man sårer et andet menneske. Og fair nok hvis man er ligeglad med det. Det ville jeg bare ikke være, og det undre mig så mange er det. Jeg ville da ønske jeg kunne gå igennem livet uden at såre nogen kendte eller ukendte - det er utopi, men et ideal man kan forsøge at leve op til. 

Og sex med en gift mand ved jeg gør jeg ikke forsøger at leve op til idealet med mindre de lever i er åbent forhold.

Anmeld

10. februar 2015

lineog4

Mom skriver:

Jeg tror på at forelskelser i en voksen alder ikke kan være til uden sex

Og den anden behøver ikke stride mod egen moral, som tidligere skrevet kan moralen være "jeg er tro når jeg er i parforhold".

Jeg har altså været dybt forelsket som voksen uden sex... Så forelsket så jeg var ved at gå fra min ja han var min kæreste den gang. Og jeg ved ikke en gang om det var gengældt, men jeg var så stjerne forelsket så hele min krop kildede når han gik ind i rummet.

Anmeld

10. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
lineog4 skriver:

Så ville mit spørgsmål være: hvorfor er du tro når du er i et forhold? Er det fordi det er nemmere at overskue, du er bange for du bliver forelsket. Eller er det fordi du ikke vil såre din partner. Er det det sidste, så opererer du (altså ikke dig men den kvinde) med en forståelse af man bliver såret når ens partner er utro og handler derfor bevidst så en anden formodentlig bliver såret.

Måske fordi man selvom man har været den anden, godt kan have en tro på et forhold hvor utroskab ikke forekommer

Og fordi hvis man knalder udenom, så er det et tegn på et på daværende tidspunkt, et tegn på der er noget galt i parforholdet.

Anmeld

10. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
lineog4 skriver:

Jeg har altså været dybt forelsket som voksen uden sex... Så forelsket så jeg var ved at gå fra min ja han var min kæreste den gang. Og jeg ved ikke en gang om det var gengældt, men jeg var så stjerne forelsket så hele min krop kildede når han gik ind i rummet.

Det lyder mere som et "chrus" (staveplade) end en egentlig forelskelse

Anmeld

10. februar 2015

lineog4

Mom skriver:

Måske fordi man selvom man har været den anden, godt kan have en tro på et forhold hvor utroskab ikke forekommer

Og fordi hvis man knalder udenom, så er det et tegn på et på daværende tidspunkt, et tegn på der er noget galt i parforholdet.

Men hvis utroskab ikke er dårligt, hvorfor så have som ideal at ens egen forhold skal være uden utroskab?

ja utroskab dækker over noget der mangler i forholdet (igen med mindre man er til åbne forhold), men det gør da ikke at det sårer den forurettede part mindre. Så med mindre man ikke tror utroskab sårer, så er ens handlinger formodentlig ensbetydende med et andet menneske bliver såret. Og det undre mig, at man kan være ligeglad med det for lidt sex 

Anmeld

10. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
lineog4 skriver:

Men hvis utroskab ikke er dårligt, hvorfor så have som ideal at ens egen forhold skal være uden utroskab?

ja utroskab dækker over noget der mangler i forholdet (igen med mindre man er til åbne forhold), men det gør da ikke at det sårer den forurettede part mindre. Så med mindre man ikke tror utroskab sårer, så er ens handlinger formodentlig ensbetydende med et andet menneske bliver såret. Og det undre mig, at man kan være ligeglad med det for lidt sex 

Jeg kan godt forstå du undre dig, det gør jeg også. Mit formål var rent principielt. Jeg menes ikke at have skrevet at utroskab ikke er dårligt. Men ansvaret for dette ligger hos den som er i forhold, ikke den som ikke er.

Der er mange handlinger vi mennesker foretager os som gør at andre bliver såret, men sådan er livet nu engang. Jeg må som person stå personligt til ansvar/ eller give dem svar på hvorfor overfor de mennesker jeg har har kær og kender, når og hvis jeg såre dem. Andre må stå til ansvar over for deres

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.