Lykkelig Omstændigheder <3 skriver:
Altså dette er ikke noget vi snakker om 24 timer i døgnet....
Jeg spurgt om han havde kigge i dem i julen, han sagde nej.
Så spurgt jeg IGEN sidste i januar, og igen var svaret nej.
Og nu skal vi til, at flytte og jeg sortere bøger, og jeg se de bøger er aldrig blevet åbent eller kigget i.
- Synes godt nok mange er jer, laver sådan en "scenarie" Hvor jeg spørge ham hver dag eller siger ting som Om du ikke læser dem bliver du en dårlig far eller sådan noget.
Jeg har hellere ikke sagt nogen steder, at man bliver dårligere forældre om man ikke læser bøger.
- Jeg gav ham en højt anbefalet bog, til en der skal være far. Og når han læser, så meget som han gøre tænke jeg den læser, han på ingen tid.
Men så, når han siger, at han føler jeg mobber ham, når jeg giver han sådan noget. - Har jeg anerkendt han følelser, og sagt det er ihvertfald ikke sådan den skulle opfattes.
Og samt tvinger jeg ham ikke at læse dem- Vilde bare ønske han gjorde det.
Reagerer egentlig mest på ting du skriver: at du bliver såret og du ikke kan forstå han ikke vil læse dem, for ved at læse dem kan i glæde jer sammen.
Jeg blev også såret da min mand ikke konstant ville mærke baby sparke - ingen tvivl om det, der stod jeg midt i mit livs største oplevelse og han delte ikke min entusiasme. Midt i min transformering fra Line til hormonella kunne jeg sagtens læse det som han da bare slet ikke var glad for vi skulle have barn, eller at han da bare var helt ligeglad med mig og mine følelser.
Nu har vi så endt med at få mere end et barn sammen og jeg gik fra hormonella til Line igen, så vi kunne snakke sammen og grine sammen af hormonella. Vi har især talt om det da vi mistede vores barn. Og min mand gav udtryk for han var glad for at han havde nået at være far til vores datter uden for maven, for jo han glædede sig når jeg var gravid, han drømte om tiden med den lille baby osv. Men han følte først han blev rigtig far når han havde barnet i armene, før det var fokus på at passe på de som var: mig, de andre børn, økonomien osv. Baby var en fluffy størrelse.
Jeg lærte meget ved at lytte til ham og har to gange efter de snakke gået fra Line til Hormonella, og kunne nu parkere analyserne af hvorfor han dog ikke konstant rørte ved maven, ville vide hvad uge jeg var i (vidste jeg nu heller selv) osv. Så kunne jeg så slå ud i lys lue som Hormonella på andre områder, men det er en anden historie.
Når nu baby en gang er kommet til verden og dit hjerte er smeltet gange hundrede fordi din kæreste bare er verdens bedste far, så prøv at spørg hvorfor han ikke ville læse bøgerne - den viden kan hjælpe til næste gang