Kan vi tillade os det ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2015

Ciss

Jeg har aldrig tænkt, at festen er en "betaling" for, at man kommer med en gave til barnet! Det er da en mærkelig måde at se det på....

Gaven er til barnet med ønske om en god opvækst og fremtid.

Festen er forældrenes fejring af deres barn.

Om så festen bestod af en kop kaffe og nogen småkager, så ville jeg stadig lægge mig i selen for at give barnet en god gave.

Vi har fejret dåb to gange og ingen af gangene var det så flot, som det du skitserer. Dåben er en festdag, men den kan fejres på rigtig mange måder. Gør det, I selv føler for, og bliver der noget brok, så stå sammen om at sige, at dette er den måde I havde lyst til at fejre jeres barn på. Der er ikke meget, de kan gøre med det, og det lyder, som om de kommer til at finde noget at brokke sig over uanset, hvordan I vælger at gøre det.

Til lykke med nr fire.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2015

Anonym trådstarter

Kay skriver:

Hold nu op, så er jeg da spændt på hvad familien siger til at på lørdag når vi har inviteret til navngivning skal de ha smørrebrød og de skal endda selv smøre det  da der er smør selv smørrebrøds buffet der bliver serveret

En dåb eller navngivning er for os ikke en kæmpe fest med 3 retter, men kunne lige så godt være brunch forstår ikke helt ideen i at man skal holde stor fest for at fortjene gaverne 

Hvis nogen har det sådan her, så får de afvide at så kan de beholde gaven selv, vi holder ikke navngivning for gavernes skyld men for at fejre vores skønne datter med vores familie 

Sådan har vi det jo også og synes det lyder lækkert med smørrebrødsbuffet 

Anmeld

13. januar 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Menuen lyder mere end fin. personligt synes jeg, at smørrebrød er noget af det hyggeligtse. Til min 30-års havde jeg en kæmpe buffet med lækker smørrebrød, det var alle vilde med.

Jeg ville servere øl og vin, men det er helt op til jer! - I den forbindelse er du nødt til at udvikle lidt tykkere hud. Du er mor til fire børn så kan du vel også finde ud af at beslutte hvordan du vil holde et barnedåb for ikke at tale om din egen fødselsdag!!!

Anmeld

13. januar 2015

pussekat

Anonym skriver:

Er anonym af hensyn til familien 

dette bliver vores 4 barn, og synes der har været så meget ballade de første 3 gange. Så var det ikke fint nok, brok om alkohol, osv osv 

1 gang fejrede vi dåben på en kro med 3 retter mad, derefter kaffe og kæmpe kagebord 

2 gang i haven med helstegt pattegris og 2 kæmpe store dåbskager til dessert 

3 gang i forsamlingshus med forret og stor buffet bestilt udefra, og kagebord til dessert 

vi havde snakket bla smørrebrød og brunch og blev manet i jorden som ikke fint nok og uforskammet når folk kom med dåbsgave(svigerfamilie) de har også brokket sig meget over jeg ikke er fan af alt det alkohol til en dåb og har server det, de første 3 gange, men overvejer meget om det skal med næste gang 

Snakkede med min mor i dag, selvom der er laaaang tid til, og fik griflet noget ned. Har gjort meget ud af der også er noget for dem som ikke spiser  gris og hvis der er en vegetar imellem 

Det hele lavet vi selv, men kan vi tillade os dette og kan vi tillade ikke at servere vin og øl(alkohol)eller kun nøjes med øl 

vi har heller ikke uanede mængder af penge og træt og ked af ikke at kunne stille svigerne tilfredse, selv efter et 100.000kr bryllup og 3 (snart 4) barnedåbe på under 5 år 

Dåb 2015

Mad:
•Tunmousse
•Lakseroulade
•Flutes

•Frikadeller af kalv
•Medister
•Chickenpie
•Tærte med spinat og gedeost
•Fyldt mørbrad (Mørbrad fyldt med mozzarellaost, soltørrede tomater, pinjekerne og basilikum)
•Pizzasnegle (bla til børnene)
•Salat med bær og avokado
•Spidskålssalat
•Flødekartofler
• Lasagne (bla til børnene)

Kaffe og kagebord

Kage 1: svampet kanelkage med æblecreme og honningglaserede æbler

Kage 2: Hvide drømmekagebunde, jordbærmousse og ostecreme med jordbærstykker

Drikkelse:
Sodavand: bla cola, cola light, faxekondi, danskvand med forskellige smag, hyldeblomst, appelsin osv

Evt øl men overvejer at droppe servering af alkohol

hejsa

mad er fin og der skal da ikke være  alkohol til en barndåb det høre ikke nok sted hent da og din svigermor og fat kan drik det hjem hos dem selv og de kan lukke r... det er jer fest da og det skal være hyggelige da så godt fest til jer 

og i skal gør som i føl ig ikke jer familie da 

og tillykke med den lille i mave 

Anmeld

13. januar 2015

EnGodMor

Meget fin menu. 

Det kan i absolut ikke Gøre bedre. 

