Kvinder der stjæler andres kvinders mænd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2015

lineog4

Sprit25 skriver:

Tror såmænd også kvinden godt ved at hun sårer en anden kvinde men når bajerne går ind så skrider forstanden sgu. Jeg tror i en brandert er det de færreste kvinder der tænker så mega langt: Hvis jeg nu tager ham her med hjem, så sårer jeg kone og barn. 

Jeg tror bare hun tænker: Pik, fedt! 

Derimod hvis det er et forhold der bliver indledt synes jeg kvinden har et andet ansvar! 

Men derfor kan man godt dagen efter have dårlig smag i munden (ej altså af andre årsager ) og ikke bare tænke: jeg må hvad jeg vil fordi jeg er single, og han kunne jo bare have sagt nej.

Ja det kan ske, og skete det for mig, ville jeg da ikke bare trække på skuldrene, jeg ville da have sindsyg dårlig samvittighed. Jeg ville ikke  bekende mine syndere eller lignende, men jeg ville da i hvert fald ikke slå det hen og sige: det er min ret fordi jeg er single, så jeg må tage hvem jeg vil. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2015

Troldemommi

Sprit25 skriver:

Åh hvor jeg får sikkert hug nu. Men i min optik er det KUN mandens ansvar. Det er ham, der har kone, barn og familie og ikke hende. Hvorfor skulle hun dog sige nej til en sød fyr til ansvar for en familie og kvinde hun ikke kender? 

Hvis manden er lykkelig i sit forhold er det op til ham at bevare en lille smule selvrespekt og sige NEJ! 

Jeg har selv prøvet en fyr misfortolkede signaler jeg sendte og lige pludselig brasede han på toilettet ved mig og prøvede at kysse mig. Han fik et slag uden lige i brystkassen og et stort fedt nej! Han kiggede på mig, smilede og sagde: Det må du undskylde, hvis du fortryder sig til! 

Jeg er rigtig ked af at din mand har været dig utro-men det er din mand du skal være sur på ikke kvinden!

Jeg er så enig med dig 

Monica 

Anmeld

11. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
lineog4 skriver:

Jeg er slet ikke uenig i det kan ske, og ingen er perfekte og og og og.... 

Og jeg absolut heller ikke uenig i manden har ansvaret for sit ægteskab og sin familie.

Men gør jeg ud og vil have et tilfældigt knald og jeg fx som i ts historie, vælger en gift mand fra omgangskredsen eller han vælger mig same same. Så er det sgu okay bagefter at have lidt dårlig smag i munden også selv om man var single. Og sige; okay det var sgu nok ikke så smart for min handling har resulteret i et menneske bliver såret.

Jeg har stået med elever der blot var medløbere i feks hadesider på facebook, eller en der blot videresendte en video af en pige som de egentlig ikke kendte sådan rigtig der suttede pik. Jeg siger ikke de skal grave sig ned, straffes eller....? Jeg siger blot de skal forstå at deres handlinger som medløber, deres handlinger hvor de ikke sagde stop også har en effekt på forløbet, at de på sæt og vis er med til at såre dette menneske som de slet ikke kender. 

Jeg fortæller mine elever konstant at ved ikke at sige stop er man selv en del af det der sker. Ser de unge mennesker et optrin hvor 3 elever discher en anden elev, hvis de så blot går videre, eller de måske ligefrem griner. Så er de også en del af situationen, for de havde et valg, de kunne sige: ej det er sgu ikke i orden.

På samme måde med en single kvinde eller mand (for der er jo også kvinder der er utro og single mænd der gør det samme). De skal bare anerkende, at deres handlinger kan have en konsekvens for mennesker de ikke kender, og de også har et valg, nemlig valget om de siger ja eller nej. Og ja så er man ikke perfekt og man gær ting man fortryder - jeg mangler bare den præmis at man fortryder i en del af svarene som skriver: single kvinder må gøre hvad de vil. Ja det må de, men de må også gerne fortryde når de tænker over konsekvensen

Selvfølgelig må de fortryde, og selvfølgelig må de liige kigge på sig selv en ekstra gang.

