lineog4 skriver:
Jeg er slet ikke uenig i det kan ske, og ingen er perfekte og og og og....
Og jeg absolut heller ikke uenig i manden har ansvaret for sit ægteskab og sin familie.
Men gør jeg ud og vil have et tilfældigt knald og jeg fx som i ts historie, vælger en gift mand fra omgangskredsen eller han vælger mig same same. Så er det sgu okay bagefter at have lidt dårlig smag i munden også selv om man var single. Og sige; okay det var sgu nok ikke så smart for min handling har resulteret i et menneske bliver såret.
Jeg har stået med elever der blot var medløbere i feks hadesider på facebook, eller en der blot videresendte en video af en pige som de egentlig ikke kendte sådan rigtig der suttede pik. Jeg siger ikke de skal grave sig ned, straffes eller....? Jeg siger blot de skal forstå at deres handlinger som medløber, deres handlinger hvor de ikke sagde stop også har en effekt på forløbet, at de på sæt og vis er med til at såre dette menneske som de slet ikke kender.
Jeg fortæller mine elever konstant at ved ikke at sige stop er man selv en del af det der sker. Ser de unge mennesker et optrin hvor 3 elever discher en anden elev, hvis de så blot går videre, eller de måske ligefrem griner. Så er de også en del af situationen, for de havde et valg, de kunne sige: ej det er sgu ikke i orden.
På samme måde med en single kvinde eller mand (for der er jo også kvinder der er utro og single mænd der gør det samme). De skal bare anerkende, at deres handlinger kan have en konsekvens for mennesker de ikke kender, og de også har et valg, nemlig valget om de siger ja eller nej. Og ja så er man ikke perfekt og man gær ting man fortryder - jeg mangler bare den præmis at man fortryder i en del af svarene som skriver: single kvinder må gøre hvad de vil. Ja det må de, men de må også gerne fortryde når de tænker over konsekvensen
Selvfølgelig må de fortryde, og selvfølgelig må de liige kigge på sig selv en ekstra gang.
Men.... ansvaret og tillidsbruddet ligger hos den gifte, ingen andre, det var denne som brød løfter. Den single, brød ingen løfter, og står derfor ikke til ansvar overfor nogle andre end sig selv. Den gifte skal være tro (medmindre andet er aftalt), det forpligtigelse har den single ikke.
Jeg tror i bund og grund ikke at vi er så langt fra hinanden 
Man skal bare have for øje, at den utro part bærer ansvaret, og det er ikke synd hvis for den gifte hvis denne ikke kan sige nej tak. Nej det er synd for den som sidder derhjemme og venter i god tro. En person som ikke vil knalde udenom, knalder ikke udenom.
Sat på spidsen, kan man sige, hvis man har et godt forhold, så forekommer utroskab ikke, og det gode forhold bære begge ansvaret for! Men ingen inkl. mig syntes den part som bliver udsat for utroskab bære ansvar, for det var ikke hende/ham der var ussel. Nej den gifte utro part er ussel, og kun denne...