Kan vi tillade os det ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: kan vi tillade dette ?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

14.083 visninger
116 svar
71 synes godt om
12. januar 2015

Anonym trådstarter

Er anonym af hensyn til familien 

dette bliver vores 4 barn, og synes der har været så meget ballade de første 3 gange. Så var det ikke fint nok, brok om alkohol, osv osv 

1 gang fejrede vi dåben på en kro med 3 retter mad, derefter kaffe og kæmpe kagebord 

2 gang i haven med helstegt pattegris og 2 kæmpe store dåbskager til dessert 

3 gang i forsamlingshus med forret og stor buffet bestilt udefra, og kagebord til dessert 

vi havde snakket bla smørrebrød og brunch og blev manet i jorden som ikke fint nok og uforskammet når folk kom med dåbsgave(svigerfamilie) de har også brokket sig meget over jeg ikke er fan af alt det alkohol til en dåb og har server det, de første 3 gange, men overvejer meget om det skal med næste gang 

Snakkede med min mor i dag, selvom der er laaaang tid til, og fik griflet noget ned. Har gjort meget ud af der også er noget for dem som ikke spiser  gris og hvis der er en vegetar imellem 

Det hele lavet vi selv, men kan vi tillade os dette og kan vi tillade ikke at servere vin og øl(alkohol)eller kun nøjes med øl 

vi har heller ikke uanede mængder af penge og træt og ked af ikke at kunne stille svigerne tilfredse, selv efter et 100.000kr bryllup og 3 (snart 4) barnedåbe på under 5 år 

Dåb 2015

Mad:
•Tunmousse
•Lakseroulade
•Flutes

•Frikadeller af kalv
•Medister
•Chickenpie
•Tærte med spinat og gedeost
•Fyldt mørbrad (Mørbrad fyldt med mozzarellaost, soltørrede tomater, pinjekerne og basilikum)
•Pizzasnegle (bla til børnene)
•Salat med bær og avokado
•Spidskålssalat
•Flødekartofler
• Lasagne (bla til børnene)

Kaffe og kagebord

Kage 1: svampet kanelkage med æblecreme og honningglaserede æbler

Kage 2: Hvide drømmekagebunde, jordbærmousse og ostecreme med jordbærstykker

Drikkelse:
Sodavand: bla cola, cola light, faxekondi, danskvand med forskellige smag, hyldeblomst, appelsin osv

Evt øl men overvejer at droppe servering af alkohol

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2015

l.kjoeller

Festen  er omkring  jeres barn og skal være som i ser  bedst. Dem der synes det ikke et godt nok er der af de forkerte grunde og har glemt det handler om barnet. 

Anmeld

12. januar 2015

Tøs85

Anonym skriver:

dette bliver vores 4 barn, og synes der har været så meget ballade de første 3 gange. Så var det ikke fint nok, brok om alkohol, osv osv 

1 gang fejrede vi dåben på en kro med 3 retter mad, derefter kaffe og kæmpe kagebord 

3 gang i forsamlingshus med forret og stor buffet bestilt udefra, og kagebord til dessert 

vi havde snakket bla smørrebrød og brunch og blev manet i jorden som ikke fint nok og uforskammet når folk kom med dåbsgave(svigerfamilie) de har også brokket sig meget over jeg ikke er fan af alt det alkohol til en dåb og har server det, de første 3 gange, men overvejer meget om det skal med næste gang 

Snakkede med min mor i dag, selvom der er laaaang tid til, og fik griflet noget ned. Har gjort meget ud af der også er noget for dem som ikke spiser  gris og hvis der er en vegetar imellem 

Det hele lavet vi selv, men kan vi tillade os dette og kan vi tillade ikke at servere vin og øl(alkohol)eller kun nøjes med øl 

vi har heller ikke uanede mængder af penge og træt og ked af ikke at kunne stille svigerne tilfredse, selv efter et 100.000kr bryllup og 3 (snart 4) barnedåbe på under 5 år 

Dåb 2015

Mad:
•Tunmousse
•Lakseroulade
•Flutes

•Frikadeller af kalv
•Medister
•Chickenpie
•Fyldt mørbrad (Mørbrad fyldt med mozzarellaost, soltørrede tomater, pinjekerne og basilikum)
•Spidskålssalat
•Flødekartofler

Kaffe og kagebord

Drikkelse:
Sodavand: bla cola, cola light, faxekondi, danskvand med forskellige smag, hyldeblomst, appelsin osv

Jeg synes det ser rigtig fint ud!

