Kan vi tillade os det ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2015

Nystart

Synes bestemt at jeres menu er super fin... og brokker man sig over andres fest og ønsker som hun/svigerfamilien gør, burde man være glad for overhovedet at  blive inviteret....

Sikke et svigermonster du har dig, dog så husk på hver gang at det stammer ud fra en ting... MISUNDELSE fra hendes side... 

Hun lyder så meget som min mor, aldrig noget der var godt nok, altid brok, hånlige kommentar, altid på tværs og altid hendes mening der kun var den rigtige.. var der noget godt, så skulle det manes til jorden og ødelægges.. blot for at hun kunne ha det godt.. jalousi er sådan en grim ting..

Det er et HELVED, at man skal rende rundt med ondt i maven om hvornår der sker noget næste gang og man allerede inden man får planlagt noget ved at det nok skal skabe ballade fordi folk blot ønsker at ødelægge en go dag.. på den ene eller anden måde...

Man vil bare gerne ha ro, en hyggelig dag.. og mulighed for at holde lige præcis den dåb man ønsker UDEN der kommer en som bare brokker sig over det ene og andet... (jeg har af samme grund lige aflyst både dåb og bryllup, fordi jeg ikke magter at skulle indordne mig for at få fred... dog overvejer jeg MEGET at holde det alligevel og meddele at enten deltager man og gør sit for en go dag ellers så blir man langt væk... )

men super fin menu, jeg ville selv sætte en kasse øl frem.... andet alkohol ser jeg ingen grund til... da det er en dåb og ikke en 25 års fødselsdag 

øv hvor jeg føler med dig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2015

bøllen

Når man vælger at holde fest ( uanset hvilken form ) så syntes jeg , at man skal gøre det lige præcis som man ønsker det �� det er jeres fest så I skal gøre , hvad i finder rigtigt. At gæsterne ikke finder det fint nok, er for mig tegn på utaknemmelige gæster.

skal holde konfirmation snart , det bliver som mine børn ønsker 

Anmeld

13. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Sikke en uforskammet familie. 

Jeg synes det er nogle flotte menuer I har serveret. 

I må selv bestemme om der skal være alkohol. 

Hvad siger din kæreste til det?

Anmeld

13. januar 2015

lineog4

I må vel bestemme hvordan jeres fest skal være... Og føler folk de så ikke har fået nok for gaven, sp kan de jo lade være med at købe en gave og bruge de sparede penge til en tur på restaurant.

En dåbsfest eller anden fest for den sags skyld går vel ikke ud på at vise sin rigdom frem, eller at give nok retur for gaverne. 

En fest får vel ud på at have en kvalitativ tid med dem der betyder noget i ens liv og har man den stund med boller og kager, jeres menu eller menu fra Norma er vel fuldstændig ligegyldig. 

Og med hensyn til alkohol, det er helt og holdent jeres beslutning og igen så kan de købe en mindre gave og bruge de sparede penge på at drikke lidt vin der hjemme.

jeg lyder måske lidt hård, men for mig er livet for kort til at mine dage skal handle om at gøre tilfreds for nogen som åbenbart ikke kan gøres tilfreds. 

Anmeld

13. januar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Er anonym af hensyn til familien 

dette bliver vores 4 barn, og synes der har været så meget ballade de første 3 gange. Så var det ikke fint nok, brok om alkohol, osv osv 

1 gang fejrede vi dåben på en kro med 3 retter mad, derefter kaffe og kæmpe kagebord 

2 gang i haven med helstegt pattegris og 2 kæmpe store dåbskager til dessert 

3 gang i forsamlingshus med forret og stor buffet bestilt udefra, og kagebord til dessert 

vi havde snakket bla smørrebrød og brunch og blev manet i jorden som ikke fint nok og uforskammet når folk kom med dåbsgave(svigerfamilie) de har også brokket sig meget over jeg ikke er fan af alt det alkohol til en dåb og har server det, de første 3 gange, men overvejer meget om det skal med næste gang 

Snakkede med min mor i dag, selvom der er laaaang tid til, og fik griflet noget ned. Har gjort meget ud af der også er noget for dem som ikke spiser  gris og hvis der er en vegetar imellem 

Det hele lavet vi selv, men kan vi tillade os dette og kan vi tillade ikke at servere vin og øl(alkohol)eller kun nøjes med øl 

vi har heller ikke uanede mængder af penge og træt og ked af ikke at kunne stille svigerne tilfredse, selv efter et 100.000kr bryllup og 3 (snart 4) barnedåbe på under 5 år 

Dåb 2015

Mad:
•Tunmousse
•Lakseroulade
•Flutes

•Frikadeller af kalv
•Medister
•Chickenpie
•Tærte med spinat og gedeost
•Fyldt mørbrad (Mørbrad fyldt med mozzarellaost, soltørrede tomater, pinjekerne og basilikum)
•Pizzasnegle (bla til børnene)
•Salat med bær og avokado
•Spidskålssalat
•Flødekartofler
• Lasagne (bla til børnene)

Kaffe og kagebord

Kage 1: svampet kanelkage med æblecreme og honningglaserede æbler

Kage 2: Hvide drømmekagebunde, jordbærmousse og ostecreme med jordbærstykker

Drikkelse:
Sodavand: bla cola, cola light, faxekondi, danskvand med forskellige smag, hyldeblomst, appelsin osv

Evt øl men overvejer at droppe servering af alkohol

Uden at have læst tråden vil jeg sige at det da ser rigtig godt ud!

