kommende far læser ikke sine babybøger.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2015

Lykkelig Omstændigheder <3

modesty skriver:

Prøv lige at træde et skridt tilbage og læs hvad du selv skriver. Du vil tvinge ham til at læse en bog, så DU kan glæde dig på den måde DU synes er rigtig at glæde sig på.

Nej, han synes åbenbart ikke at det er sjovt at vide at baby kan høre lyde i uge 21. Og hvad så? Bliver han en dårligere far af den årsag? Nej, selvfølgelig ikke.

Du skriver selv i første post at han glæder sig. Så lad ham dog glæde sig på sin måde og respektér at hans følelser er anderledes end dine. I er ikke det samme menneske. Lad være med at gøre ham til noget han ikke er.

Stop. Nej jeg vil ikke tvinge ham til nogensom helst. 

Den fik han i julegave, og den har siddet på hylden siden. STOP.

Jeg synes bare han kan godt kigge  igennem den,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2015

modesty skriver:

Hvis han ikke har lyst til at læse de bøger, så skal han ikke læse de bøger. Og han giver dig ovenikøbet en fin, følelsesmæssigt baseret årsag - han føler at I mobber/presser ham. Lyt til din mand og respektér hans valg.

Men det gøre vi jo ikke. 

Hans mor er det sødeste menneske i verden, hun vil aldrig mobbe ham, og for den sag skyld, vilde jeg aldrig mobbe ham. 

- Jeg kan ikke ændre på han føler, men jeg har har fortalt ham.

At  det er ikke sådan de skulle i opfattes. - Og det ved han. 

Og om han havde sagt til sin mor, jeg føler du mobber mig, vilde hun tudebrøle. - Så det har han ikke sagt til hende. 

Anmeld

5. februar 2015

Sprit25

Læser din kæreste normalt bøger? 

Hvis nej, så kommer han sgu heller ikke til at læse en bog slet ikke om babyer! Jeg læste helt vildt for at erfarer du alligevel ikke kan læse dig til en skid. Jeg er uni-studerende så for mig er det naturligt at læse til jeg brækker mig. 

Min kæreste er kok. For ham er det naturligt at learing by burning

Anmeld

5. februar 2015

Skouboe

Læste massevis. Købte politikens graviditet bog da jeg var 8 uger. 

Læser meget på nettet. 

Jeg kan bare ikke forstår. Jeg som er opvokset med børn overalt. 

Min kæreste er lille bror aldrig holdt et barn i hans liv! (No joke, måske da en kusine eller fætter da han var lille)

Hvorfor ikke læse lidt om det? Om de følelser han har? Osv. 

At læse om det er DIT behov, ikke hans Lige så vel som du vil at han skal respektere at DU gerne vil læse de bøger og går op i hvor stor baby er på et givent tidspunkt, skal du også respektere at sådan er han ikke.

Det betyder ikke at han ikke bliver en god far, det betyder bare at han lærer bedre ved at gøre tingene end ved at læse en bog.

Og de ting han ikke kan finde ud af når baby kommer, som fx at skifte ble eller at bade ungen, kan du heldigvis lære ham

Anmeld

5. februar 2015

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Lykkelig Omstændigheder <3 skriver:

Jeg kan overhovedet ikke se det er nedladende  

Jeg fik en baby bog af min store søster, var så glad for den. Og nej havde ikke bedt om den. - Jeg har aldrig været mor før 

- Ja, men så han ved hvad der sker med baby. Det er jo også hans, er det ikke sjovt at vide, at i uge 21 kan barnet høre stemmer osv.

selvfølgelige er jeg såret. Han kan sgu godt læse dem, og glæde sig sammen med mig til vores største gave i livet kommer. og vi går fra to til tre 

Hejsa.

Først tillykke med graviditeten - det er en fantastisk tid du går i møde! 

Som mange andre skriver, forstår jeg heller ikke dine følelser omkring det, at din kæreste ikke gider at læse bøgerne. 

