Kvinder der stjæler andres kvinders mænd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2015

RGN

Profilbillede for RGN
Mulle0802 skriver:

Må indrømme jeg bliver lidt irriteret over at det bliver lagt ud som om at manden (som er utro) og kvinden som er single står 50/50 med ansvaret. Det kan ikke være andet end den utros parts ansvar, ja selvfølgelig kan man tage hensyn, men hvis en mand lægger op til en kvinde eller bliver lagt op til og siger ja, så har han med sine handlinger jo fortalt at han gerne vil tage den risko - hvorfor skal kvinden så sige nej stop lige - er du sikker? Det virker for mig helt ude i hampen 

Hvorfor virker det ude i hampen?

Hvis jeg bliver tilbudt at købe en stjålen vare, siger jeg da nej tak, velvidende at der stadig vil blive begået indbrud.

Jeg ved så bare med mig selv, at jeg i det mindste ikke er medvirkende til det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2015

lineog4

Mom skriver:

Jeg kan godt forstå du undre dig, det gør jeg også. Mit formål var rent principielt. Jeg menes ikke at have skrevet at utroskab ikke er dårligt. Men ansvaret for dette ligger hos den som er i forhold, ikke den som ikke er.

Der er mange handlinger vi mennesker foretager os som gør at andre bliver såret, men sådan er livet nu engang. Jeg må som person stå personligt til ansvar/ eller give dem svar på hvorfor overfor de mennesker jeg har har kær og kender, når og hvis jeg såre dem. Andre må stå til ansvar over for deres

Det er nok den præmis vi er uenige om, for jeg føler virkelig også jeg har et ansvar også over for de jeg ikke kender. Jeg har selvsagt ikke ansvaret for at få deres ægteskab til ar fungere, men jeg har et menneskeligt ansvar for ikke bevidst at påføre andre smerte ved mine handlinger. 

Jeg kan ikke redde verden for alt dårligdom, og nogen gange bliver nogen sårede ved andre bliver lykkelige osv. Men jeg kan da for så vidt det er mig muligt undlade at gøre ting som vil såre andre hvis det blot er for en simpel behovstilfredstillelse (en orgasme som forresten ikke en gang er en garanti). 

Anmeld

10. februar 2015

Panther

Profilbillede for Panther
lineog4 skriver:

Det er nok den præmis vi er uenige om, for jeg føler virkelig også jeg har et ansvar også over for de jeg ikke kender. Jeg har selvsagt ikke ansvaret for at få deres ægteskab til ar fungere, men jeg har et menneskeligt ansvar for ikke bevidst at påføre andre smerte ved mine handlinger. 

Jeg kan ikke redde verden for alt dårligdom, og nogen gange bliver nogen sårede ved andre bliver lykkelige osv. Men jeg kan da for så vidt det er mig muligt undlade at gøre ting som vil såre andre hvis det blot er for en simpel behovstilfredstillelse (en orgasme som forresten ikke en gang er en garanti). 

Enig.

tror jeg forlader debatten her, for mens jeg har været ude, har l.kjoeller og lineog4 gjort det så umådeligt fint, og hvis det ikke kan overbevise folk om, at det ikke er okay at såre et kendt eller ukendt menneske og eventuelle børn for et knald, så kan jeg ikke se besværet i at skulle argumentere.

jeg håber blot for Jer, at karma ikke bider Jer i røven, mens en single kvinde bider i Jeres mands ditto.

Anmeld

11. februar 2015

Minmave1976

Mænd og for den sags skyld også kvinder, er utro når de mangler noget i deres forhold. Det behøver ikke kun være sex, men også nærvær. Man skal huske at score sin partner hver eneste dag, men alligevel kan det gå galt. Min ex var mig utro med en kollega, derfor tænkte jeg selv efter jeg forlod ham, at jeg selv blot havde brug for nærvær fra en mand, bare ikke et forhold. Derfor gik jeg selv efter gifte mænd, og faktisk mener jeg ikke at det er mig der har et problem, men de mænd der kom med mig hjem, som både havde kone og børn. Jeg fik blot bekræftet at gifte mænd er nogle dumme svin !! Undskyld mit sprog.

Anmeld

11. februar 2015

Sprit25

PUHK skriver:

Enig.

tror jeg forlader debatten her, for mens jeg har været ude, har l.kjoeller og lineog4 gjort det så umådeligt fint, og hvis det ikke kan overbevise folk om, at det ikke er okay at såre et kendt eller ukendt menneske og eventuelle børn for et knald, så kan jeg ikke se besværet i at skulle argumentere.

jeg håber blot for Jer, at karma ikke bider Jer i røven, mens en single kvinde bider i Jeres mands ditto.

De single kvinder kan bare komme an. Fordi min mand ville sige nej tak! Men hvis ikke ville jeg ene og alene hade ham for det! 

