kommende far læser ikke sine babybøger.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.056 visninger
97 svar
202 synes godt om
5. februar 2015

Lykkelig Omstændigheder <3

I julegave i år, gav jeg kæresten bogen; Du skal være far og du har 42 uger, at fatte det.... 

samt fik han en anden baby bog fra sin mor, om at blive far. 

Dette er vores begge første barn. 

Men min kæreste gider ikke læse dem, og jeg er såret 

Han siger om alle andre kan finde ud af det uden, at læse så kan han også. 

Han føler lidt vi mobber ham, når vi har købte sådan noget bøger til ham, som i, du kan ikke finde ud af det selv....

Jeg er IKKE i tvivl han glæder sig, at være far  

Men ØV altså med de bøger 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2015

Happiness

Kan ikke forstå hvorfor du føler dig såret? Det har jo ikke noget med dig at gøre. Siger ikke at dine følelser er forkerte, men kan bare ikke følge dig? Bliver du også såret hvis andre bytter gaver du har købt?Og når han nu selv giver udtryk for han synes det er nedladende. Kan du slet ikke følge ham?

Min mand ville blive pisse sur hvis jeg gav ham sådan en bog Jeg synes også selv det ville være nedladende at få. Med mindre man selv har ønsket den.

Anmeld

5. februar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Lykkelig Omstændigheder <3 skriver:

I julegave i år, gav jeg kæresten bogen; Du skal være far og du har 42 uger, at fatte det.... 

Han føler lidt vi mobber ham, når vi har købte sådan noget bøger til ham, som i, du kan ikke finde ud af det selv....

Min kæreste savnede materiale til mænd om graviditet og spædbørn og det at blive far på nettet, men bøger det ville han absolut ikke læse!

Jeg tror ikke du skal tage det så tungt og bare sige nå, det var ikke noget for dig, lad os så bytte bøgerne til noget der kan bruges

Anmeld

5. februar 2015

WilliamDSTN

Jeg ville godt nok os blive utilfreds hvis nogle kom og gav mig bøger om hvordan man skal en mor og alt det her

Anmeld

5. februar 2015

TNBC

Hvorfor er det så vigtigt at han læser de bøger?

Man behøver ikke læse en bog for at kunne være forældre, og som han siger andre kan klare det uden at læse en bog, man skal læse babyen, ikke bogen.

De kan være gode at have, men jeg tror ikke selv jeg kommer til at læse en hel bog før jeg bliver mor. Har du selv siddet og læst de bøger, siden du bliver såret?
Jeg ville også blive irriteret hvis jeg fik sådan en bog, for hvis jeg vil læse om det, kan jeg selv købe den eller gå på nettet.

Anmeld

5. februar 2015

Patriark

Du glæder dig mere end din mand, sådan hænger verdenen sammen. Det biologisk betinget. Og derfor føler du dig nu såret, fordi du fornemmer, at han ikke tager det alvorligt eller tager det seriøst.

Og din kæreste har ret- han skal nok klare det uden, at have læst hele pensum.

Måske I skulle bytte bøgerne til I skal være forældre.... Altså ikke specifikt rettet mod far men jer som par.

Anmeld

5. februar 2015

lineog4

Min mand har aldrig læst en eneste babybog, han har ikke forberedt sig på den måde jeg mente man skulle forberede sig. Men han fik hamret de ting op på væggene, fik sparet overarbejde op så han kunne få mere tid hjemme, han fik lavet puslebordet og og og... Vi forbereder os alle sammen på hver vores måde.

Må indrømme min mand nok også havde følt sig talt ned til om jeg havde givet ham sådan en bog - han kunne da godt forberede sig men på sin facon.

Han har aldrig interesseret sig for hor stor baby var på et givent tidspunkt, men han skød gladeligt på hvilken dag jeg fødte. Han ønskede ikke at vi skulle tale fødslen igennem, men han stod ved min side holdt mine ben og jeg var så tryg alene fordi han var der. Han debatterede ikke ikke hvilken slags sutter, men han travede trofast op og ned at gulvet for at se om vores datter ville tage en sut. Han læste ikke om amning, men han var den der kunne placere mit bryst i hendes mund da jeg sad med tårerne trillende og troede jeg havde fejler og . aldrig ville kunne amme. Han læste ikke bøger om afvænning af natbryst, men han tog en uges nætter trods han skulle arbejde og gik med hende... Jeg kunne blive ved. Min mand har ikke læst en eneste bog om børn, han har ikke gået en eneste gang på nettet og læst om graviditet - men han er verdens bedste far og verdens bedste støtte til en gravid.

