kommende far læser ikke sine babybøger.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2015

fo82

Når jeg læser dine svar til debattørerne ser jeg om og om igen at du slutter dit svar af med at du ville ønske at ham læser bogen eller han kunne da godt....

For mig at se, higer du efter at han skal respektere dit behov for at den bog bliver læst... Jeg kunne forstå hvis han selv havde udtrykt at han vil læse den, så ville jeg mene at din skuffelse var berettiget..

Men lige nu lyder det på mig som om at du ikke respekterer hans beslutning om, ikke at læse den bog.

Helt ærligt så er min holdning at du skal lade bog og mand være, og forlige dig med at han har en anden indgangsvinkel til graviditeten...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2015

Lykkelig Omstændigheder <3

fo82 skriver:

Når jeg læser dine svar til debattørerne ser jeg om og om igen at du slutter dit svar af med at du ville ønske at ham læser bogen eller han kunne da godt....

For mig at se, higer du efter at han skal respektere dit behov for at den bog bliver læst... Jeg kunne forstå hvis han selv havde udtrykt at han vil læse den, så ville jeg mene at din skuffelse var berettiget..

Men lige nu lyder det på mig som om at du ikke respekterer hans beslutning om, ikke at læse den bog.

Helt ærligt så er min holdning at du skal lade bog og mand være, og forlige dig med at han har en anden indgangsvinkel til graviditeten...

Det gøre jeg også. 

Vi har snakket om det to gange siden julen. Så.... 

- Jeg synes bare det er ærgerligt, at  han så bare ikke byttede bogen, så var den væk. Men nu der jeg ser den i dag, ærgre jeg mig, at han ikke gider kigge i dem. 

Men bare rolig, det er ikke noget der optager mig 24 timer i døgnet, bare da jeg lige, så dem igen i dag. Og de var ikke engang bare lige kigget i. 

Anmeld

5. februar 2015

lineog4

Lykkelig Omstændigheder <3 skriver:

Det gøre jeg også. 

Vi har snakket om det to gange siden julen. Så.... 

- Jeg synes bare det er ærgerligt, at  han så bare ikke byttede bogen, så var den væk. Men nu der jeg ser den i dag, ærgre jeg mig, at han ikke gider kigge i dem. 

Men bare rolig, det er ikke noget der optager mig 24 timer i døgnet, bare da jeg lige, så dem igen i dag. Og de var ikke engang bare lige kigget i. 

Kan være han læser den når baby er født.

Men ja da spild af penge ikke at bytte den (og  var der endda to). Håber han også fik lidt gaver til sig selv 

Anmeld

5. februar 2015

lillespir26

Altså min kæreste har ikke læst en eneste bog om det da han spurgte og jeg ikke bare kunne lære fra mig og han han se mig over skulderen og dette er også vores første barn og nej det er ikke reketvidenskab det med børn man følger jo sine instinkter 

Anmeld

5. februar 2015

modesty

Stop. Nej jeg vil ikke tvinge ham til nogensom helst. 

Den fik han i julegave, og den har siddet på hylden siden. STOP.

Jeg synes bare han kan godt kigge  igennem den,

"Skat, jeg vil ikke tvinge dig til at købe blomster til mig. Men jeg bliver altså virkelig såret over at du ikke gør det"

Jeg tænker at det her bare er symptomatisk, og det kan altså gå hen og blive et problem for jeres parforhold i fremtiden hvis du hele tiden vil putte ham ind i kasser hvor han ikke hører til, og bliver fornærmet og/eller såret hvis ikke han tænker som dig. Hvis dine forventninger til ham ikke stemmer overens med hvem han er.

Jeg håber at de mange svar her i tråden får dig til at indse at det smarte vil være at give ham plads og acceptere at han er anderledes end dig.

Anmeld

5. februar 2015

l.kjoeller

I julegave i år, gav jeg kæresten bogen; Du skal være far og du har 42 uger, at fatte det.... 

samt fik han en anden baby bog fra sin mor, om at blive far. 

Dette er vores begge første barn. 

Men min kæreste gider ikke læse dem, og jeg er såret 

Han siger om alle andre kan finde ud af det uden, at læse så kan han også. 

Han føler lidt vi mobber ham, når vi har købte sådan noget bøger til ham, som i, du kan ikke finde ud af det selv....

Jeg er IKKE i tvivl han glæder sig, at være far  

Men ØV altså med de bøger 

Ked af at sige det.. men det gad min mand absolut heller ikke. Han er en glimrende  far og det kan man ikke læse sig til men kun lære når det sker. Man kan ikke forvente han har det samme interesse niveau før barnet kommer.  Tænker han forbereder sig på sin egen måde og gør sig sine tanker. 

Anmeld

5. februar 2015

LinLin

Det ville min mand absolut heller ikke gide 

Anmeld

5. februar 2015

lille-fisen

Jeg er også førstegangsgravid og min kæreste gider heller ikke læse babybøgerne  i starten tænkte jeg også om det mon var mangel på engagement/glæde - men samtidig kan jeg jo se at han glæder sig - bare på en anden måde. Han tænker meget over alle de praktiske ting skal være i orden og hvordan han kan kombinere sit job med at vi har barn osv. - og jeg kan mærke og høre at han gør sig en masse gode tanker om hvordan han kan tilpasse sig til at vi nu i år bliver en familie. Det viser mig at han glæder sig når han løbende tænker i hvordan han kan gå på kompromis så vores familieliv kan hænge sammen og så jeg kan beholde mit fede job som jeg er super glad for = altså at han tænker i hvordan vi kan skabe et familieliv hvor der er plads og tid til os alle. 

Anmeld

5. februar 2015

RoseRose

I julegave i år, gav jeg kæresten bogen; Du skal være far og du har 42 uger, at fatte det.... 

samt fik han en anden baby bog fra sin mor, om at blive far. 

Dette er vores begge første barn. 

Men min kæreste gider ikke læse dem, og jeg er såret 

Han siger om alle andre kan finde ud af det uden, at læse så kan han også. 

Han føler lidt vi mobber ham, når vi har købte sådan noget bøger til ham, som i, du kan ikke finde ud af det selv....

Jeg er IKKE i tvivl han glæder sig, at være far  

Men ØV altså med de bøger 

Har ikke læst alle de andre svar .. Kan godt forstå du er lidt skuffet. Måske det var for meget for ham at få to bøger? Måske han netop føler at I hentyder noget, når I begge giver ham en bog?

Jeg har også givet min mand "du skal være far og du har 40 uger til at fatte det". Gjorde det fordi jeg havde læst at den var sjov og for at inkludere ham mere i graviditeten i et stadie der ellers ikke er så spændende for manden (før maven rigtig vokser og baby sparker så det kan mærkes uden på maven).

Det tog ham altså nogle uger før han kom i gang med den, men nu læser han den troligt - og den ER sjov!  

Så for din kærestes egen fornøjelses skyld skulle han da bare komme i gang med den bog - og hvis han slet ikke gider, så læs du den  Du kan altid læse de sjoveste passager højt for ham så 

Anmeld

5. februar 2015

B&J

jeg tror tit det er svære at blive far ind mor vi har babyen i maven og faren står bare og ser til.

og det med at få smit en bog oven i hoved hvordan man skal være far osv. jamen det ville jeg blive såret over...

smil og lad din mand kæreste tage det som det kommer så skal han nok blive en god far

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.