Det er en barnedåb, ikke en drukfest, så selvfølgelig kan i holde dåb uden alkohol

Anmeld

13. januar 2015

debbie19

Hej. Nu har jeg ikke selv børn og derfor har jeg ikke erfaring med barnedåb.

Men den dag vi måske selv er så heldige vil der ikke blive serveret alkohol til nogle af alle de fester vi kommer til at holde og det er der flere grunde til

jeg har nemlig en sygdom pct (Porfyria cutanea tarda)jeg må overhoved ikke indtage alkohol af nogle art.. ej heller ikke noget med hormoner i og skal også undgå solen(sidespring sorry) 

og da der er 4 af vores familie medlemer der er alkoholiker så vil jeg slet ikke havde det indendøres-- vi har aldrig haft alkohold til nogle af de fester vi har holdt og kommer aldrig til at ske.. så må alle de andre blive sure for det er vores fest.. og os der betaler så må de jo bare blive væk vis de ikke kan accepteret at sådan er det hos os  

jeg lyder måske lidt kold men lige på det punkt er jeg. en fest kan også blive hyggelig alligevel og det er jo et barn man fejer

håber du finder en løsning som passer jer 

Anmeld

13. januar 2015

Anonym trådstarter

SØS skriver:

Menuen lyder mere end fin. personligt synes jeg, at smørrebrød er noget af det hyggeligtse. Til min 30-års havde jeg en kæmpe buffet med lækker smørrebrød, det var alle vilde med.

Jeg ville servere øl og vin, men det er helt op til jer! - I den forbindelse er du nødt til at udvikle lidt tykkere hud. Du er mor til fire børn så kan du vel også finde ud af at beslutte hvordan du vil holde et barnedåb for ikke at tale om din egen fødselsdag!!!

Jeg ved udemærket hvordan jeg ønsker det, men konstant nedgøren synes jeg er svært at tackle og vil gerne gå det ekstra for at gøre folk glade, men nok er blevet nok for mig. 

Og tak til alle for svar. Det bliver som vi planlægger det, og svigermor eller andre i familien, får ikke lov at vide noget før dagen. Må bare sige at det har vi styr på  så må manden få ansvaret for at tale med hende fremad om de her ting, skal dog siges han er blevet bedre end det var i starten 

Anmeld

13. januar 2015

Anonym trådstarter

pussekat skriver:

hejsa

mad er fin og der skal da ikke være  alkohol til en barndåb det høre ikke nok sted hent da og din svigermor og fat kan drik det hjem hos dem selv og de kan lukke r... det er jer fest da og det skal være hyggelige da så godt fest til jer 

og i skal gør som i føl ig ikke jer familie da 

og tillykke med den lille i mave 

Tak 

Anmeld

13. januar 2015

hesøth

Anonym skriver:

Jeg ved udemærket hvordan jeg ønsker det, men konstant nedgøren synes jeg er svært at tackle og vil gerne gå det ekstra for at gøre folk glade, men nok er blevet nok for mig. 

Og tak til alle for svar. Det bliver som vi planlægger det, og svigermor eller andre i familien, får ikke lov at vide noget før dagen. Må bare sige at det har vi styr på  så må manden få ansvaret for at tale med hende fremad om de her ting, skal dog siges han er blevet bedre end det var i starten 

Lyder godt. Stay strong!

Anmeld

13. januar 2015

Anonym trådstarter

debbie19 skriver:

Hej. Nu har jeg ikke selv børn og derfor har jeg ikke erfaring med barnedåb.

Men den dag vi måske selv er så heldige vil der ikke blive serveret alkohol til nogle af alle de fester vi kommer til at holde og det er der flere grunde til

jeg har nemlig en sygdom pct (Porfyria cutanea tarda)jeg må overhoved ikke indtage alkohol af nogle art.. ej heller ikke noget med hormoner i og skal også undgå solen(sidespring sorry) 

og da der er 4 af vores familie medlemer der er alkoholiker så vil jeg slet ikke havde det indendøres-- vi har aldrig haft alkohold til nogle af de fester vi har holdt og kommer aldrig til at ske.. så må alle de andre blive sure for det er vores fest.. og os der betaler så må de jo bare blive væk vis de ikke kan accepteret at sådan er det hos os  

jeg lyder måske lidt kold men lige på det punkt er jeg. en fest kan også blive hyggelig alligevel og det er jo et barn man fejer

håber du finder en løsning som passer jer 

Jeg firstår ikke der altid skal være bøvl om det alkohol. Er som om det skal bestemmes bare for at blive bestemt 

handler jo også et sted om jeg ikke vil dikteres hvordan det skal være eller hvad vores penge skal gå til. Forstår ikke folks behov for at drikke, for findes så mange alternativer, og samtidig har jeg ikke lyst til at gå og blive bekymret for, hvem som drikker for meget og kører spritkørsel fra vores fest. Jeg synes ofte fleres grænser for antal øl og køren bil, ikke stemmer overens, og jeg vil ikke være medskyldig i noget, fordi nogen ikke kunne nøjes og blev fristet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.