Den sammenligning du laver der omkring folks holdninger holder altså ingen steder, det svare til at sammenligne æbler og agurker..
Ja man bestemmer selv om man vil lade sig forføre, men hvorfor er det den "anden kvindes"ansvar at manden i et forhold ikke kan finde ud af, kun at knalde med sin kone/kæreste.
Hvorfor skal single kvinderne stilles til ansvar for, noget hvor de intet ansvar bære?
Det kan aldrig blive den "andens" skyld/ansvar eller moral der skal stilles til skue, det er altid den utro part som er ussel.
At nogle kvinder mener det anderledes, er set med mine briller en måde at undlade at stille manden til ansvar og dermed undlade at se på parforholdet. Og en mulighed for at konen/kæresten kan sige "puuhh hvor er du slem at forføre min mand, det er også synd for ham, at han ikke kan lade være" 
Jeg skriver meget tydeligt, hvis du læser, hvad jeg skriver, at jeg ikke fritager manden for ansvar på nogen måde. Men hvis jeg som single kvinde ved, at en mand er i et forhold - måske endda med børn - så vil jeg ikke være medvirkende til at gøre så mange mennesker kede af det. Og der er nogen, der har skrevet at det er ligegyldigt for dem, hvis de ikke kender kvinden; hvorfor er det okay at såre nogen, man ikke kender, fremfor nogen man kender?
Opsummerende: jeg synes bestemt, at den gifte part har et ansvar. Men at den anden kvinde velvidende om mandens familierelationer vælger at være med til utroskab under devisen, "det er ikke mit problem" - se DET, synes jeg, er ansvarsfralæggelse!
edit: Det er ikke dit ansvar, hvad manden gør - det er dit ansvar, hvad du selv gør. Og nej, jeg synes faktisk ikke, at sammenligningerne er ude i skoven - det handler om at hjælpe og respektere sine medmennesker, om man kender dem eller ej.