kommende far læser ikke sine babybøger.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2015

Clisolka

Jeg kan heller ikke rigtigt se hvorfor han skal læse bøger om det?? 

Ja, han bliver far og har han ikke lyst til at læse om det, så lærer han det hen af vejen... Man kan alligevel ikke forberede sig på alt inden 

Mit første barn var min kæreste bestemt heller ikke interesseret, før han kunne begynde at mærke spark osv. Han ville med til alle scanninger og undersøgelser med begge børn - og det fik han i den grad lov til, så følte han at han var med. Ikke at læse en bog, aldrig i livet om jeg ville få ham til det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2015

Lykkelig Omstændigheder <3

Ingen læser det nok alligevel, men kan ikke rediger mit eget opslag. 

- Jeg har ikke den holdning, at om man læser bøger, så bliver man automatiske en bedre forældre- 

- Min kæreste læser meget derfor synes jeg det er træls han ikke engang har åbnet bøgerne (Jeg vidste ikke hans mor, at vilde også købe han en bog om at blive far) 

- Bogen jeg har købte er en bog om graviditeten stadier, skrevet af en mand til mænd, så de kan følge med hvad der sker.  DEN ER IKKE OM OPDRAGELSE.

- Det er alt det folk har læste mellem linjer, fra min lille opslag SOM IKKE ER  SANDT!!!  

Anmeld

5. februar 2015

L&V

Det ville min mand simpelthen heller ik gide. Hvis han ik selv har efterspurgt det syntes jeg ik der er noget at være sur over. 

Anmeld

5. februar 2015

RoseRose

Lykkelig Omstændigheder <3 skriver:

- Jeg har ikke den holdning, at om man læser bøger, så bliver man automatiske en bedre forældre- 

- Min kæreste læser meget derfor synes jeg det er træls han ikke engang har åbnet bøgerne (Jeg vidste ikke hans mor, at vilde også købe han en bog om at blive far) 

- Bogen jeg har købte er en bog om graviditeten stadier, skrevet af en mand til mænd, så de kan følge med hvad der sker.  DEN ER IKKE OM OPDRAGELSE.

- Det er alt det folk har læste mellem linjer, fra min lille opslag SOM IKKE ER  SANDT!!!  

Du skulle nok have skrevet hvad bogen handlede om fra starten af   Mange antager straks at det er en børnemanual til mænd - til trods for at de godt kan se, at det ville være en ret kedelig julegave 

Handler det ikke om at du har brugt tid og penge på at finde denne her gave, som du troede at han ville blive glad for?? Det er jo derfor man køber gaver - for at glæde andre  Og ja så er det da mega ærgerligt når den bare får lov at samle støv  

Jeg ville til hver en tid blive skuffet, hvis jeg havde fejlkøbt en gave - endnu mere hvis den bare gik til spilde. Man bruger jo energi på de gaver og man glæder sig til at give dem - især når man tror at man lige har fundet på noget godt! Og det troede du jo 

Tror stadig at det var uheldigt at hans mor også gav en bog - det var nok der filmen knækkede. Han skal jo bare læse omslaget til din bog, for at se at den ikke handler om hvordan man er far. Det ikke sikkert at han så stadig havde gidet at læse den, men han havde nok ikke stejlet fra starten af så...

Men op med humøret, han kan stadig nå at læse i den, eller om noget forstå at du gav den med kærlighed, fordi du troede han ville synes den var sjov 

Anmeld

5. februar 2015

lineog4

Men hvorfor er det trælst. Jeg læser meget, men har stadig en bunke bøger som jeg ikke har fået åbnet.

Der er også nogen gange de omkring mig rammer helt ved siden af med bøger og hvad der optager mig lige nu. Fx har jeg hørt Nynnes dagbog skulle være morsom, men ærligt ville ikke gide læse den.

Måske din mand bare ikke er der lige nu. Møg irriterende når nu du har brugt penge på bogen og du er der, men sådan er livet.

Min mand er også en læser (i perioder) og jeg var vild med Jo Nesbø, så sendte bud fra Italien og gav ham den første Jo Nesbø - han har ikke åbnet den i nu 3 år - ærgerligt, jeg ramte forkert og køber så bare ikke endnu en. Min mand har givet mig en juicer - har brugt den en gang - er slet ikke mig. Igen ærgerligt han ramte forkert. Men vi er da ikke skuffede mere øv.

og så må jeg igen sige, han kan altså også være lidt nervøs, lidt overvældet, lidt bange for det der skal ske. Og en metode er at "glemme", strudsemetoden og der hjælper en bog der sætter endnu mere fokus på det store og farlige bare ikke og da slet ikke en der kræver man har selvironi. 

Ja øv med penge, men så er den vel ikke længere. Og en anden gav dig råder at læse den selv - ville jeg da gøre.

Anmeld

5. februar 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Det en bog for fanden... 

Ja, det træls at han ikke har læst den men nogle gange rammer man altså forkert med gaver.  

