Min mand har aldrig læst en eneste babybog, han har ikke forberedt sig på den måde jeg mente man skulle forberede sig. Men han fik hamret de ting op på væggene, fik sparet overarbejde op så han kunne få mere tid hjemme, han fik lavet puslebordet og og og... Vi forbereder os alle sammen på hver vores måde.
Må indrømme min mand nok også havde følt sig talt ned til om jeg havde givet ham sådan en bog - han kunne da godt forberede sig men på sin facon.
Han har aldrig interesseret sig for hor stor baby var på et givent tidspunkt, men han skød gladeligt på hvilken dag jeg fødte. Han ønskede ikke at vi skulle tale fødslen igennem, men han stod ved min side holdt mine ben og jeg var så tryg alene fordi han var der. Han debatterede ikke ikke hvilken slags sutter, men han travede trofast op og ned at gulvet for at se om vores datter ville tage en sut. Han læste ikke om amning, men han var den der kunne placere mit bryst i hendes mund da jeg sad med tårerne trillende og troede jeg havde fejler og . aldrig ville kunne amme. Han læste ikke bøger om afvænning af natbryst, men han tog en uges nætter trods han skulle arbejde og gik med hende... Jeg kunne blive ved. Min mand har ikke læst en eneste bog om børn, han har ikke gået en eneste gang på nettet og læst om graviditet - men han er verdens bedste far og verdens bedste støtte til en gravid.
du ønskede han læste bogen så I kunne tale sammen, han ønskede det ikke. Det er ikke en afstandstagen fra dig, men blot et udslag af I er forskellige... Stol på ham, stol på han bliver verdens bedste far med eller uden bog. Det gode i det er nemlig at baby heller ikke har læst bogen, så de kan sammen prøve sig frem og smelte sammen som en far og hans barn kun kan.
Anmeld