kommende far læser ikke sine babybøger.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2015

Kløver

Min mand har heller ikke læst nogen bøger, graviditet går han ikke meget op i, kun vores private scanninger. Men han er verdens bedste far for vores unger  

lad ham forberede på sin måde og du på din 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2015

Rockertand

Lykkelig Omstændigheder <3 skriver:

I julegave i år, gav jeg kæresten bogen; Du skal være far og du har 42 uger, at fatte det.... 

samt fik han en anden baby bog fra sin mor, om at blive far. 

Dette er vores begge første barn. 

Men min kæreste gider ikke læse dem, og jeg er såret 

Han siger om alle andre kan finde ud af det uden, at læse så kan han også. 

Han føler lidt vi mobber ham, når vi har købte sådan noget bøger til ham, som i, du kan ikke finde ud af det selv....

Jeg er IKKE i tvivl han glæder sig, at være far  

Men ØV altså med de bøger 

Okay, okay, så er det vist tid til en lille serviceoplysning:

Du kan læse 1000 bøger, det gør dig stadig ikke klogere på netop dit barn.

Hvis du føler dig klog og klædt godt på til at blive mor, fordi du har læst meget om det - så skal du gøre dig klar til en seriøs overraskelse, du KAN ikke læse dig til, hvordan det i praksis er at blive forældre, det skal opleves.

Den allerbedste måde at være forælder på er at lytte til dit instinkt - og netop dette instinkt har det med at forstumme, når man bekymrer sig for, hvad de fine bøger siger.

Jeg er sikker på, at din mand bliver en fantastisk far, helt uden at have læst noget som helst, han kommer til at klare sig rigtigt godt ved at lytte til sit hjerte 

Med venlig hilsen en mor til 3, der lavede samme tåbelige fejl som dig og først fik sort bælte, da jeg brændte bøgerne.

Anmeld

5. februar 2015

RoseRose

Må lige tilføje at bogen "Du skal være far og har 40 uger..." altså IKKE handler om, hvordan man skal være far eller det der ligner!!!  Så kunne jeg da godt forstå om han var blevet rigtig træt i hovedet af at få den 

Den handler om hvad der sker med baby i maven, kvinden, men også hvad der ofte sker i manden igennem et graviditetsforløb  Den er skrevet af en mand TIL mænd og den er rigtig sjov 

Så jo forstår godt at du bliver skuffet over at han ikke engang giver den en chance.. Og ja han kunne da i det mindste have byttet den, hvis han slet ikke gider at læse..

Anmeld

5. februar 2015

Gabriel

Jeg læste en hel masse ubrugeligt under min graviditet. Måske også en smule jeg kunne bruge. Men som udgangspunkt bruger jeg mine instinkter og sunde fornuft når det kommer til min søn.

Fortalte ofte min kæreste hvad jeg havde læst og han prøvede engang imellem at lyde interesseret men havde jeg givet ham en bog havde den nok ligget i et hjørne og samlet støv endnu.

På trods af det er han en fantastisk far og har ikke brug for at læse en hel masse. Selvfølgelig er det sjovt at vide hvornår baby kan høre en men jeg fortalte ham bare at nu kan den høre dig og så snakkede han til maven og syntes det var sjovt. Men at sammenligne mor og far kan ikke lade sig gøre. Kvinder har andre behov for at planlægge og være forberedte end mænd og især under graviditeten. Det betyder ikke at han ikke glæder sig og han skal noklære det hele når baby kommer.

Anmeld

5. februar 2015

Lykkelig Omstændigheder <3

Rockertand skriver:

Okay, okay, så er det vist tid til en lille serviceoplysning:

Du kan læse 1000 bøger, det gør dig stadig ikke klogere på netop dit barn.

Hvis du føler dig klog og klædt godt på til at blive mor, fordi du har læst meget om det - så skal du gøre dig klar til en seriøs overraskelse, du KAN ikke læse dig til, hvordan det i praksis er at blive forældre, det skal opleves.

Den allerbedste måde at være forælder på er at lytte til dit instinkt - og netop dette instinkt har det med at forstumme, når man bekymrer sig for, hvad de fine bøger siger.

Jeg er sikker på, at din mand bliver en fantastisk far, helt uden at have læst noget som helst, han kommer til at klare sig rigtigt godt ved at lytte til sit hjerte 

Med venlig hilsen en mor til 3, der lavede samme tåbelige fejl som dig og først fik sort bælte, da jeg brændte bøgerne.