Måske har han ikke byttet den for ikke at såre dig

Anmeld

5. februar 2015

migxher

Jeg læser også meget, ting der interesserer mig vel og mærke. Stak min kæreste mig en bog om computer programmering som han elsker at beskæftige sig med, ja så gad jeg ærlig talt ikke læse den, og så kunne det interesserer ham nok så meget.
For fyrer er selve graviditeten nok bare ikke så spændende, og det hele bliver oftes først virkelig når de står med baby.
Han har nok ikke byttet bogen for at undgå at skuffe dig (:
Jeg ville ærlig talt ikke ligge noget i det.  

Anmeld

5. februar 2015

fo82

lineog4 skriver:

Men hvorfor er det trælst. Jeg læser meget, men har stadig en bunke bøger som jeg ikke har fået åbnet.

Der er også nogen gange de omkring mig rammer helt ved siden af med bøger og hvad der optager mig lige nu. Fx har jeg hørt Nynnes dagbog skulle være morsom, men ærligt ville ikke gide læse den.

Måske din mand bare ikke er der lige nu. Møg irriterende når nu du har brugt penge på bogen og du er der, men sådan er livet.

Min mand er også en læser (i perioder) og jeg var vild med Jo Nesbø, så sendte bud fra Italien og gav ham den første Jo Nesbø - han har ikke åbnet den i nu 3 år - ærgerligt, jeg ramte forkert og køber så bare ikke endnu en. Min mand har givet mig en juicer - har brugt den en gang - er slet ikke mig. Igen ærgerligt han ramte forkert. Men vi er da ikke skuffede mere øv.

og så må jeg igen sige, han kan altså også være lidt nervøs, lidt overvældet, lidt bange for det der skal ske. Og en metode er at "glemme", strudsemetoden og der hjælper en bog der sætter endnu mere fokus på det store og farlige bare ikke og da slet ikke en der kræver man har selvironi. 

Ja øv med penge, men så er den vel ikke længere. Og en anden gav dig råder at læse den selv - ville jeg da gøre.

Hehe jeg tænkte fra start: det er en bog til knapt 100 kr - så det er jo ikke fordi man har spenderet en formue..

til ts: om den handler om børneopdragelse fosterudvikling eller ej, manden er ikke interesseret, og at du stiller dig op som en moralsk forælder og kaster det ene "han burde...." Efter det andet efter ham, jamen lad nu den bog ligge - han har fået den som en gave - så han bestemmer da vel selv om den skal samle støv, brændes eller læses alligevel på et tidspunkt?!?!

Anmeld

5. februar 2015

RoseRose

fo82 skriver:

Hehe jeg tænkte fra start: det er en bog til knapt 100 kr - så det er jo ikke fordi man har spenderet en formue..

til ts: om den handler om børneopdragelse fosterudvikling eller ej, manden er ikke interesseret, og at du stiller dig op som en moralsk forælder og kaster det ene "han burde...." Efter det andet efter ham, jamen lad nu den bog ligge - han har fået den som en gave - så han bestemmer da vel selv om den skal samle støv, brændes eller læses alligevel på et tidspunkt?!?!

Nej den koster 200 kroner 

http://www.bog-ide.dk/krop-og-sind/paedagogik,-boern-og-foraeldre/thomas-oldrup/du-skal-vaere-far/p-209467/#!209468

Anmeld

5. februar 2015

Røverdatter

Bliver simpelthen så trist på TS vegne over, at hun har slettet sig selv som er en mulig følge af det her.

Og jeg er ked af at sige det, men det er faktisk typisk baby.dk (Vores børn - baby.dk) at sørge for ret så negativ stemning.

Jeg tror ikke der er nogen der bryder sig om at blive mødt på den måde. Det er måden i skriver det til hende på. Prøv at læs jeres indlæg en gang til (eller mere) før i afsender.

Det er svært at danne sig et indtryk af hvad hinanden mener, når det foregår på skrift. Men helt ærligt - jeg tror faktisk godt i selv ved hvordan i sætter ord på jeres skrifts-kommunikation herinde. Og hvis ikke i ved det, så gør bare én ting: Læs jeres indlæg igennem flere gange, som hvis i selv skulle modtage "kritikken" (mange herinde er bare så glade for at give kritik. Ligeså snart der er den mindste lille ting der undrer jer, så er det bare på med kritikker-handskerne)

Og jeg ønsker ikke at skabe debat om det. Men tjek lige det sidste indlæg fra TS - Hun starter med nogle linjer (ord), som jeg virkelig godt forstår. For det er faktisk ret typisk at folk herinde læser det DE gerne vil læse (og det de ønsker at puste til ilden med), frem for det der rent faktisk står. Om hun har skrevet hvad bogen handler om eller ej, er da irrelevant. Hun er såret. Det er HENDES følelser. Lad hende have dem - det er okay.

Jeg kan faktisk godt forstå hendes følelser - om det er hormoner der raser eller ej. Jeg kan sagtens sætte mig ind i hendes følelser, men det betyder ikke at jeg har det på samme måde som hende 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.