du ønskede han læste bogen så I kunne tale sammen, han ønskede det ikke. Det er ikke en afstandstagen fra dig, men blot et udslag af I er forskellige... Stol på ham, stol på han bliver verdens bedste far med eller uden bog. Det gode i det er nemlig at baby heller ikke har læst bogen, så de kan sammen prøve sig frem og smelte sammen som en far og hans barn kun kan.

Anmeld

5. februar 2015

Kan ikke forstå hvorfor du føler dig såret? Det har jo ikke noget med dig at gøre. Siger ikke at dine følelser er forkerte, men kan bare ikke følge dig? Bliver du også såret hvis andre bytter gaver du har købt?Og når han nu selv giver udtryk for han synes det er nedladende. Kan du slet ikke følge ham?

Min mand ville blive pisse sur hvis jeg gav ham sådan en bog Jeg synes også selv det ville være nedladende at få. Med mindre man selv har ønsket den.

Jeg kan overhovedet ikke se det er nedladende  

Jeg fik en baby bog af min store søster, var så glad for den. Og nej havde ikke bedt om den. - Jeg har aldrig været mor før 

- Ja, men så han ved hvad der sker med baby. Det er jo også hans, er det ikke sjovt at vide, at i uge 21 kan barnet høre stemmer osv.

selvfølgelige er jeg såret. Han kan sgu godt læse dem, og glæde sig sammen med mig til vores største gave i livet kommer. og vi går fra to til tre 

Anmeld

5. februar 2015

Pikku Myy

lineog4 skriver:

Min mand har aldrig læst en eneste babybog, han har ikke forberedt sig på den måde jeg mente man skulle forberede sig. Men han fik hamret de ting op på væggene, fik sparet overarbejde op så han kunne få mere tid hjemme, han fik lavet puslebordet og og og... Vi forbereder os alle sammen på hver vores måde.

Må indrømme min mand nok også havde følt sig talt ned til om jeg havde givet ham sådan en bog - han kunne da godt forberede sig men på sin facon.

Han har aldrig interesseret sig for hor stor baby var på et givent tidspunkt, men han skød gladeligt på hvilken dag jeg fødte. Han ønskede ikke at vi skulle tale fødslen igennem, men han stod ved min side holdt mine ben og jeg var så tryg alene fordi han var der. Han debatterede ikke ikke hvilken slags sutter, men han travede trofast op og ned at gulvet for at se om vores datter ville tage en sut. Han læste ikke om amning, men han var den der kunne placere mit bryst i hendes mund da jeg sad med tårerne trillende og troede jeg havde fejler og . aldrig ville kunne amme. Han læste ikke bøger om afvænning af natbryst, men han tog en uges nætter trods han skulle arbejde og gik med hende... Jeg kunne blive ved. Min mand har ikke læst en eneste bog om børn, han har ikke gået en eneste gang på nettet og læst om graviditet - men han er verdens bedste far og verdens bedste støtte til en gravid.

du ønskede han læste bogen så I kunne tale sammen, han ønskede det ikke. Det er ikke en afstandstagen fra dig, men blot et udslag af I er forskellige... Stol på ham, stol på han bliver verdens bedste far med eller uden bog. Det gode i det er nemlig at baby heller ikke har læst bogen, så de kan sammen prøve sig frem og smelte sammen som en far og hans barn kun kan.

Jeg er grundlæggende enig med dit indlæg, men må lige rette dig: Det er altså min mand der er verdens bedste far Og han har heller aldrig åbnet en bog ...

Anmeld

5. februar 2015

Nørreslet skriver:

Jeg ville godt nok os blive utilfreds hvis nogle kom og gav mig bøger om hvordan man skal en mor og alt det her

Seriøst? 

Sådan er jeg overhovedet ikke, vil gerne ha MERE bøger. 

Er en af 6 børn, har skiftet bleer siden jeg var 8 år, MEN ved jeg alt om, at blive mor??? Overhovedet ikke.

Er store søster og har været lidt en mor til andre børn, fordi jeg selv vilde. 

Suger alt viden til mig på nettet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.