NEJ! Nu stopper det!!

Jeg har aldrig aldrig sagt man bliver et bedre forældre, at at læse bøger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det er ikke min holdning! 

Jeg læser fordi jeg har lyst, min kæreste læser MEGET også derfor er jeg skuffet over, han ikke engang har åbnet bogen!!! 

Så er det NOK!!!! 

Du læser ting der overhovedet ikke står der!

Læse hvad der står!!!!!!!!! 

Anmeld

5. februar 2015

RoseRose skriver:

Må lige tilføje at bogen "Du skal være far og har 40 uger..." altså IKKE handler om, hvordan man skal være far eller det der ligner!!!  Så kunne jeg da godt forstå om han var blevet rigtig træt i hovedet af at få den 

Den handler om hvad der sker med baby i maven, kvinden, men også hvad der ofte sker i manden igennem et graviditetsforløb  Den er skrevet af en mand TIL mænd og den er rigtig sjov 

Så jo forstår godt at du bliver skuffet over at han ikke engang giver den en chance.. Og ja han kunne da i det mindste have byttet den, hvis han slet ikke gider at læse..

Enig. 

En sjove boge, man kan læse under graviditeten. 

Anmeld

5. februar 2015

RoseRose

Enig. 

En sjove boge, man kan læse under graviditeten. 

Præcis  Som jeg skrev tidligere - hvis han slet ikke vil give den en chance, så synes jeg bare at du skal gå i gang med den  Måske han hopper med på vognen lige pludselig så, måske ikke, men så var det ikke helt spild af penge 

Jeg morer mig i vært fald når manden en gang i mellem læser højt fra hans bog 

Anmeld

5. februar 2015

Årgangs Mor skriver:

Min mand har heller ikke læst nogen bøger, graviditet går han ikke meget op i, kun vores private scanninger. Men han er verdens bedste far for vores unger  

lad ham forberede på sin måde og du på din 

Huff.... Hvor mange gange skal jeg skrive det... 

Bogen handler om hvad der sker i graviditeten, og IKKE om hvordan man er far.

......

Jeg er ikke i tvivl han bliver en gode far....

Jeg har IKKE skrevet et sted, at han bliver en dårligere far, af IKKE af at læse en bog...  den holdning har jeg overhovedet ikke. - en bog laver ikke en gode mor eller en gode far.  

Anmeld

5. februar 2015

TNBC

NEJ! Nu stopper det!!

Jeg har aldrig aldrig sagt man bliver et bedre forældre, at at læse bøger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det er ikke min holdning! 

Jeg læser fordi jeg har lyst, min kæreste læser MEGET også derfor er jeg skuffet over, han ikke engang har åbnet bogen!!! 

Så er det NOK!!!! 

Du læser ting der overhovedet ikke står der!

Læse hvad der står!!!!!!!!! 

Læser du ALLE slags bøger?

Jeg læser også meget, men det betyder da ikke at jeg læser alle slags. Han burde nok have byttet den, men måske var han bange for at såre dig. 

nej du skriver ikke at man blive bedrw forælder, men hvorfor er det så så vigtigt? At han ikke har åbnet den, er jo fordi han ikke har tænkt sig at læse den. Han har svaret ærligt på hvorfor han ikke vil læse den, så lad det dog ligge, og acceptere at bare fordi du køber en bog, er det ik sikkert den falder i hans smag. Sådan er det bare.

Anmeld

5. februar 2015

Yurie skriver:

Læser du ALLE slags bøger?

Jeg læser også meget, men det betyder da ikke at jeg læser alle slags. Han burde nok have byttet den, men måske var han bange for at såre dig. 

nej du skriver ikke at man blive bedrw forælder, men hvorfor er det så så vigtigt? At han ikke har åbnet den, er jo fordi han ikke har tænkt sig at læse den. Han har svaret ærligt på hvorfor han ikke vil læse den, så lad det dog ligge, og acceptere at bare fordi du køber en bog, er det ik sikkert den falder i hans smag. Sådan er det bare.

Ja, vi har snakket om det to gange siden julen da han fik den. 

Jeg ved godt han ikke har lyst til, at læse den. 

- Kommer over bøgerne i dag og synes bare det var træls de ikke engang var åbnet. 

- Dette er ikke noget der tager min tid 24/7 i døgnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.