Kan vi tillade os det ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2015

Anonym trådstarter

esiuol22 skriver:

Lyder da super lækkert hvor er knappen til tilmelding  

Bare gør det som i syntes, hvis sviger ikke har været tilfredse før er der nok ikke noget der kan.

Hvad holder sviger selv af fester? tænker det lyder meget dyrt alt det i allerede har afholdt på få år.

Intet jeg har været med til i de 8 år jeg har været inde i billedet, svigerfars runde fødselsdag blev holdt hjemme og svigermor holdte intet, men tog børn og børnebørn et par dage i sommerhus da hun ikke ønskede at være hjemme og fejres 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2015

majba

Anonym skriver:

Er anonym af hensyn til familien 

dette bliver vores 4 barn, og synes der har været så meget ballade de første 3 gange. Så var det ikke fint nok, brok om alkohol, osv osv 

1 gang fejrede vi dåben på en kro med 3 retter mad, derefter kaffe og kæmpe kagebord 

2 gang i haven med helstegt pattegris og 2 kæmpe store dåbskager til dessert 

3 gang i forsamlingshus med forret og stor buffet bestilt udefra, og kagebord til dessert 

vi havde snakket bla smørrebrød og brunch og blev manet i jorden som ikke fint nok og uforskammet når folk kom med dåbsgave(svigerfamilie) de har også brokket sig meget over jeg ikke er fan af alt det alkohol til en dåb og har server det, de første 3 gange, men overvejer meget om det skal med næste gang 

Snakkede med min mor i dag, selvom der er laaaang tid til, og fik griflet noget ned. Har gjort meget ud af der også er noget for dem som ikke spiser  gris og hvis der er en vegetar imellem 

Det hele lavet vi selv, men kan vi tillade os dette og kan vi tillade ikke at servere vin og øl(alkohol)eller kun nøjes med øl 

vi har heller ikke uanede mængder af penge og træt og ked af ikke at kunne stille svigerne tilfredse, selv efter et 100.000kr bryllup og 3 (snart 4) barnedåbe på under 5 år 

Dåb 2015

Mad:
•Tunmousse
•Lakseroulade
•Flutes

•Frikadeller af kalv
•Medister
•Chickenpie
•Tærte med spinat og gedeost
•Fyldt mørbrad (Mørbrad fyldt med mozzarellaost, soltørrede tomater, pinjekerne og basilikum)
•Pizzasnegle (bla til børnene)
•Salat med bær og avokado
•Spidskålssalat
•Flødekartofler
• Lasagne (bla til børnene)

Kaffe og kagebord

Kage 1: svampet kanelkage med æblecreme og honningglaserede æbler

Kage 2: Hvide drømmekagebunde, jordbærmousse og ostecreme med jordbærstykker

Drikkelse:
Sodavand: bla cola, cola light, faxekondi, danskvand med forskellige smag, hyldeblomst, appelsin osv

Evt øl men overvejer at droppe servering af alkohol

Lækker menu! Jeg vil dælme gerne komme og spise! Og nej i behøver overhoved ikke at serverer alkohol en søndag/lørdag eftermiddag! 

Eneste ting hvis jeg overhoved skal sige noget til jeg ellers fine menu er, at jeg ville vælge en ting til forret der ikke var fisk, og en mere af kartoffel/ris/pasta tilbehør til hovedret :-)

Men hold fast! Hvis i vil inviterer til smørrebrød så gør det! De gæster der ikke vil komme, må blive væk! 

Anmeld

12. januar 2015

Anonym trådstarter

Tøs85 skriver:

Jeg synes det ser rigtig fint ud!

Kan ikke forstå hvorfor svigerne skal blande sig i hvor fint det er.. Det må i da selv bestemme..

Jeg ville servere øl.

Problemet er det at øl ikke er godt nok, så kræver de der er både rød og hvidvin osv osv  

Anmeld

12. januar 2015

Foreversmile

Jeg synes ærligttalt slet ikke de kan tillade sig at fortælle dig/jer, at maden ikke er fin nok Hold da helt op. Jeg synes I skal vælge denne fine menu I har lavet og så sige noget til den kære svigerfamilie. Jeg havde bestemt sagt noget til dem. Og hvad pokker er det for noget med maden og barnedåbsgave Jeg håber da de kommer for at fejre jeres kommende barn og ikke kun for at spise. Det er jo altså ikke noget for noget. 

