kommende far læser ikke sine babybøger.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2015

ESV

Lykkelig Omstændigheder <3 skriver:

I julegave i år, gav jeg kæresten bogen; Du skal være far og du har 42 uger, at fatte det.... 

samt fik han en anden baby bog fra sin mor, om at blive far. 

Dette er vores begge første barn. 

Men min kæreste gider ikke læse dem, og jeg er såret 

Han siger om alle andre kan finde ud af det uden, at læse så kan han også. 

Han føler lidt vi mobber ham, når vi har købte sådan noget bøger til ham, som i, du kan ikke finde ud af det selv....

Jeg er IKKE i tvivl han glæder sig, at være far  

Men ØV altså med de bøger 

Jeg syntes ikke du kan tillade dig at være såret

som mand oplever han det at skulle være far på en helt anden måde end du oplever det at skulle være mor.

du bliver nødt til at acceptere at han tænker anderledes og gør tingene på sin egen måde og så lad være med at presse ham til at læse bøger han ikke har bedt om

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2015

Kløver

Huff.... Hvor mange gange skal jeg skrive det... 

Bogen handler om hvad der sker i graviditeten, og IKKE om hvordan man er far.

......

Jeg er ikke i tvivl han bliver en gode far....

Jeg har IKKE skrevet et sted, at han bliver en dårligere far, af IKKE af at læse en bog...  den holdning har jeg overhovedet ikke. - en bog laver ikke en gode mor eller en gode far.  

Hold da op  jeg havde ikke læst de mange mange beskeder og gav sådan set bare mit svar ! 

Mit svar er nu stadig det samme for hvad ændrer det at du har en glæde og et behov af at læse det, men han ikke har. 

Hvis han accepterer hvordan du nyder graviditeten hvorfor ikke gøre det samme. Hvad hvis han blev ked af det over du har så travlt med at læse om det i forhold til ham?  

for mange kvinder fylder det meget men gør det langtfra for alle mænd, de går ikke igennem alt det vi gør, deres oplevelser er helt anderledes, det skal der vel være plads til? Eller ? 

Måske noget mere håndgribeligt i kunne nyde sammen, en gravid fotografering, privat scanning eller andet 

i kan jo snakke om hvad i hver lyst til uden nogen af jer får noget påduttet af den anden 

Anmeld

6. februar 2015

AnoMe

I julegave i år, gav jeg kæresten bogen; Du skal være far og du har 42 uger, at fatte det.... 

Han føler lidt vi mobber ham, når vi har købte sådan noget bøger til ham, som i, du kan ikke finde ud af det selv....

Han skal ikke tvinges.. Men prøv at læse dette lille uddrag af en anmeldelse af bogen:

Forfatteren Thomas Oldrup har formået at skrive bogen i en letlæselig, håndgribelig og ikke mindst humoristisk tone, der taler til både mænd og kvinder. Især sammenligninger som ”dit barn vejer på nuværende tidspunkt det samme som en dåsebajer”, og testen om at øve sig i at give en baby tøj på (ved at købe en tiarmet blæksprutte og forhindre dens arme i at stikke ud af et stormasket indkøbsnet) fik virkelig gang i lattermusklerne.

Anmeld

6. februar 2015

AnoMe

Den måde jeg engang vil fortælle min kæreste at han skal være far, er at give ham den bog i gave.. Godt nok er han STÆRKT ordblind MEN jeg kan læse den for ham og så får vi en fællesting der.. Og så kan vi snakke om det vi har læst.. Måske kan i læse den sammen.. Evt. læse op på skift

Anmeld

6. februar 2015

lillespir26

Du må altså også lige tænke Over tror du bliver så ked af det fordi du blev mor den dag du blev gravid og har elsker dit barn fra den dag fakta sådan er det bare først med mænd når de sidder med deres lille i armene for første gang 

Anmeld

6. februar 2015

camsko88

Min mand har aldrig læst en bog om at blive far, og han er verdens bedste far til vores 2 piger  tror for nogen at det handler om at ha det "imellem hænderne" i stedet for på skrift. Jeg har haft baby bøger men for pokker da hvis jeg skulle læse dem, huske det og følge dem ville jeg godt nok være en noget firkantet mor. Man bliver ikke far eller mor af at læse en bog jo 

Anmeld

6. februar 2015

BinaMor

Det er ligemeget... Du er meget heldig faktisk. Hvis det er nok til at være en bekymring. Så står du ret godt! Snak med ham men anerkend hans følelser. Hvis han ikke vil læse dem så lad det ligge. Det betyder intet. Intet...

