Min mand har været mig utro. Det er selvfølgelig 100% hans skyld. Men jeg kan ikke lade være med at tænke på kvinden i det her. Hun er jo ikke uskyldig.
Hvorfor skulle det være min mand, som havde ring på, som fortalte om sine børn og familieliv. Hvorfor valgte hun at slæbe min mand med hjem?
Det var kun et knald, men det var nok til næsten at ødelægge min familie - gøre mine børn til skilsmissebørn - hvorfor?
Hvis du er kvinden, der knalder med andre kvinders mænd, så forklar mig, hvorfor det er ok?
Jeg har været sammen med en gift mand, over længere tid.
Jeg var 20 år, og havde jeg været ældre og haft flere erfaringer, havde jeg nok ikke gjort det. Men primært for at beskytte mig selv og mine egne følelser.
Jeg oplevede en voldsom tiltrækning til den her mand. Og over en længere periode sås vi med (u)jævne mellemrum. Han fortalte sin kone om os over flere omgange, men kunne ikke finde ud af at tage en beslutning om at gå fra hende eller ej. Det var psykisk drænende både for mig, og selvfølgelig også (i særdeleshed) for hans kone. Og for ham selv.
Han endte med at gå fra sin kone. Efter at jeg udtrykkeligt havde fortalt ham at han ikke skulle regne med at det skulle være os to for evigt. Dette var han helt indforstået med, men som han sagde - han havde haft følelser og oplevet ting der gjorde at han ikke kunne blive i sit ægteskab - uanset om vi to så gik fra hinanden dagen efter. Vi endte med at være sammen i to år.
Jeg har også prøvet at være sammen med en mand der havde en kæreste. Vi sås et par gange og ingen af os var interesseret i at det skulle blive til mere end det. Men der var en meget heftig seksuel kemi imellem os, og ingen af os ville lade den oplevelse gå os forbi.
Jeg tænker at der er rigtig mange forskellige faktorer der kan spille ind. Det kan være at man som "den anden kvinde" rent faktisk bliver forelsket. Det kan være at man er ekstremt fysisk tiltrukket.
Det kan være at man har tænkt sig at have det lidt sjovt for en aften. Og at man tænker at han sgu da er en voksen mand der selv kan finde ud af at holde styr på sit privatliv.
Hvorfor vælger man manden med ringen, fremfor ham uden? Sandsynligvis fordi man er mere tiltrukket af lige præcis dén mand, som så tilfældigvis/desværre har en ring på. Det er jo ikke ligegyldigt hvem vi går i seng med, vi vælger dem hvor kemien er stærkest.
Hvorfor det ene knald var nok til at ødelægge din familie, skal jeg ikke kunne svare på. Var det fordi din mand blev forelsket? Eller var det fordi du ikke kunne acceptere det? Hvis det var sidstnævnte, så handler det jo lige så meget om hvor dine grænser går, som om så mange andre faktorer.
Du skriver at hun ikke er uskyldig, men det mener jeg faktisk at hun er. Det er din mand der har kone og børn, det er HANS valg om han vil sætte det over styr eller ej.
Jeg håber at du og din mand kommer videre, og at tilliden jer imellem kan blive genoprettet.
PS: Jeg så lige din tilføjelse om at kvinden er i jeres bekendtskabskreds. Dér ville jeg trække grænsen, jeg ville aldrig være sammen med en mand hvis jeg kendte hans kone. Men jeg kan og vil ikke gøre mig til moralsk dommer over andre som ville vælge anderledes end mig.