kommende far læser ikke sine babybøger.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2015

lineog4

Lykkelig Omstændigheder <3 skriver:

Ja, desværre er han det eneste menneske på jordens overfalde, der læser alle instruktion bøger. - og Alle papir der kommer med Ikea møbler osv. 

Og ja så læser han selvbiografier. 

- Nok derfor jeg føler mig mere såret. 

Måske han bare har forstået at baby ikke er som et ikeamøbel eller andet hvor man kan læse en brugsanvisning 

eller måske er det dybt urealistisk for ham, måske også en smule angstprovokerende og ved at skubbe det lidt væk kan han bedre sove som natten.

måske kan han bare slet ikke forholde sig der er en baby i maven - jeg selv som første gangs kunne slet ikke forholde mig til at læse om tiden som mor til en baby, for kunne slet ikke forholde mig til det var det der var inde i min mave - kunne heller ikke købe et eneste stykke tøj for det tøj havde intet med min mave at gøre.

måske synes han det er for tidligt at beskæftige sig med det eller...

der kan være tusind forklaringer, og alle sammen må du kune rumme og acceptere at han gør det på en anden måde end dig. Det kan godt være du ved de følelser bliver beskrevet i den bog og han ville have godt af at se dem i øjnene. Men du kan ikke kræve det, du kan ikke kræve han er parat til det nu. En ting er ikeas papirer end anden ting er at skulle læse og spejle sig selv.

vi skal altså lade de mænder finde deres egen vej (selvom vi jo allerede kender den bedste vej), og så skal vi droppe skuffelsen når de ikke gær som vi vil have de skal gøre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2015

Lykkelig Omstændigheder <3

Elgaard73 skriver:

Min mand har heller aldrig åbnet en babybog. Og han har stadig formået at blive en formidabel far. Jeg har heller aldrig læst en babybog (eller haft noget som helst med babyer at gøre før vores søn), og alligevel har vi en glad, normal og velfungerende 3-årig idag .

Jeg kan godt forstå at han føler sig presset, når du ligefrem forventer det af ham og, lidt mellem linjerne, mener at han ikke bliver/er en oprigtig god og omsorgsfuld far, fordi at han ikke læser disse bøger.

Det svarer jo lidt til, at han forventer af dig, at du læser instruktionsbogen fra A til Z, hver gang at I køber ny bil, fordi ellers vil du aldrig være i stand til at køre i den bil.

Ro på. Han skal nok blive en skøn og god far. Og er der noget som han er i tvivl om, så kan han jo spørge dig, som har fuldt ud styr på teorien.

Altså dette er ikke noget vi snakker om 24 timer i døgnet.... 

Jeg spurgt om han havde kigge i dem i julen, han sagde nej. 

Så spurgt jeg IGEN sidste i januar, og igen var svaret nej. 

Og nu skal vi til, at flytte og jeg sortere bøger, og jeg se de bøger er aldrig blevet åbent eller kigget i. 

- Synes godt nok mange er jer, laver sådan en "scenarie" Hvor jeg spørge ham hver dag eller siger ting som Om du ikke læser dem bliver du en dårlig far eller sådan noget. 

Jeg har hellere ikke sagt nogen steder, at man bliver dårligere forældre om man ikke læser bøger. 

- Jeg gav ham en højt anbefalet bog, til en der skal være far. Og når han læser, så meget som han gøre tænke jeg den læser, han på ingen tid. 

Men så, når han siger, at han føler jeg mobber ham, når jeg giver han sådan noget. - Har jeg anerkendt han følelser, og sagt det er ihvertfald ikke sådan den skulle opfattes. 

Og samt tvinger jeg ham ikke at læse dem- Vilde bare ønske han gjorde det. 

Anmeld

5. februar 2015

Mother-love

I julegave i år, gav jeg kæresten bogen; Du skal være far og du har 42 uger, at fatte det.... 

samt fik han en anden baby bog fra sin mor, om at blive far. 

Dette er vores begge første barn. 

Men min kæreste gider ikke læse dem, og jeg er såret 

Han siger om alle andre kan finde ud af det uden, at læse så kan han også. 

Han føler lidt vi mobber ham, når vi har købte sådan noget bøger til ham, som i, du kan ikke finde ud af det selv....