I forhold til alkohol så er jeg bestemt heller ikke meget for det til barnedåb, konfirmationer, (almindelige) fødselsdage og juleaftener, men jeg synes stadig det er okay at der bliver serveret vin og begrænset antal øl til maden - ikke for at nogen skal blive fulde eller berusede. Kan I ikke købe nogle mindre mængder alkohol?

Anmeld

12. januar 2015

Anonym trådstarter

Smilet skriver:

Jeg synes det lyder enormt fint. Så meget synes jeg slet ikke der behøver være til en barnedåb. Nu kender jeg ikke din baggrund for holdningen med alkohol. Men synes da det er ok der kun er øl. Eller kun hvidvin hvis nogle ønsker et glas af det. Men føler du ikke for alkohol til dit barns dåb skal du da ha lov at bestemme det - det er dig der er vært. 

Min bedstefar er alkoholiker og været det fra min mor var barn. Har påvirket negativt i familien og træt af der er så stor ballade omkring alkohol. Er måske blevet lidt trodsig men er som om de kun ønsker vires selskab hvis de kan få lov at drikke alkohol og det er aldrig nok kun med øl, der sksl være hvid og rød vin, og alt mulig andet og koster os en bondegård fordi der sksl være så meget forskelligt og må stå og hælde en masse ud hver gang  

der sksl være flere skags øl, både lys og mørk, hvidvin og rødvin, asti, mokai, recorderly og flere slags lignende drikke, rosevin, og forskellige slags enkelt til kaffen (der har jeg dog sat grænsen, nægter at købe whisky,cognac, enkelt, osv fordi 2 vil have en fra hver flaske) 

Anmeld

12. januar 2015

Anonym trådstarter

Foreversmile skriver:

Jeg synes ærligttalt slet ikke de kan tillade sig at fortælle dig/jer, at maden ikke er fin nok Hold da helt op. Jeg synes I skal vælge denne fine menu I har lavet og så sige noget til den kære svigerfamilie. Jeg havde bestemt sagt noget til dem. Og hvad pokker er det for noget med maden og barnedåbsgave Jeg håber da de kommer for at fejre jeres kommende barn og ikke kun for at spise. Det er jo altså ikke noget for noget. 

I forhold til alkohol så er jeg bestemt heller ikke meget for det til barnedåb, konfirmationer, (almindelige) fødselsdage og juleaftener, men jeg synes stadig det er okay at der bliver serveret vin og begrænset antal øl til maden - ikke for at nogen skal blive fulde eller berusede. Kan I ikke købe nogle mindre mængder alkohol?

Det har vi været ude i, og så brokker de sig og ender med at sige slkohol er ok og tager med selv og smider det på vires regning. Svigerne har en bog de skriver i, hvis de køber noget eller lignende og her skriver de det bare i og medbringer for der skal jo ikke mangle 

Anmeld

12. januar 2015

Emsen22

Mmmmmhmmm!!! 

Nu jeg sulten! Hold nu K.... Det lyder godt!

Anmeld

12. januar 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

I skal gøre det som I har lyst til/råd til, og så kan folk brokke sig lige så meget de vil, det er ikke jeres problem.
Det er jeres fest og derfor foregår det på jeres måde.

Hvis I vil have en ikke alkoholdag, så bliver det sådan.
Kan ikke hvorfor der SKAL være alkohol til alt? Hvorfor kan man ikke have en god dag uden alkohol?

Hvorfor er det svigerne der skal bestemme hvordan JERES dag skal være?

Enig og mangler samme svar. Netop af samme årsag skal jeg nu ikke holde fødselsdag fordi de blev ved st kritisere og kommentere omkring alkohol. Har nu opgivet og gider ikke holde fest når det skal være på den måde 

Anmeld

12. januar 2015

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Hold fast i jeres version. Bed din fyr bede sin mor blande sig helt uden om og dukke op som gæst. Og så holde hendes meninger  for sig selv. Hun lyder godt nok træls 

På det punkt er hun desværre selvom jeg ved hun sikkert mener det godt 

Anmeld

12. januar 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Fortæl hende, at hvis hun ikke kan acceptere jeres beslutning/valg, så kan hun da bare blive væk. Festen skal ikke ødelægges fordi folk skal brokke sig over alt.

Hun kan bare holde en fest med det hun gerne vil have, hvis det er problemet.

Ja måske jeg skal være spydig de. Anden vej. Har engang sagt igen hvor hun virkelig trådte mig over tæerne. Endte med jeg måtte undskylde og hendes svar var: ja jeg synes absolut heller ikke jeg fortjente den behandling 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.