Kan vi tillade os det ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2015

Anonym trådstarter

Smilet skriver:

Det er det jrg tænker på, det hetz hun kører på dig/din fam. Kan man holde til i noget tid men en dag så er man fyldt op. Du må virkelig tænke på dig selv, dine skønne børn, din mand, din dejlige familie - jeres forhold og fremtid. Hun må ikke fylde så meget at det kommer til at påvirke dig så meget. 

Mine forældre har et vennepar hvor manden også fyldte alt. Da hans søn og svigerdatter havde købt hun indtettede faderen huset uden om sønnen og svigerdatteren. Det de besluttede lavede han om med håndværkerne. Han troppede op hos dem og bare gik ind som det passede ham- som var det hans hjem. En dag fik svigerdatteren nok og gik. 

Du må snakke med din mand om at få lagt en dæmper på hans mor. 

Kram til dig

Tak og hvor har du ret, det samme sker her da de har nøgler til huset 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2015

Stimap

Må ha manden med ind over, det nye er hun sagde at hun ligger søvnløs om natten fordi hun er bange for om vi nu kan klare 4 børn. Er så ked af det. Har 3 sunde børn vi gør alt for der kun har fået ros og de ting der har været har vi tacklet og klarer ting i god dialog med bh og dp, de har begge steder givet ros og været glade for os og samarbejdet så bliver bare så ked af det. Undskyld alle men kan mærke det går mig langt mere på end jeg troede

Men så sig fra og hold ved din mening! Så må det skabe drama/kaos i familien... Men hun må indse at hun ikke kan styre JERES liv og valg... 

Jeg ville slet ikke finde mig i den behandling! 

Den menu du vil laver lyder helt FANTASTISK og lækker i mine øre.. Jeg ville nyde at være med som gæst - også selvom det er uden alkohol.. 

Mht din runde fødselsdag, så hold en fest som DU vil have den og lad være med at invitere din svigerfamilie... De gør intet andet end at træde dig over tæerne og ødelægge din aften... 

Du siger du må have din mand med ind over, mht til den måde svigermor er på - men det er han da vel forhåbentlig allerede?? Synes han ikke hun går over stegen? Har han ikke sagt noget til hende i alt det her? 

Kan godt forstå det fylder meget! Sikke da en familie! 

Anmeld

13. januar 2015

Anonym trådstarter

Stimap skriver:

Men så sig fra og hold ved din mening! Så må det skabe drama/kaos i familien... Men hun må indse at hun ikke kan styre JERES liv og valg... 

Jeg ville slet ikke finde mig i den behandling! 

Den menu du vil laver lyder helt FANTASTISK og lækker i mine øre.. Jeg ville nyde at være med som gæst - også selvom det er uden alkohol.. 

Mht din runde fødselsdag, så hold en fest som DU vil have den og lad være med at invitere din svigerfamilie... De gør intet andet end at træde dig over tæerne og ødelægge din aften... 

Du siger du må have din mand med ind over, mht til den måde svigermor er på - men det er han da vel forhåbentlig allerede?? Synes han ikke hun går over stegen? Har han ikke sagt noget til hende i alt det her? 

Kan godt forstå det fylder meget! Sikke da en familie! 

Tak 

kunne jeg faktisk godt overveje, en fest uden dem 

han er inde over men bare ikke nok, men det skal der laves om på. De har gjort så meget der har såret, selv til vores bryllup var det pæneste jeg fik i talen at jeg var den bedste svigerdatter fordi jeg var den eneste  

Anmeld

13. januar 2015

Fine_007

Anonym skriver:

Tak, synes jo selv når folk har snakket brunch, pålægsmand og bollekone osv at det lød så fint og hyggeligt og har ikke kunnet forstå hvordan vores knap nok er fint nok. 

Jeg er begyndt at frygte om svigermor kører på mig. Hun har negativt at sige hver gang, enten er det tøjet, vores hjem feks indretning, gjorde nar af vores nye gulv og kom med hånlige kommentarer mens hun grinede, har ikke kommenteret Julegaven og sagde det havde hun ikke haft tid til at kigge på, det havde taget dem 10 min at pakke op og så var det det. Hun kan sende svigerfar ind og lave noget hos os, komme efter nogle timer og sige at vi sviner og roder, der hvor han har været igang med at arbejde. Kritiserer mængden af ting, vi har 3 små børn og nogle af deres møbler fordi de ikke har plads selvom deres hun er næsten så stort som vores. Nu har hun ødelagt min runde fødselsdag og dåben står for tur 

Hold nu helt op, hvor er hun bare en kæmpe r.. med øre!!

