kommende far læser ikke sine babybøger.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2015

WilliamDSTN

Lykkelig Omstændigheder <3 skriver:

Seriøst? 

Sådan er jeg overhovedet ikke, vil gerne ha MERE bøger. 

Er en af 6 børn, har skiftet bleer siden jeg var 8 år, MEN ved jeg alt om, at blive mor??? Overhovedet ikke.

Er store søster og har været lidt en mor til andre børn, fordi jeg selv vilde. 

Suger alt viden til mig på nettet. 

har selv skiftet bleer i mange år, og har været med til at opdrage børn, jeg siger på ingen måde at jeg ved alt, sikkert ikk en gang en brøk del, men den viden jeg mangler vil jeg gerne lære selv, alle børn er ikk ens, og hvis jeg virkelig har problemer har jeg internettet, min mor, min svigerinde eller min søster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2015

lineog4

Læste massevis. Købte politikens graviditet bog da jeg var 8 uger. 

Læser meget på nettet. 

Jeg kan bare ikke forstår. Jeg som er opvokset med børn overalt. 

Min kæreste er lille bror aldrig holdt et barn i hans liv! (No joke, måske da en kusine eller fætter da han var lille)

Hvorfor ikke læse lidt om det? Om de følelser han har? Osv. 

Ærligt - er nu mor til 4. Jeg har tygget liberobogen igennem (den man får gratis), af alt det i den har jeg kun haft brug noget der stod om bad (kan ikke en gang huske hvad) og ja så nød jeg da i første graviditet at læse om fosterets udvikling. 

Jeg har en bog fra politikken om børn, har ikke kunne bruge det til andet end nikke og sige: okay det har jeg også oplevet. Eller når sådan er mine børn ikke.

Den eneste ad alle de famøse bøger der har været brugbar er: børnenes sygdomme. 

Resten de gjorde mig ikke til bedre mor, mere tryg mor eller noget som helst.

Der findes ikke en manual alligevel og intet barn kommer ud og ligner det i bøgerne. Og følelserne, jeg har altid været underlig og passede ikke til besrkivelserne

Anmeld

5. februar 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Alle de der gravitetsbøger er skrevet, for at gravide kvinder har noget at bruge deres penge på

Ej tror bare at du ska lade være med at tænke så meget over det. Her havde kærsten kun holdt sin nevø som baby, og babyer sagde ham abselut intet, før vi fik vores egen. 

Til gengæld stod børnevæerlset klar længe før baby kom

Og vil bare lige sige at han er verdens bedste far!! Vh stine

Anmeld

5. februar 2015

Louise H.

Din kæreste har fat i den lange ende. Man kan ikke læse sig til det at blive forældre. Forstår godt han ikke gider at læse dem. Er man i tvivl kan man jo spørge nogen, eller slå det op på nettet. Men forældrerollen falder naturligt når den lille kommer og så skal resten nok komme hen af vejen

Anmeld

5. februar 2015

FruStolpe

I julegave i år, gav jeg kæresten bogen; Du skal være far og du har 42 uger, at fatte det.... 

samt fik han en anden baby bog fra sin mor, om at blive far. 

Dette er vores begge første barn. 

Men min kæreste gider ikke læse dem, og jeg er såret 

Han siger om alle andre kan finde ud af det uden, at læse så kan han også. 

Han føler lidt vi mobber ham, når vi har købte sådan noget bøger til ham, som i, du kan ikke finde ud af det selv....

Jeg er IKKE i tvivl han glæder sig, at være far  

Men ØV altså med de bøger 

Jeg er sikker på at i har købt dem i den bedste mening 

Men jeg var nu blevet tosset hvis nogen havde givet mig en bog om hvordan jeg skulle tage mig af mine børn. -synes det virker lidt som om at i ikke har tiltro til ham... 

Min mand og jeg er forældre til 2, og ingen af os har nogensinde læst en babybog 

Jeg tror helt sikkert at det er dine graviditetshormoner som spiller dig et pus her, så op på hesten og så bare lad din kæreste nyde at han skal være far... Det skal sagtens gå -også uden at læse babybøger 

Anmeld

5. februar 2015

MorTil4<3

I julegave i år, gav jeg kæresten bogen; Du skal være far og du har 42 uger, at fatte det.... 

Han føler lidt vi mobber ham, når vi har købte sådan noget bøger til ham, som i, du kan ikke finde ud af det selv....

Kan godt forstå din kære far, og jeg var nok blevet ret så ked af det og skuffet over at kæresten og moren har så lidt tiltro til ham  

selvom i nok ikke ser det sådan så er det sikkert sådan han føler det  

så hip som hap at han ikke læser dem, man lære mere ved at prøve og lytte til gode råd som kommer når man står i det meste  

han skal nok blive en god far alligevel selvom han ikke har læst, så giv ham chancen og lade bøgerne samle støv  

Anmeld

5. februar 2015

modesty

Hvis han ikke har lyst til at læse de bøger, så skal han ikke læse de bøger. Og han giver dig ovenikøbet en fin, følelsesmæssigt baseret årsag - han føler at I mobber/presser ham. Lyt til din mand og respektér hans valg.

Anmeld

5. februar 2015

April-baby

Min kæreste vil heller ikke læse sådan en bøg hvis jeg gav ham sådan en. Det er blot en bog. Hvis han glæder sig, så skal han nok lære det hen ad vejen (: 

Anmeld

5. februar 2015

modesty

Jeg kan overhovedet ikke se det er nedladende  

Jeg fik en baby bog af min store søster, var så glad for den. Og nej havde ikke bedt om den. - Jeg har aldrig været mor før 

- Ja, men så han ved hvad der sker med baby. Det er jo også hans, er det ikke sjovt at vide, at i uge 21 kan barnet høre stemmer osv.

selvfølgelige er jeg såret. Han kan sgu godt læse dem, og glæde sig sammen med mig til vores største gave i livet kommer. og vi går fra to til tre 

Prøv lige at træde et skridt tilbage og læs hvad du selv skriver. Du vil tvinge ham til at læse en bog, så DU kan glæde dig på den måde DU synes er rigtig at glæde sig på.

Nej, han synes åbenbart ikke at det er sjovt at vide at baby kan høre lyde i uge 21. Og hvad så? Bliver han en dårligere far af den årsag? Nej, selvfølgelig ikke.

Du skriver selv i første post at han glæder sig. Så lad ham dog glæde sig på sin måde og respektér at hans følelser er anderledes end dine. I er ikke det samme menneske. Lad være med at gøre ham til noget han ikke er.

Anmeld

5. februar 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det kunne have været min mand. Han ville heller aldrig læse en bog om babyen i maven. Det var ikke fordi, at han ikke interesseret sig, men hvorfor - for, at tilfredsstille mig? Nej, så hellere lade være. Min mand var heller ikke den som tog andres små børn op mv. Men tingene ændre sig bare når det er ens egne børn. 

Jeg kan godt forstå, at din mand føler sig mobbet. Han er et voksent menneske og skulla han læse en bog bare for, at tilfredsstille dig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.