Kan vi tillade os det ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2015

Anonym trådstarter

Kay skriver:

Helt enig, jeg havde heller ikke valgt at servere alkohol hvis det var på den måde

Vi har gjort det de andre gange men når jeg hver gang ser en tendens bliver jeg sådan lidt. Men må se hvad manden går med til 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2015

Loa

Kay skriver:

Så kan jeg virkelig godt forstå at du ikke ønsker at servere alkohol

Efter min menig har man et alkohol problem hvis man ikke kan lade være med at drikke en enkelt øl når man skal køre hjem

Men ja gør som du skrev tidligere,  gør modstand, planlægning det som i vil evt med smørrebrød som en frokost "fest" uden at hun ved det intet skal hun vide om planerne for dåben og vis at i godt kan holde en hyggelig dåb på jeres måde uden at følge hendes retningslinjer

Har man et alkohol problem hvis man drikker én øl og så kører bil nogle timer senere? 

Anmeld

14. januar 2015

Kay

Loa skriver:

Har man et alkohol problem hvis man drikker én øl og så kører bil nogle timer senere? 

Sorry der gik vist noget galt med telefonen da jeg skrev det, mente at jeg syntes man har et problem hvis man ikke kan nøjes med kun at drikke en øl når man skal køre hjem...

Anmeld

15. januar 2015

Anonym trådstarter

Kay skriver:

Sorry der gik vist noget galt med telefonen da jeg skrev det, mente at jeg syntes man har et problem hvis man ikke kan nøjes med kun at drikke en øl når man skal køre hjem...

Jeg havde ikke læst rigtigt åbenbart for det var sådan jeg forstod den 

Anmeld

15. januar 2015

Loa

Kay skriver:

Okay så er vi enige

Anmeld

16. januar 2015

Frk-Lotusblomst

Anonym skriver:

Er anonym af hensyn til familien 

dette bliver vores 4 barn, og synes der har været så meget ballade de første 3 gange. Så var det ikke fint nok, brok om alkohol, osv osv 

1 gang fejrede vi dåben på en kro med 3 retter mad, derefter kaffe og kæmpe kagebord 

2 gang i haven med helstegt pattegris og 2 kæmpe store dåbskager til dessert 

3 gang i forsamlingshus med forret og stor buffet bestilt udefra, og kagebord til dessert 

vi havde snakket bla smørrebrød og brunch og blev manet i jorden som ikke fint nok og uforskammet når folk kom med dåbsgave(svigerfamilie) de har også brokket sig meget over jeg ikke er fan af alt det alkohol til en dåb og har server det, de første 3 gange, men overvejer meget om det skal med næste gang 

Snakkede med min mor i dag, selvom der er laaaang tid til, og fik griflet noget ned. Har gjort meget ud af der også er noget for dem som ikke spiser  gris og hvis der er en vegetar imellem 

Det hele lavet vi selv, men kan vi tillade os dette og kan vi tillade ikke at servere vin og øl(alkohol)eller kun nøjes med øl 

vi har heller ikke uanede mængder af penge og træt og ked af ikke at kunne stille svigerne tilfredse, selv efter et 100.000kr bryllup og 3 (snart 4) barnedåbe på under 5 år 

Dåb 2015

Mad:
•Tunmousse
•Lakseroulade
•Flutes

•Frikadeller af kalv
•Medister
•Chickenpie
•Tærte med spinat og gedeost
•Fyldt mørbrad (Mørbrad fyldt med mozzarellaost, soltørrede tomater, pinjekerne og basilikum)
•Pizzasnegle (bla til børnene)
•Salat med bær og avokado
•Spidskålssalat
•Flødekartofler
• Lasagne (bla til børnene)

Kaffe og kagebord

Kage 1: svampet kanelkage med æblecreme og honningglaserede æbler

Kage 2: Hvide drømmekagebunde, jordbærmousse og ostecreme med jordbærstykker

Drikkelse:
Sodavand: bla cola, cola light, faxekondi, danskvand med forskellige smag, hyldeblomst, appelsin osv

Evt øl men overvejer at droppe servering af alkohol

Synes da menuen lyder rigtig lækker!! 

Ang. Alkohol så ville jeg servere det.. Men evt i mindre mængder. Altså ikke købe så meget ind.. Vi har/havde alkoholikere i min familie men valgte alligevel at servere alkohol. Vi købte ikke så meget og endte alligevel med at have meget tilbage.. 

Anmeld

16. januar 2015

Pingsen

Jeg synes godt at man kan stille nogle øl frem - det er der vel heller ikke nogen der bliver harm over. Men synes nu at du skal sige stop til hårdt alkohol såsom vodka m.m. Sådan set, alt med en alkoholprocent over en ganske alm øl.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.