Anmeld

6. februar 2015

Kay

Ja ts selvom du har slettet din profil kunne det jo ske du læser med, tror mange af beskederne er mere vel menende end de kommer til at lyde, men kan godt forstå du forlader forummet med så mange negative input på din tråd og beskeder om at du ikke bør/må/kan tillade dig at føle som du gør, for det kan du i højeste grad! Det er dine følelser og det kan ingen tage fra dig 

Og ja nogle følelser er uhensigtsmæssige men det skal andre ikke gøre sig til herre over

Jeg syntes du skal tage en snak med din kæreste om hvordan du føler, og så vil jeg foreslå dig noget... jeg gav ikke min mand sådan en bog, vi brugte uge før uge her inde, og jeg læste hver 0 dag højt for ham ( 0 dag forstået sådan at det var den dag jeg skiftede uge fx til 14+0) 

Han gad ikke selv at Læse om det, men syntes det var så hyggeligt at vi læste om det sammen

Ønsker dig en fortsat god graviditet og flytning trods den hårde medfart her inde fra

Anmeld

6. februar 2015

Spunken84

Røverdatter skriver:

Bliver simpelthen så trist på TS vegne over, at hun har slettet sig selv som er en mulig følge af det her.

Og jeg er ked af at sige det, men det er faktisk typisk baby.dk (Vores børn - baby.dk) at sørge for ret så negativ stemning.

Jeg tror ikke der er nogen der bryder sig om at blive mødt på den måde. Det er måden i skriver det til hende på. Prøv at læs jeres indlæg en gang til (eller mere) før i afsender.

Det er svært at danne sig et indtryk af hvad hinanden mener, når det foregår på skrift. Men helt ærligt - jeg tror faktisk godt i selv ved hvordan i sætter ord på jeres skrifts-kommunikation herinde. Og hvis ikke i ved det, så gør bare én ting: Læs jeres indlæg igennem flere gange, som hvis i selv skulle modtage "kritikken" (mange herinde er bare så glade for at give kritik. Ligeså snart der er den mindste lille ting der undrer jer, så er det bare på med kritikker-handskerne)

Og jeg ønsker ikke at skabe debat om det. Men tjek lige det sidste indlæg fra TS - Hun starter med nogle linjer (ord), som jeg virkelig godt forstår. For det er faktisk ret typisk at folk herinde læser det DE gerne vil læse (og det de ønsker at puste til ilden med), frem for det der rent faktisk står. Om hun har skrevet hvad bogen handler om eller ej, er da irrelevant. Hun er såret. Det er HENDES følelser. Lad hende have dem - det er okay.

Jeg kan faktisk godt forstå hendes følelser - om det er hormoner der raser eller ej. Jeg kan sagtens sætte mig ind i hendes følelser, men det betyder ikke at jeg har det på samme måde som hende 

Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv

Anmeld

6. februar 2015

Frk.S

Jeg er ikke i tvivl, han får styr på det uden, at åbne en eneste baby bog. 

MEN..... 

Som sagt længere oppe. Han har intet med babyer eller børn, at gøre før  så hvorfor bare ikke læse lidt op på det. Når han nu kan? 

Læse op på? Det er jo ikke en eksamen han skal til.

Og som en anden skriver, så har baby ikke læst bogen - og det vil du sikkert opleve flere gange.

Anyways min mand fik bogen af Lars Daneskov "Far på færde" - den er sådan lidt mere for sjov om hvordan det er at være far - med en masse sjove beretninger samt fx en guide til forskellige dyrelyde. Den synes han var meget sjov, men jeg tror ikke han havde gidet at sidde og tærske igennem diverse facts om det ene og andet.
Jeg selv læste heller ikke voldsomt meget. Jeg kiggede i den fra lægen (Libero) og ellers er den mest brugt som opslagsværk - det samme er nettet, hvis der var et eller andet jeg skulle vide. Jeg læste også uge for uge hvad der skete med baby i maven.
Det gjorde jeg fx ikke så meget i 2. gang - og det betød altså ikke, at jeg ikke glædede mig ligeså meget til barn nummer 2.

Min mand har i den tid jeg har kendt ham før vi fik børn (over 10 år) skiftet én eneste ble (på min nevø) og aldrig har jeg set en ble sidde så skævt.
Da vi fik vores 1. datter var det (pga. jeg havde fået kejsersnit) min mand der skiftede de første mange bleer - han hyggede sig med det og de sad PERFEKT. 

Han har også glædet sig til begge vores piger kom - men helt klart på en anden måde end mig - og det er vel også helt ok. Han er i øvrigt også en helt igennem fantastisk far - helt uden at have læst op på det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.