kommende far læser ikke sine babybøger.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2015

*Mor Til Albert*

Lykkelig Omstændigheder <3 skriver:

I julegave i år, gav jeg kæresten bogen; Du skal være far og du har 42 uger, at fatte det.... 

samt fik han en anden baby bog fra sin mor, om at blive far. 

Dette er vores begge første barn. 

Men min kæreste gider ikke læse dem, og jeg er såret 

Han siger om alle andre kan finde ud af det uden, at læse så kan han også. 

Han føler lidt vi mobber ham, når vi har købte sådan noget bøger til ham, som i, du kan ikke finde ud af det selv....

Jeg er IKKE i tvivl han glæder sig, at være far  

Men ØV altså med de bøger 

Om han så læste de bøger hver dag i 9 måneder, så ville han stadig ikke vide, hvad det vil sige, at blive far. 
Sådanne ting kan man ikke læse sig til. Det er noget man skal lære ved at have hænderne i dejen.
Og det gælder desuden også for en mor. Der kan være nok så mange tanker og forestillinger, men de bliver meget sjældent som man forventede..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2015

raca

jeg er kvinde og jeg ville også blive skuffet over at få en babybog..

altså jeg havde ikke behovdet for at vide at baby i uge 20 kunne høre stemmer og at livmoren var på str med en vandmelon.. eller hvad det nu er de skriver.

vi har ikke læst 1. babybog hverken om opdragelse eller det at være gravid. hvorfor... tja forde vi ikke fandt det nødvendigt.

og nej ikke alle mænd finder det intrasat at vide dit dut og dat om baby der ligger imaven.

Anmeld

10. februar 2015

raca

AnoMe skriver:

Han skal ikke tvinges.. Men prøv at læse dette lille uddrag af en anmeldelse af bogen:

Forfatteren Thomas Oldrup har formået at skrive bogen i en letlæselig, håndgribelig og ikke mindst humoristisk tone, der taler til både mænd og kvinder. Især sammenligninger som ”dit barn vejer på nuværende tidspunkt det samme som en dåsebajer”, og testen om at øve sig i at give en baby tøj på (ved at købe en tiarmet blæksprutte og forhindre dens arme i at stikke ud af et stormasket indkøbsnet) fik virkelig gang i lattermusklerne.

der ville både min mand og jeg så stå helt af.. for os er det ikke sjovt bare latterligt.

Anmeld

10. februar 2015

raca

NEJ! Nu stopper det!!

Jeg har aldrig aldrig sagt man bliver et bedre forældre, at at læse bøger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det er ikke min holdning! 

Jeg læser fordi jeg har lyst, min kæreste læser MEGET også derfor er jeg skuffet over, han ikke engang har åbnet bogen!!! 

Så er det NOK!!!! 

Du læser ting der overhovedet ikke står der!

Læse hvad der står!!!!!!!!! 

jammen læser han ALT eller efter interesser?

ville du blive glad for en reprationshåndbog til jeres bil og en bilrevy? og ville du læse dem?

Anmeld

10. februar 2015

raca

AnoMe skriver:

Den måde jeg engang vil fortælle min kæreste at han skal være far, er at give ham den bog i gave.. Godt nok er han STÆRKT ordblind MEN jeg kan læse den for ham og så får vi en fællesting der.. Og så kan vi snakke om det vi har læst.. Måske kan i læse den sammen.. Evt. læse op på skift

Er det dit eller din mands behov?

er det noget du vil finde hyggeligt.

hvad med din mand?

Anmeld

10. februar 2015

Cassiopeia

Happiness skriver:

Nej det er ikke sjovt for en mand at vide hvad der sker i uge 21 Beklager, men det er det ikke!

Det er ok at du er såret. MEN jeg synes også du skal synes at det er ok at han synes det er nedladende, eller mobning! 

Som en anden så fint skriver. Byt det til en forældre bog, ikke en udelukkende til far! Men er ret sikker på han nok ikke får den læst  

Mænd kan ikke mærke kroppen forandre sig. De er glade for graviditeten. Men behæver ikke ae mave og læse alle bøgerne for at vise det. De viser det til gengæld trefoldiget når babyen er ude!

Glæd dig til det! Til at se din mand blive far, den glæde og stolthed han får der! DET er stort, og det kan han forholde sig til  

Hvis du forventer det andet, vil du i de næste måneder gå og være skuffet konstant

Så sandt! ��

Anmeld

10. februar 2015

Oliviars

I julegave i år, gav jeg kæresten bogen; Du skal være far og du har 42 uger, at fatte det.... 

samt fik han en anden baby bog fra sin mor, om at blive far. 

Dette er vores begge første barn. 

Men min kæreste gider ikke læse dem, og jeg er såret 

Han siger om alle andre kan finde ud af det uden, at læse så kan han også. 

Han føler lidt vi mobber ham, når vi har købte sådan noget bøger til ham, som i, du kan ikke finde ud af det selv....

Jeg er IKKE i tvivl han glæder sig, at være far  

Men ØV altså med de bøger 

Jeg kan gost forstå du bliver lidt såret men det har ikke noget med dig eller jeres barn at gøre. Tror at han ikke helt kan sætte sig ind i det før barnet er her. Sådan var det med min kæreste. Det minut jeg fødte blev han FAR. 

Anmeld

10. februar 2015

Barbamama

Det er bare ikke det samme for manden som det er for kvinden. Fra det øjeblik vi bliver gravide tænker og taler vi ikke om andet end baby! Alt går op i det! Babytøj, babyudstyr, blemærker, indretning af børneværelse osv osv osv.  

Manden som ikke mærker det på egen krop går oftest ikke såå meget op i det. Jeg kan da huske at min egen mand syntes jeg talte liiige rigeligt om det på et tidspunkt. Og havde jeg givet ham en bog, var den også blevet sat på hylden.

jeg købte i stedet Den store Graviditetsbog og læste om babys udvikling uge for uge. Det lille afsnit læste jeg højt for ham. Og det var det. Og så syntes han det var sjovt når hun sparkede. 

Anden gang jeg var gravid var han meget lidt i kontakt med min mave. 

Du skal ikke tage det så personligt. Når baby kommer kan det også være svært for manden at synes det er vildt spændende at blive ved med at ligge og kigge på baby og sige babylyde, når den første babylykke er overstået. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.