Kan vi tillade os det ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Jeg ved udemærket hvordan jeg ønsker det, men konstant nedgøren synes jeg er svært at tackle og vil gerne gå det ekstra for at gøre folk glade, men nok er blevet nok for mig. 

Og tak til alle for svar. Det bliver som vi planlægger det, og svigermor eller andre i familien, får ikke lov at vide noget før dagen. Må bare sige at det har vi styr på  så må manden få ansvaret for at tale med hende fremad om de her ting, skal dog siges han er blevet bedre end det var i starten 

Det lyder rigtig godt. Pøj pøj med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2015

Anonym trådstarter

SØS skriver:

Det lyder rigtig godt. Pøj pøj med det

Tak 

Anmeld

13. januar 2015

IngenKoPåIsen

Til min søns barnedåb fik vi rugbrød og franskbrød med lækkert pålæg, sat frem som tag-selv-bord.. Rejer, æg, lun leverpostej, små frikadeller, hjemmelavet tunsalat osv.. Og det var ganske glimrende! Jeg forventede ikke gaver (hvilket han fik af alle) men forventede at folk ville komme og hygge sig sammen med os! Synes din svigermor er en strid kamel!

Anmeld

13. januar 2015

WilliamDSTN

Anonym skriver:

Er anonym af hensyn til familien 

dette bliver vores 4 barn, og synes der har været så meget ballade de første 3 gange. Så var det ikke fint nok, brok om alkohol, osv osv 

1 gang fejrede vi dåben på en kro med 3 retter mad, derefter kaffe og kæmpe kagebord 

2 gang i haven med helstegt pattegris og 2 kæmpe store dåbskager til dessert 

3 gang i forsamlingshus med forret og stor buffet bestilt udefra, og kagebord til dessert 

vi havde snakket bla smørrebrød og brunch og blev manet i jorden som ikke fint nok og uforskammet når folk kom med dåbsgave(svigerfamilie) de har også brokket sig meget over jeg ikke er fan af alt det alkohol til en dåb og har server det, de første 3 gange, men overvejer meget om det skal med næste gang 

Snakkede med min mor i dag, selvom der er laaaang tid til, og fik griflet noget ned. Har gjort meget ud af der også er noget for dem som ikke spiser  gris og hvis der er en vegetar imellem 

Det hele lavet vi selv, men kan vi tillade os dette og kan vi tillade ikke at servere vin og øl(alkohol)eller kun nøjes med øl 

vi har heller ikke uanede mængder af penge og træt og ked af ikke at kunne stille svigerne tilfredse, selv efter et 100.000kr bryllup og 3 (snart 4) barnedåbe på under 5 år 

Dåb 2015

Mad:
•Tunmousse
•Lakseroulade
•Flutes

•Frikadeller af kalv
•Medister
•Chickenpie
•Tærte med spinat og gedeost
•Fyldt mørbrad (Mørbrad fyldt med mozzarellaost, soltørrede tomater, pinjekerne og basilikum)
•Pizzasnegle (bla til børnene)
•Salat med bær og avokado
•Spidskålssalat
•Flødekartofler
• Lasagne (bla til børnene)

Kaffe og kagebord

Kage 1: svampet kanelkage med æblecreme og honningglaserede æbler

Kage 2: Hvide drømmekagebunde, jordbærmousse og ostecreme med jordbærstykker

Drikkelse:
Sodavand: bla cola, cola light, faxekondi, danskvand med forskellige smag, hyldeblomst, appelsin osv

Evt øl men overvejer at droppe servering af alkohol

synes maden lyder fantastisk og så omkring det med alkoholen jeg synes bestemt det er dumt at føje svigerfamilien, fester er til ære for barnet, man skal ikk være fuld og dum til et lille barns barnedåb, de må da respektere jeres ønske om en alkohol fri fest, vi skal kun have nogle få øl til barnedåben fordi min mand selv brygger, og laver en special øl og cider.

resten består af god mad og sodavand

Anmeld

13. januar 2015

Happiness

Begge vores blev holdt på en restaurant, og der blev serveret brunch med kaffe/te/kakao og juice Men de kunne så selv købe alkohol, hvis de lystede. 

Jeres menu lyder så lækker, og jeg har altså været til flere barndåbe hvor der blev serveret mindre, og intet alkohol. Det forbinder jeg slet ikke med en dåb.

Og forstår heller ikke det med at gaven skal matche kuvertpris og omvendt... Jeg køber det jeg ved at modtageren bliver glad for Om det så bliver 200kr eller 600kr. Og så er jeg ligeglad om der bliver serveret 3 retter eller kaffe og boller. 