Jeg tror, du bliver nød til at tænke sådan her om din svigermor: 1. Hun har et meget, meget lavt selvværd, der gør, at hun bliver nød til at kritisere andre mennesker i en sådan grad. 2. Hun fejler et eller andet psykisk.

Jeres hjem og måden I gør tingene på fejler ingenting, det er jeg sikker på!

Kæmpe kram til dig 

Desudsen ville jeg droppe at servere alkohol til dåben

Anmeld

13. januar 2015

Sprit25

Søde søde du. Sikke da en svigermonster du render rundt med! 

1. Menuen lyder da super lækker, bedre end den til min datters navngivning og jeg bor med en kok. Det kan I sagtens servere. 

2. Jeg er så en af dem der også ville blive lidt øv over ikke at kunne få bare en øl til min mad, men med din families forhold til alkohol ville jeg acceptere det og bare sige: fair nok dåb er alligevel ikke en dag man skal drikke sig i hegnet. 

3. Hvis I nu serverede alkohol ville folk så blive fulde? Vi havde nemlig til vores navngivning en frygt for at hvis nogle gæster blev sat sammen ville det ende i druk så dem placerede vi hver sin ende af lokalet. De endte så med at lave om i bordpladen og sad sammen

Anmeld

13. januar 2015

RGN

Profilbillede for RGN
Anonym skriver:

Må ha manden med ind over, det nye er hun sagde at hun ligger søvnløs om natten fordi hun er bange for om vi nu kan klare 4 børn. Er så ked af det. Har 3 sunde børn vi gør alt for der kun har fået ros og de ting der har været har vi tacklet og klarer ting i god dialog med bh og dp, de har begge steder givet ros og været glade for os og samarbejdet så bliver bare så ked af det. Undskyld alle men kan mærke det går mig langt mere på end jeg troede

Det lyder lidt som om, at du har en svigermor der nedgør for at nedgøre.

Jeg må indrømme, at jeg slet ikke havde inviteret hende til festen. Og jeg ved min mand heller ikke havde, hvis hans mor havde opført sig sådan.

Jeg krummer tæer over, at man kan være så modbydelig og nærig. 

Der udover; jeres fest, I bestemmer. 

Anmeld

13. januar 2015

hesøth

I skal gøre lige som I har lyst til!

Menuen er lækker! Jeg ville dog også lige stille en kasse øl ind.

God barnedåb

Anmeld

13. januar 2015

hesøth

Jamen den er da helt gal:

1. De skal aflevere nøglen til jeres hus - Det ordner din mand!

2. I arrangere en barnedåb, som I har lyst til. De får en invitation, hvis I vil have dem med. Så må de dukke op og tage festen, som den er - eller blive hjemme. Hvis de dukker op og brokker sig - så ti dem ihjel!

3. Det samme med din fødselsdag. De skal da slet ikke med ind over i planlægningen. De kan møde op og være gode gæster - eller blive væk!

4. Og det samme gælder alle andre gæster, der dukker op og beklager sig.....det er jo som med børn: Hvis de skaber sig længe nok, så får de deres vilje (=alle mulige slags alkohol el. lign.). Det skal stoppes helt.

I skal berede jer på opgør i familien, men det er godt nok på tide at få foden sat ned nu.

Anmeld

13. januar 2015

NBNixen

Jeg synes det er rigtig godt de i hat sat sammen og min personlige mening er at der heller ikke behøver at være alkohol med - når vi når til den tid om lang tid, så vil vi servere koldt bord, med lidt lune retter og så lidt vin til - ellers kold vand og sodavand kun . . 

Jeg drikker ikke selv alkohol . . 

Anmeld

13. januar 2015

Kay

Hold nu op, så er jeg da spændt på hvad familien siger til at på lørdag når vi har inviteret til navngivning skal de ha smørrebrød og de skal endda selv smøre det  da der er smør selv smørrebrøds buffet der bliver serveret

En dåb eller navngivning er for os ikke en kæmpe fest med 3 retter, men kunne lige så godt være brunch forstår ikke helt ideen i at man skal holde stor fest for at fortjene gaverne 

Hvis nogen har det sådan her, så får de afvide at så kan de beholde gaven selv, vi holder ikke navngivning for gavernes skyld men for at fejre vores skønne datter med vores familie 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.