Der er stor forskel på mænd og kvinder. Har du f.eks. læst bogen: "Mænd er fra Mars, kvinder fra Venus?," den giver faktisk et godt billede af, hvad årsagen er til din mands reaktion. Mænd "født" til at skulle kunne klare sig uden hjælp - og sikkert også derfor han finder bøgerne nedladende og uinteressante. 

Jeg købte faktisk også en bog til min mand(eks) da vi ventede vores første barn, han kiggede på den som om han ikke anede hvad man brugte en bog til.  - han er ikke idiot, men han fandt det ikke interessant og tror aldrig han har læst i den. Men jeg har aldrig følt mig såret over det.

Det er os kvinder der bærer barnet og har derved en helt anden tilknytning til det at blive forælder(mor), samt at være gravid. - og jeg tror faktisk at jeg godt kunne finde på at blive lidt mobset, hvis nogle gav mig en bog om, hvordan jeg skulle være mor, for ingen mødre er ens og man lærer først at være mor, når man står med barnet i armene - man kan ikke læse sig til det. 

Med hensyn til at følge med i hvad der sker i graviditetsugerne tænker jeg om det ikke kunne være fælles for jer. F.eks. aftenlæsning den dag du går ind i en ny graviditetsuge, at I så kunne læse om hvilke udvikling der sker med barnet i den kommende uge? - Dette gjorde min eksmand og jeg, både da vi ventede nr. 1 og nr. 2  - Det var ingen tvang, men dette syntes han også var hyggeligt. 

Jeg synes du skal glemme alt om de bøger og så få talt med din mand om at finde en måde I sammen kan glæde jer på og følge jeres barns udvikling, i stedet for at han får "lektier" for. 

Held og lykke

Anmeld

5. februar 2015

Sprit25 skriver:

Læser din kæreste normalt bøger? 

Hvis nej, så kommer han sgu heller ikke til at læse en bog slet ikke om babyer! Jeg læste helt vildt for at erfarer du alligevel ikke kan læse dig til en skid. Jeg er uni-studerende så for mig er det naturligt at læse til jeg brækker mig. 

Min kæreste er kok. For ham er det naturligt at learing by burning

Ja, desværre er han det eneste menneske på jordens overfalde, der læser alle instruktion bøger. - og Alle papir der kommer med Ikea møbler osv. 

Og ja så læser han selvbiografier. 

- Nok derfor jeg føler mig mere såret. 

Anmeld

5. februar 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

man forbereder sig forskelligt. 

Du forbereder sig ved at læse, din mand gør det anderledes. Han tager det som det kommer. 

nogle mænd forstår det også først når de står med barnet  

Anmeld

5. februar 2015

Sprit25

Ja, desværre er han det eneste menneske på jordens overfalde, der læser alle instruktion bøger. - og Alle papir der kommer med Ikea møbler osv. 

Du skal være lov til at være såret. Sig det til ham. 

Sig du anerkender at han føler sig mobbet men at det må ingen måde var meningen. Du så ham bare som en der gerne ville læse sådan noget men du tog fejl og det må han undskylde

Anmeld

5. februar 2015

Elgaard73

Min mand har heller aldrig åbnet en babybog. Og han har stadig formået at blive en formidabel far. Jeg har heller aldrig læst en babybog (eller haft noget som helst med babyer at gøre før vores søn), og alligevel har vi en glad, normal og velfungerende 3-årig idag .

Jeg kan godt forstå at han føler sig presset, når du ligefrem forventer det af ham og, lidt mellem linjerne, mener at han ikke bliver/er en oprigtig god og omsorgsfuld far, fordi at han ikke læser disse bøger.

Det svarer jo lidt til, at han forventer af dig, at du læser instruktionsbogen fra A til Z, hver gang at I køber ny bil, fordi ellers vil du aldrig være i stand til at køre i den bil.

Ro på. Han skal nok blive en skøn og god far. Og er der noget som han er i tvivl om, så kan han jo spørge dig, som har fuldt ud styr på teorien.

Anmeld

5. februar 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Hvad med en app? Min mand fulgte min graviditet ved en app. Ja han læste faktisk også mere om det end jeg...

der findes vist en app om alt muligt at have barn. Har dog ikke selv prøvet den. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.