Men.... ansvaret og tillidsbruddet ligger hos den gifte, ingen andre, det var denne som brød løfter. Den single, brød ingen løfter, og står derfor ikke til ansvar overfor nogle andre end sig selv. Den gifte skal være tro (medmindre andet er aftalt), det forpligtigelse har den single ikke.

Jeg tror i bund og grund ikke at vi er så langt fra hinanden

Man skal bare have for øje, at den utro part bærer ansvaret, og det er ikke synd hvis for den gifte hvis denne ikke kan sige nej tak. Nej det er synd for den som sidder derhjemme og venter i god tro. En person som ikke vil knalde udenom, knalder ikke udenom.

Sat på spidsen, kan man sige, hvis man har et godt forhold, så forekommer utroskab ikke, og det gode forhold bære begge ansvaret for! Men ingen inkl. mig syntes den part som bliver udsat for utroskab bære ansvar, for det var ikke hende/ham der var ussel. Nej den gifte utro part er ussel, og kun denne...

Anmeld

11. februar 2015

lineog4

Mom skriver:

Som person er jeg enig med dig, men tror måske bare ikke altid der bliver tænkt så langt i "kampens hede" om man vil.

Og i sådanne debatter tror jeg det er klogt med en slags "djævlens advokat", for ag undgå al for meget hønsegård

Og det er jo heller ikke altid at den anden kvinde rent faktisk ved at hun er den anden kvinde.

Og står man til en fest fx. og bliver teenage blød i knæene, så er det nok ikke der man tager en dyb snak om konen, og alle de sårede følelser. Utroskab er jo nok noget man håber kan foregå i det skjulte.

Tror såmænd ikke vi er uenige 

Jeg mangler bare næste skridt: ja i kampens hede, ja han er sgu lækker, ja jeg blev teenage blød i knæene, ja jeg havde sex med en gift mand.... Og dagen efter er mit argument ikke: men det er jeg da fuldstændig ligeglad med, for jeg er single og må hvad jeg vil. Nej der tænker jeg: fuck.... Det var ikke smart, øv der husker jeg konen og børnene, og han skal bare hjem i en vis fart. 

Lidt omtanke for sine medmennesker også selvom man ikke kender dem klæder de fleste mennesker  

Anmeld

11. februar 2015

lineog4

Mom skriver:

Selvfølgelig må de fortryde, og selvfølgelig må de liige kigge på sig selv en ekstra gang.

Men.... ansvaret og tillidsbruddet ligger hos den gifte, ingen andre, det var denne som brød løfter. Den single, brød ingen løfter, og står derfor ikke til ansvar overfor nogle andre end sig selv. Den gifte skal være tro (medmindre andet er aftalt), det forpligtigelse har den single ikke.

Jeg tror i bund og grund ikke at vi er så langt fra hinanden

Man skal bare have for øje, at den utro part bærer ansvaret, og det er ikke synd hvis for den gifte hvis denne ikke kan sige nej tak. Nej det er synd for den som sidder derhjemme og venter i god tro. En person som ikke vil knalde udenom, knalder ikke udenom.

Sat på spidsen, kan man sige, hvis man har et godt forhold, så forekommer utroskab ikke, og det gode forhold bære begge ansvaret for! Men ingen inkl. mig syntes den part som bliver udsat for utroskab bære ansvar, for det var ikke hende/ham der var ussel. Nej den gifte utro part er ussel, og kun denne...

Helt enig.

Single kvinden bærer intet ansvar for andre end sig selv sådan direkte. Men som alle andre mennesker bærer hun vel et ansvar for sine medmennesker, og jeg tænker hun vel har en lille Jesper fårekylling som alle andre og hun derfor i det mindste vil fortryde.

