Lykkelig Omstændigheder <3 skriver:
Jeg kan overhovedet ikke se det er nedladende
Jeg fik en baby bog af min store søster, var så glad for den. Og nej havde ikke bedt om den. - Jeg har aldrig været mor før
- Ja, men så han ved hvad der sker med baby. Det er jo også hans, er det ikke sjovt at vide, at i uge 21 kan barnet høre stemmer osv.
selvfølgelige er jeg såret. Han kan sgu godt læse dem, og glæde sig sammen med mig til vores største gave i livet kommer. og vi går fra to til tre 

Hejsa. 
Først tillykke med graviditeten - det er en fantastisk tid du går i møde! 
Som mange andre skriver, forstår jeg heller ikke dine følelser omkring det, at din kæreste ikke gider at læse bøgerne.
Der er stor forskel på mænd og kvinder. Har du f.eks. læst bogen: "Mænd er fra Mars, kvinder fra Venus?," den giver faktisk et godt billede af, hvad årsagen er til din mands reaktion. Mænd "født" til at skulle kunne klare sig uden hjælp - og sikkert også derfor han finder bøgerne nedladende og uinteressante.
Jeg købte faktisk også en bog til min mand(eks) da vi ventede vores første barn, han kiggede på den som om han ikke anede hvad man brugte en bog til.
- han er ikke idiot, men han fandt det ikke interessant og tror aldrig han har læst i den. Men jeg har aldrig følt mig såret over det.
Det er os kvinder der bærer barnet og har derved en helt anden tilknytning til det at blive forælder(mor), samt at være gravid. - og jeg tror faktisk at jeg godt kunne finde på at blive lidt mobset, hvis nogle gav mig en bog om, hvordan jeg skulle være mor, for ingen mødre er ens og man lærer først at være mor, når man står med barnet i armene - man kan ikke læse sig til det.
Med hensyn til at følge med i hvad der sker i graviditetsugerne tænker jeg om det ikke kunne være fælles for jer. F.eks. aftenlæsning den dag du går ind i en ny graviditetsuge, at I så kunne læse om hvilke udvikling der sker med barnet i den kommende uge? - Dette gjorde min eksmand og jeg, både da vi ventede nr. 1 og nr. 2
- Det var ingen tvang, men dette syntes han også var hyggeligt.
Jeg synes du skal glemme alt om de bøger og så få talt med din mand om at finde en måde I sammen kan glæde jer på og følge jeres barns udvikling, i stedet for at han får "lektier" for.
Held og lykke