Jeg er IKKE i tvivl han glæder sig, at være far  

Men ØV altså med de bøger 

Ærligt talt kan jeg godt forstå han ikke gider og læse dem. Jeg gad dæmme heller ikke læse baby bøger hvis jeg fik dem stukket i hånden.

og holder med i hvad han siger.

for mig er de bøger bare en pædagog der sidder og fortæller om hvilken holdning de har til livet som familie med en baby.

i mine øjne så er det bedre at søge råd på et forum hvor der rent faktisk sidder mødre og fædre der har været igennem det at have små børn eller selv står i det. Og for mig er det langt bedre råd at få end dem man kan læse i bøger.

synes du overdriver lidt med at du føler dig såret. Det at få børn ligger i os mennesker og vi ved næsten pr automatik hvordan man håndtere et barn.

Anmeld

5. februar 2015

Nystart

Vend den om... hvis du fik en bog i julegave med titlen.. du er gravid du har 42 uger til at blive en go mor.. hvordan ville du så tag det...???

Som et must at den skulle læses... eller?

ham af min læser det heller ikke.. og jeg forstår ham godt.. den brugsanvisning man får passer ikke på særlig mange alligevel...

jamen det står i bogen at i denne uge nyder du din graviditet eller andet....

er jo ikke ens betydende med at det er sådan...

tag det som et plus at han ikke føler han behøver læse sig til hvordan en far skal være men at han tager det i stiv arm og med selvsikkerhed 

Anmeld

5. februar 2015

Spunken84

I julegave i år, gav jeg kæresten bogen; Du skal være far og du har 42 uger, at fatte det.... 

Han føler lidt vi mobber ham, når vi har købte sådan noget bøger til ham, som i, du kan ikke finde ud af det selv....

Hej med dig og stort tillykke med din graviditet.

Jeg kan til en vis grænse godt følge dig og jeg synes det er forkert at sige at "sådan er mænd bare". Jeg ved ikke hvordan min egen ville reagere (vi er i fertilitetsbehandling) men min søsters mand ville gerne læse baby-bøger skrevet af mænd til mænd der skal være far første gang. Mener faktisk han selv ønskede sig en sådan bog. Han følte nemlig det var svært at stå på sidelinjen uden at kunne føle det min søster følte og oplevede- han følte sig ikke så meget med i processen og det var svært for ham. Derfor var det dejligt for ham at læse den slags bøgerr som øvrigt kun var henvendt til ham og hans rolle i forløbet, hans følelser blev adresseret osv. 

Derfor KAN det være ganske fint med den slags bøger men det er selvfølgelig ikke ensbetydende med at det er det. 

Jeg tænker på om du måske mere reagere på følelsen af at han "afviser" en gave du har givet ham? At det i virkeligheden handler mere om at du er lidt såret over han ikke bryder sig om din gave?? For den følelse kan jeg i så fald godt sætte mig ind i, dog må jeg nok medgive mange af de andre at det omvendt også er ok hvis man ikke er så tosset med en gave man har fået. 

Vi er heldigvis forskellige og tackler tingene på hver vores måde. Måske har han bare ikke behov for at vide alt om babyer og fostre lige nu? Det kan være han har lyst når du har født og det kan være han aldrig får lyst. Men så har du heldigvis en kæreste der glæder sig til han skal være far og som virker til at være helt afklaret med sin rolle og er selvsikker på det forløb der venter forude- og det er da også ret fedt!?

Held og lykke til jer

Anmeld

5. februar 2015

Isabella_mor

Så i har såret hans følelser ved at give ham en bog/flere bøger, men han sårer dine ved ikke at læse dem? Så han skal læse dem for at tilfredsstille dig, men han føler godt han kan være far uden at læse bøger om det??

Anmeld

5. februar 2015

Nystart skriver:

Vend den om... hvis du fik en bog i julegave med titlen.. du er gravid du har 42 uger til at blive en go mor.. hvordan ville du så tag det...???

Som et must at den skulle læses... eller?

ham af min læser det heller ikke.. og jeg forstår ham godt.. den brugsanvisning man får passer ikke på særlig mange alligevel...

jamen det står i bogen at i denne uge nyder du din graviditet eller andet....

er jo ikke ens betydende med at det er sådan...

tag det som et plus at han ikke føler han behøver læse sig til hvordan en far skal være men at han tager det i stiv arm og med selvsikkerhed 

Jeg vilde være glad for sådan en bog :-) 

Og den er skrevet af en mand til mænd. 