Anmeld

11. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
lineog4 skriver:

Tror såmænd ikke vi er uenige 

Jeg mangler bare næste skridt: ja i kampens hede, ja han er sgu lækker, ja jeg blev teenage blød i knæene, ja jeg havde sex med en gift mand.... Og dagen efter er mit argument ikke: men det er jeg da fuldstændig ligeglad med, for jeg er single og må hvad jeg vil. Nej der tænker jeg: fuck.... Det var ikke smart, øv der husker jeg konen og børnene, og han skal bare hjem i en vis fart. 

Lidt omtanke for sine medmennesker også selvom man ikke kender dem klæder de fleste mennesker  

Enig..

Der er bare langt fra dette, og til at skulle stå til ansvar, og forklare " jamen jamen"...

Den single behøver ikke forklare sig overfor nogle, hun er fri af forhold og kan dermed knalde hvem pokker hun lyster, den gifte har ikke samme muligheder..

Anmeld

11. februar 2015

RosSofi

Jeg har ikke læst alle indlæg overskriften alene var det, der fangede mig.

Jeg kan simpelthen ikke med udsagnet "han/hun stjal min kæreste". Altså ud fra det ræsonnement, at du ikke kan kapre en person, der er lykkeligt involveret med en anden. I don't believe it. Vi kan tilbyde potentielle sexpartnere forskellige ting og de kan respondere på det, måske har vi noget de mangler eller som vækker interesse, men ellers sker der ingenting.

Anmeld

11. februar 2015

Sprit25

lineog4 skriver:

Helt enig.

Single kvinden bærer intet ansvar for andre end sig selv sådan direkte. Men som alle andre mennesker bærer hun vel et ansvar for sine medmennesker, og jeg tænker hun vel har en lille Jesper fårekylling som alle andre og hun derfor i det mindste vil fortryde.

Vi er alle enige faktisk 

Vi er enige om at det 100% mandens ansvar for at ødelægge sin familie, men derfor må kvinden godt få lidt ondt i maven dagen efter.

Dog mener jeg hvis hun ikke gør fordi hun synes det er moralsk rigtig, jamen så kan jeg ikke tvinge hende Og nu har jeg også selv i min unge dage kysset med en fyr med kæreste og jeg skød det væk med hun sikkert var en dum kælling. Så møder jeg så pigen og hold nu kæft jeg har haft det dårligt med det lige siden. Fordi hun var satme sød og kunne i den grad gøre bedre

Anmeld

11. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
lineog4 skriver:

Helt enig.

Det er jo ikke sikkert hun vil fortryde hvis hun fik hvad hun ville, og manden derefter gik hjem til konen og så var det det. Utroskab skal ikke for enhver pris frem i lyset.

Anmeld

11. februar 2015

lineog4

Mom skriver:

Enig..

Der er bare langt fra dette, og til at skulle stå til ansvar, og forklare " jamen jamen"...

Den single behøver ikke forklare sig overfor nogle, hun er fri af forhold og kan dermed knalde hvem pokker hun lyster, den gifte har ikke samme muligheder..

Der er jo så meget vi "må" som vi jo ikke bare gør.

Jeg må jo også sende det billede videre med den unge pige der sutter pik, for det er jo ikke mig der har taget det, hun er ikke min veninde og jeg har ikke lovet hende noget... Og alligevel vil jeg til hver en tid hævde at nej det "må" jeg ikke, for min medmenneskelighed byder mig, at jeg ikke skal udstille hende til trods for jeg ikke kender hende og ikke har lovet hende noget.

Og må indrømme havde jeg en veninde der konsekvent gik efter gifte mænd fx så ville hun da i hvert fald skulle forklare sig over for mig, for så var vores menneskesyn, moral og verdenssyn så forskellige så jeg ville debattere til juleaften lige som jeg gør her 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.