Kan ikke forstå hvorfor svigerne skal blande sig i hvor fint det er.. Det må i da selv bestemme..

Jeg ville servere øl.

Anmeld

12. januar 2015

SS82

Jeg synes det lyder enormt fint. Så meget synes jeg slet ikke der behøver være til en barnedåb. Nu kender jeg ikke din baggrund for holdningen med alkohol. Men synes da det er ok der kun er øl. Eller kun hvidvin hvis nogle ønsker et glas af det. Men føler du ikke for alkohol til dit barns dåb skal du da ha lov at bestemme det - det er dig der er vært. 

Anmeld

12. januar 2015

esiuol22

Lyder da super lækkert hvor er knappen til tilmelding  

Bare gør det som i syntes, hvis sviger ikke har været tilfredse før er der nok ikke noget der kan.

Hvad holder sviger selv af fester? tænker det lyder meget dyrt alt det i allerede har afholdt på få år.

Anmeld

12. januar 2015

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Festen  er omkring  jeres barn og skal være som i ser  bedst. Dem der synes det ikke et godt nok er der af de forkerte grunde og har glemt det handler om barnet. 

Ja det har jeg prøvet at forklare bla svigermor. Men hun kommer med mange nedladende kommentarer og sidst tilbød hun at lave forret, takkede ja og fik smidt i hovedet at det var fordi det vi havde sørget for ikke var godt nok og vi havde i forvejen lavet om fra smørrebrød, fordi det kunne man bare ikke tilbyde. Det var simpelthen for nærigt og fedtet og gå bagom ryggen på folk, når de kom til en pæn dåb og med en fin gave. 

Vi har aldrig forventet noget og kun gjort meget ud af at imødekomme alle, bla ved at tage hensyn til alle, uanset kræsenhed, allergi, religion osv så gør mig bare så ked af det, og ødelægger det hele. 

Hun har alkerede fået det ødelagt i forhold til min runde fødselsdag, så nu bliver der ingen fødselsdag 

Anmeld

12. januar 2015

TNBC

Anonym skriver:

Dåb 2015

Mad:
•Tunmousse
•Lakseroulade
•Flutes

•Frikadeller af kalv
•Medister
•Chickenpie
•Spidskålssalat
•Flødekartofler

Kaffe og kagebord

Drikkelse:

I skal gøre det som I har lyst til/råd til, og så kan folk brokke sig lige så meget de vil, det er ikke jeres problem.
Det er jeres fest og derfor foregår det på jeres måde.

Hvis I vil have en ikke alkoholdag, så bliver det sådan.
Kan ikke hvorfor der SKAL være alkohol til alt? Hvorfor kan man ikke have en god dag uden alkohol?

Hvorfor er det svigerne der skal bestemme hvordan JERES dag skal være?

Anmeld

12. januar 2015

l.kjoeller

Ja det har jeg prøvet at forklare bla svigermor. Men hun kommer med mange nedladende kommentarer og sidst tilbød hun at lave forret, takkede ja og fik smidt i hovedet at det var fordi det vi havde sørget for ikke var godt nok og vi havde i forvejen lavet om fra smørrebrød, fordi det kunne man bare ikke tilbyde. Det var simpelthen for nærigt og fedtet og gå bagom ryggen på folk, når de kom til en pæn dåb og med en fin gave. 

Vi har aldrig forventet noget og kun gjort meget ud af at imødekomme alle, bla ved at tage hensyn til alle, uanset kræsenhed, allergi, religion osv så gør mig bare så ked af det, og ødelægger det hele. 

Hun har alkerede fået det ødelagt i forhold til min runde fødselsdag, så nu bliver der ingen fødselsdag 

Hold fast i jeres version. Bed din fyr bede sin mor blande sig helt uden om og dukke op som gæst. Og så holde hendes meninger  for sig selv. Hun lyder godt nok træls 

Anmeld

12. januar 2015

TNBC

Anonym skriver:

Fortæl hende, at hvis hun ikke kan acceptere jeres beslutning/valg, så kan hun da bare blive væk. Festen skal ikke ødelægges fordi folk skal brokke sig over alt.

Hun kan bare holde en fest med det hun gerne vil have, hvis det er problemet.

Anmeld

12. januar 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Undskyld men skid hul I hvad de syntes!! Det er jer der betaler for maden og drikken og det er jeres barn's dåb-ergo er det jer der bestemmer! 

Mht. alkohol så er øl da helt fint men jeg ville nok servere hvid og rødvin også. Men gør hvad I har det bedst med!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.