Anmeld

5. februar 2015

CarinaSB

Min mand ville bestemt heller ikke læse bøger om at blive far .. men så havde han hørt om bogen " far på færde" og den købte jeg .. det er nemlig ikk en bog om at blive far .. men en fortælling fra en som er blevet far og fortæller om alle de skønne ting der sker :) og han læste hele bogen uden at føle at få smidt i hovedet at sådan SKAL du gøre :)

Anmeld

5. februar 2015

Isabella_mor skriver:

Så i har såret hans følelser ved at give ham en bog/flere bøger, men han sårer dine ved ikke at læse dem? Så han skal læse dem for at tilfredsstille dig, men han føler godt han kan være far uden at læse bøger om det??

Ej, så såret var han jo hellere ikke. 

Han ved udmærket godt jeg har den holding penge er svære, at tjene, og jeg vil hellere ha, han havde byttet bogen, og købe sig en oplevelse gave eller sådan noget, end den sidde og samler støv på hylden inde i stuen. 

Samt er hans mor en af de sødeste mennesker på jorden overflade, hun vilde aldrig give ham en bog for, at såre ham, og det ved han godt. 

Anmeld

5. februar 2015

lineog4

Altså dette er ikke noget vi snakker om 24 timer i døgnet.... 

Jeg spurgt om han havde kigge i dem i julen, han sagde nej. 

Så spurgt jeg IGEN sidste i januar, og igen var svaret nej. 

Og nu skal vi til, at flytte og jeg sortere bøger, og jeg se de bøger er aldrig blevet åbent eller kigget i. 

- Synes godt nok mange er jer, laver sådan en "scenarie" Hvor jeg spørge ham hver dag eller siger ting som Om du ikke læser dem bliver du en dårlig far eller sådan noget. 

Jeg har hellere ikke sagt nogen steder, at man bliver dårligere forældre om man ikke læser bøger. 

- Jeg gav ham en højt anbefalet bog, til en der skal være far. Og når han læser, så meget som han gøre tænke jeg den læser, han på ingen tid. 

Men så, når han siger, at han føler jeg mobber ham, når jeg giver han sådan noget. - Har jeg anerkendt han følelser, og sagt det er ihvertfald ikke sådan den skulle opfattes. 

Og samt tvinger jeg ham ikke at læse dem- Vilde bare ønske han gjorde det. 

Reagerer egentlig mest på ting du skriver: at du bliver såret og du ikke kan forstå han ikke vil læse dem, for ved at læse dem kan i glæde jer sammen.

Jeg blev også såret da min mand ikke konstant ville mærke baby sparke - ingen tvivl om det, der stod jeg midt i mit livs største oplevelse og han delte ikke min entusiasme. Midt i min transformering fra Line til hormonella kunne jeg sagtens læse det som han da bare slet ikke var glad for vi skulle have barn, eller at han da bare var helt ligeglad med mig og mine følelser.

Nu har vi så endt med at få mere end et barn sammen og jeg gik fra hormonella til Line igen, så vi kunne snakke sammen og grine sammen af hormonella. Vi har især talt om det da vi mistede vores barn. Og min mand gav udtryk for han var glad for at han havde nået at være far til vores datter uden for maven, for jo han glædede sig når jeg var gravid, han drømte om tiden med den lille baby osv. Men han følte først han blev rigtig far når han havde barnet i armene, før det var fokus på at passe på de som var: mig, de andre børn, økonomien osv. Baby var en fluffy størrelse. 

Jeg lærte meget ved at lytte til ham og har to gange efter de snakke gået fra Line til Hormonella, og kunne nu parkere analyserne af hvorfor han dog ikke konstant rørte ved maven, ville vide hvad uge jeg var i (vidste jeg nu heller selv) osv. Så kunne jeg så slå ud i lys lue som Hormonella på andre områder, men det er en anden historie.

Når nu baby en gang er kommet til verden og dit hjerte er smeltet gange hundrede fordi din kæreste bare er verdens bedste far, så prøv at spørg hvorfor han ikke ville læse bøgerne - den viden kan hjælpe til næste gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.