Jeg synes det er en ære at få lov at deltage i begivenheder som bryllup og dåb, da det er særlige arrangementer, hvor man ikke bare invitere hver og hveranden

I din situation kunne jeg finde på at servere alkoholfri vin og øl, bare for at provokere For tit og ofte er det jo smagen og ikke alkoholden man nyder. Og man kan få udmærket varianter af det. For kan ikke se hvorfor man SKAL nyde alkohol til en barnedåb! Fred være med dem der gør det, men det skal ikke være en nødvendighed. Og så er man gået på kompromis (og er lidt på tværs samtidigt )

Anmeld

13. januar 2015

Anonym trådstarter

Happiness skriver:

Begge vores blev holdt på en restaurant, og der blev serveret brunch med kaffe/te/kakao og juice Men de kunne så selv købe alkohol, hvis de lystede. 

Jeres menu lyder så lækker, og jeg har altså været til flere barndåbe hvor der blev serveret mindre, og intet alkohol. Det forbinder jeg slet ikke med en dåb.

Og forstår heller ikke det med at gaven skal matche kuvertpris og omvendt... Jeg køber det jeg ved at modtageren bliver glad for Om det så bliver 200kr eller 600kr. Og så er jeg ligeglad om der bliver serveret 3 retter eller kaffe og boller. 

Jeg synes det er en ære at få lov at deltage i begivenheder som bryllup og dåb, da det er særlige arrangementer, hvor man ikke bare invitere hver og hveranden

I din situation kunne jeg finde på at servere alkoholfri vin og øl, bare for at provokere For tit og ofte er det jo smagen og ikke alkoholden man nyder. Og man kan få udmærket varianter af det. For kan ikke se hvorfor man SKAL nyde alkohol til en barnedåb! Fred være med dem der gør det, men det skal ikke være en nødvendighed. Og så er man gået på kompromis (og er lidt på tværs samtidigt )

God ide det kunne jeg godt finde på og brokker folk sig kan jo så spørge om de kommer for vores eller alkoholens skyld eller om vi kun er godt selskab når de får alkohol 

Jeg forstår heller ikke de høje krav. Jeg synes det vigtige er der er lidt at spise og nærvær og hygge. Synes aldrig dåb har været så vilde og førhen var det bedsterne som var med nu er vi ude i mostre osv og kun med tæt familie og nærmeste venner er vi 40  vi er glade for alle dem som gerne vil komme og forventer intet i forhold til gave, tværtimod. Har 2 veninder der kommer langt fra og den ene studerer, siger hver gang at bare det hun vil bruge penge på billetten er jeg vildt taknemmelig for og forventer ingen gave tværtimod. Men jeg får det også underligt hvis folk eksempelvis viser gaverne og siger, se dagens udbytte eller dagens høst osv. 

Vi vil bare hygge og bruge tid og nok derfor den brok om at det aldrig er godt nok, rammer mig. Især når vi gør hvad vi kan for at imødekomme alle, uanset om det er allergi,kræsenhed, kultur, tro, eller valg i livet 

Anmeld

13. januar 2015

debbie19

Anonym skriver:

Jeg firstår ikke der altid skal være bøvl om det alkohol. Er som om det skal bestemmes bare for at blive bestemt 

handler jo også et sted om jeg ikke vil dikteres hvordan det skal være eller hvad vores penge skal gå til. Forstår ikke folks behov for at drikke, for findes så mange alternativer, og samtidig har jeg ikke lyst til at gå og blive bekymret for, hvem som drikker for meget og kører spritkørsel fra vores fest. Jeg synes ofte fleres grænser for antal øl og køren bil, ikke stemmer overens, og jeg vil ikke være medskyldig i noget, fordi nogen ikke kunne nøjes og blev fristet 

Anmeld

13. januar 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg har ikke læst alle svar, men jeg havde simpelthen bedt hende holde sig væk!! 

I gør det på JERES måde...det er JERES fest.....

Anmeld

13. januar 2015

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Jeg har ikke læst alle svar, men jeg havde simpelthen bedt hende holde sig væk!! 

I gør det på JERES måde...det er JERES fest.....

Anmeld

13. januar 2015

ErDetSnartNU

Først - I bliver simpelthen nødt til at sætte nogle grænser for den kvinde! Hvis hun kommer med ekstra drikkevarer, så skal I bede hende om at lade dem være ude i bilen - det er JERES fest og dermed jeres beslutning. At hun ligefrem vil have penge for det? Ej, men altså  Jeg synes jeres menu lyder enormt lækker, og som om at I gør mere ud af det, end hvad der er "standard" - jeg kan slet ikke forestille mig en gæst, som ikke ville være ovenud tilfreds med det arrangement I stabler på benene  Er du overhovedet sikker på, at det ikke kun er svigermor og svigerfar der mener, at der skal være alkohol? Altså, er de repræsentative for resten af svigerfamilien? Uanset hvad, så er I voksne mennesker, som selv bestemmer. Man selv lærer folk, hvordan man vil behandles. 

Dernæst - jeg har serveret til mange barnedåbe, som blev holdt i et flot selskabslokale. Oftest var det til brunch, hvor der var kaffe, te og juice til made, og derefter blev der sat sodavand og øl frem. Der røg sædvanligvis et par øl, men oftest ikke ret mange. Måske en 6-8 stk til 30 mennesker. 

God fornøjelse med det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.