Til min datters dåb serverede jeg smørrebrød fra en god slagter og øl og vand fra Tyskland. Der var ingen der brokkede sig over at det ikke var fint nok. Det var også rigtig pænt anrettet og smagte lækkert. Til dessert bagte jeg selv nogle gode kager og alle var rigtig tilfredse

Det var ikke en mega fin og formel fest, men det hyggeligt og afslappet. - Sådan synes jeg det er rarest til dåb, da det i mine øjne er en børnefest

Anmeld

13. januar 2015

Røverdatter

Det lyder skrækkeligt, og tilslutter mig de andre - hold JERES fest, som I ønsker det 

Desuden så er min personlige mening, at alkohol ikke hører hjemme til dåb/navngivningsfest. Kan ikke se, hvorfor den alkohol skal fylde SÅ meget som den gør ved selskabelige sammenhænge.

Anmeld

13. januar 2015

Tøs85

Anonym skriver:

Problemet er det at øl ikke er godt nok, så kræver de der er både rød og hvidvin osv osv  

Så lad være at servere alkohol.. Det er ikke for deres skyld i holder festen. Du må ikke give dig i alt hvad de ønsker.. Men vælg dine kampe..

Hvis ikke du ønsker alkohol til festen, er det bare sådan det er og hold fast i det..

min svigerfamilie ville også gøre et stort nummer ud af det hvis vi valgte sådan, men de ville til sidst respektere det.. Tror du ikke også dine gør det når du står fast på det?

Anmeld

13. januar 2015

Kay

Efter at havde læst hele tråden kan jeg kun sige at din svigermor går LANGT over stregen og du er nød til at gøre den streg og dine grænser meget mere tydelige over for hende! 

Svigermødre er lige som børn, de har brug for faste tydelige grænser! 

Hvis hun siger noget om jeres dåb og mad osv så spørg hvorfor de så ikke har holdt stor fødselsdag!?

Når hun kritisere dit hjem, så sig noget kritisk om hendes, fortæl hende at hun jo faktisk invadere jeres hjem og hvordan ville hun havde det med at komme hjem og så er hendes stue blevet malet lilla!? 

Skift låsen og giv igen af samme skuffe!  Hvis det stod til min svigermor var hun på samme måde som din... netop derfor har jeg takket nej til at havde vores ekstra nøgle til nødstilfælde hjemme hos dem!  

Anmeld

13. januar 2015

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Er anonym af hensyn til familien 

dette bliver vores 4 barn, og synes der har været så meget ballade de første 3 gange. Så var det ikke fint nok, brok om alkohol, osv osv 

1 gang fejrede vi dåben på en kro med 3 retter mad, derefter kaffe og kæmpe kagebord 

2 gang i haven med helstegt pattegris og 2 kæmpe store dåbskager til dessert 

3 gang i forsamlingshus med forret og stor buffet bestilt udefra, og kagebord til dessert 

vi havde snakket bla smørrebrød og brunch og blev manet i jorden som ikke fint nok og uforskammet når folk kom med dåbsgave(svigerfamilie) de har også brokket sig meget over jeg ikke er fan af alt det alkohol til en dåb og har server det, de første 3 gange, men overvejer meget om det skal med næste gang 

Snakkede med min mor i dag, selvom der er laaaang tid til, og fik griflet noget ned. Har gjort meget ud af der også er noget for dem som ikke spiser  gris og hvis der er en vegetar imellem 

Det hele lavet vi selv, men kan vi tillade os dette og kan vi tillade ikke at servere vin og øl(alkohol)eller kun nøjes med øl 

vi har heller ikke uanede mængder af penge og træt og ked af ikke at kunne stille svigerne tilfredse, selv efter et 100.000kr bryllup og 3 (snart 4) barnedåbe på under 5 år 

Dåb 2015

Mad:
•Tunmousse
•Lakseroulade
•Flutes

•Frikadeller af kalv
•Medister
•Chickenpie
•Tærte med spinat og gedeost
•Fyldt mørbrad (Mørbrad fyldt med mozzarellaost, soltørrede tomater, pinjekerne og basilikum)
•Pizzasnegle (bla til børnene)
•Salat med bær og avokado
•Spidskålssalat
•Flødekartofler
• Lasagne (bla til børnene)

Kaffe og kagebord

Kage 1: svampet kanelkage med æblecreme og honningglaserede æbler

Kage 2: Hvide drømmekagebunde, jordbærmousse og ostecreme med jordbærstykker

Drikkelse:
Sodavand: bla cola, cola light, faxekondi, danskvand med forskellige smag, hyldeblomst, appelsin osv

Evt øl men overvejer at droppe servering af alkohol

Det eneste som er interessant i denne sammenhæng er vel, hvad I som forældre har lyst til i forbindelse med dåben af jeres barn. Det er vel ikke en natur-lov, at man skal holde en stor fest "bare" fordi man har fået et barn? Og det er vel heller ikke noget, som hverken familie eller svigerfamilie har noget som helst mandat til at blande sig i?

Hvis I overhovedet skal holde noget, vil mit eneste råd være at gøre lige præcis som det passer jer!

Anmeld

13. januar 2015

Signe-bine

Det er barnets fest, så i mine øjne er alkohol ikke en betingelse for sådan en fest. Jeres planlagte menu lyder totalt lækker. I min familie fejrer vi barnedåb meget mere afslappet end feks bryllup. Det er en hygge dag i barnets tegn med god mad, og det må man jo sige i sørger for :-)

Svigermor kan mene hvad hun vil, men det er jer der holder fest og derfor jer der bestemmer. Der er slet ingen grund til at forsøge at stille folk tilfreds, som aldrig er tilfredse - dét kompleks må de sgu selv ligge og rode med :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.