Anmeld

11. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
RGN skriver:

Hvorfor virker det ude i hampen?

Hvis jeg bliver tilbudt at købe en stjålen vare, siger jeg da nej tak, velvidende at der stadig vil blive begået indbrud.

Jeg ved så bare med mig selv, at jeg i det mindste ikke er medvirkende til det.

Du siger vel nej til at købe en stjålen vare, fordi hæleri er ulovligt??

Hæleri er ulovligt, altså hvis du gør det er du kriminel. 

Utroskab og medvirkende dertil, er ikke ulovligt.

Så den sammenligning holder altså ikke, medmindre du normalt ikke følger loven, men kun dine egne etiske regler.

Anmeld

11. februar 2015

lineog4

Mom skriver:

Du siger vel nej til at købe en stjålen vare, fordi hæleri er ulovligt??

Hæleri er ulovligt, altså hvis du gør det er du kriminel. 

Utroskab og medvirkende dertil, er ikke ulovligt.

Så den sammenligning holder altså ikke, medmindre du normalt ikke følger loven, men kun dine egne etiske regler.

Jeg siger da ikke kun nej fordi det er ulovligt. Jeg siger da også nej fordi jeg principielt synes det er forkert at stjæle...

jeg går ikke rundt i alt almindelighed og føler mig begrænset af loven, om de så i morgen gjorde det lovligt at købe stjålne varer, ville jeg da stadig sige nej tak.

Anmeld

11. februar 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Minmave1976 skriver:

Mænd og for den sags skyld også kvinder, er utro når de mangler noget i deres forhold. Det behøver ikke kun være sex, men også nærvær. Man skal huske at score sin partner hver eneste dag, men alligevel kan det gå galt. Min ex var mig utro med en kollega, derfor tænkte jeg selv efter jeg forlod ham, at jeg selv blot havde brug for nærvær fra en mand, bare ikke et forhold. Derfor gik jeg selv efter gifte mænd, og faktisk mener jeg ikke at det er mig der har et problem, men de mænd der kom med mig hjem, som både havde kone og børn. Jeg fik blot bekræftet at gifte mænd er nogle dumme svin !! Undskyld mit sprog.

"Bekræftet, at gifte mænd er nogle dumme svin!!" - Det giver da ingen mening. DE gifte mænd, som du gik efter og scorede, opførte sig måske som dumme svin - men det var vel ikke samtlige byens eller landets gifte mænd, der var parate til at gå med dig? 

Man kunne på samme generaliserende måde udlede af det, du skriver, at alle singlepiger bare er ude på at score gifte mænd, hvilket jo er noget sludder. 

Jeg synes iøvrigt, det er egoistisk kun at tænke i egne behov - "JEG har ikke brug for et forhold, derfor scorer jeg kun gifte mænd". Man kunne jo også skænke mandens familie en tanke og gå efter singlemænd, der heller ikke vil binde sig - dem er der masser af. 

Anmeld

11. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
lineog4 skriver:

Jeg siger da ikke kun nej fordi det er ulovligt. Jeg siger da også nej fordi jeg principielt synes det er forkert at stjæle...

jeg går ikke rundt i alt almindelighed og føler mig begrænset af loven, om de så i morgen gjorde det lovligt at købe stjålne varer, ville jeg da stadig sige nej tak.

Overordnet er jeg enig, men sammenligningen mellem at bryde loven (som er ens for alle), og så gøre noget som man selv syntes er etiks forkert, kan efter mening ikke sammenlignes.

Vi kan alle blive straffet hvis vi bryder loven, men vi kan ikke blive straffet for at "bryde" andres etiske regler.

Anmeld

11. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Mor og meget mere skriver:

"Bekræftet, at gifte mænd er nogle dumme svin!!" - Det giver da ingen mening. DE gifte mænd, som du gik efter og scorede, opførte sig måske som dumme svin - men det var vel ikke samtlige byens eller landets gifte mænd, der var parate til at gå med dig? 

Man kunne på samme generaliserende måde udlede af det, du skriver, at alle singlepiger bare er ude på at score gifte mænd, hvilket jo er noget sludder. 

Jeg synes iøvrigt, det er egoistisk kun at tænke i egne behov - "JEG har ikke brug for et forhold, derfor scorer jeg kun gifte mænd". Man kunne jo også skænke mandens familie en tanke og gå efter singlemænd, der heller ikke vil binde sig - dem er der masser af. 

Lad mig lige slå fast, jeg fatter heller ikke de kvinder som kun går efter gifte mænd, de kvinder vil jo altid (eller næsten) opnå skuffelse, da manden jo ofte skynder sig hjem til konen.

Men det er altså den gifte mand som skal modstå fristelsen, den single, kan knalde hvem pokker hun lyster, da hun ikke bryder nogen løfter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.