Kan vi tillade os det ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2015

modesty

Anonym skriver:

Er anonym af hensyn til familien 

dette bliver vores 4 barn, og synes der har været så meget ballade de første 3 gange. Så var det ikke fint nok, brok om alkohol, osv osv 

1 gang fejrede vi dåben på en kro med 3 retter mad, derefter kaffe og kæmpe kagebord 

2 gang i haven med helstegt pattegris og 2 kæmpe store dåbskager til dessert 

3 gang i forsamlingshus med forret og stor buffet bestilt udefra, og kagebord til dessert 

vi havde snakket bla smørrebrød og brunch og blev manet i jorden som ikke fint nok og uforskammet når folk kom med dåbsgave(svigerfamilie) de har også brokket sig meget over jeg ikke er fan af alt det alkohol til en dåb og har server det, de første 3 gange, men overvejer meget om det skal med næste gang 

Snakkede med min mor i dag, selvom der er laaaang tid til, og fik griflet noget ned. Har gjort meget ud af der også er noget for dem som ikke spiser  gris og hvis der er en vegetar imellem 

Det hele lavet vi selv, men kan vi tillade os dette og kan vi tillade ikke at servere vin og øl(alkohol)eller kun nøjes med øl 

vi har heller ikke uanede mængder af penge og træt og ked af ikke at kunne stille svigerne tilfredse, selv efter et 100.000kr bryllup og 3 (snart 4) barnedåbe på under 5 år 

Dåb 2015

Mad:
•Tunmousse
•Lakseroulade
•Flutes

•Frikadeller af kalv
•Medister
•Chickenpie
•Tærte med spinat og gedeost
•Fyldt mørbrad (Mørbrad fyldt med mozzarellaost, soltørrede tomater, pinjekerne og basilikum)
•Pizzasnegle (bla til børnene)
•Salat med bær og avokado
•Spidskålssalat
•Flødekartofler
• Lasagne (bla til børnene)

Kaffe og kagebord

Kage 1: svampet kanelkage med æblecreme og honningglaserede æbler

Kage 2: Hvide drømmekagebunde, jordbærmousse og ostecreme med jordbærstykker

Drikkelse:
Sodavand: bla cola, cola light, faxekondi, danskvand med forskellige smag, hyldeblomst, appelsin osv

Evt øl men overvejer at droppe servering af alkohol

Sikke da en skodfamilie. Det er da helt vildt imponerende hvad I har disket op med alle gangene - inklusiv den liste du skriver dér.

Og ja, selvfølgelig kan I sige at det er uden alkohol. Det er jeres arrangement - I bestemmer. Folk skal da bare være glade for at I gider gøre så meget ud af det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jeg havde holdt den, og så sagt, at hvis de ikke kan acceptere hvordan Jeg holder min egen fest, kan de blive væk, for jeg gider ikke høre på alt deres brok, på min dag.

Det er ikke deres dag, det handler ikke om maden eller drikkelse, det handler om jeres barn, det er barnets dag, og hvis folk kun kommer for at få mad og drikke alkohol, er de der ikke for den rette grund, og det synes jeg bare ikke er ok.

Jeg er virkelig ligeglad med hvad mad der bliver serveret når jeg er steder henne, (selv hvis jeg ikke må spise det, brokker jeg mig ikke, jeg fjerner det bare eller siger jeg ikke må få det)

Så hold jeres fest, og hvis der er nogen der brokker sig under festen, så bed dem og gå, og så kan de komme tilbage når de kan opfører sig som voksne mennesker.

Anmeld

12. januar 2015

Pinkypie

Pinkypie skriver:

Hvad med at tage den med hende nogle dage/ et stykke tid INDEN selve festen?

på den måde undgår du at få dit barns fest ødelagt 

Kæmpe  

Og forresten, mums en lækker menu 

Jeg kommer gerne, og fester med jer, i stedet for svigermor 

Anmeld

12. januar 2015

Anonym trådstarter

Pinkypie skriver:

Hvad med at tage den med hende nogle dage/ et stykke tid INDEN selve festen?

på den måde undgår du at få dit barns fest ødelagt 

Kæmpe  

Det gør vi hver gang, den er oppe hver gang vi ses nærmest fra jeg har været til nf, og frem til selve dåben  

ellers godt forslag 

Anmeld

12. januar 2015

Anonym trådstarter

Pinkypie skriver:

Og forresten, mums en lækker menu 

Jeg kommer gerne, og fester med jer, i stedet for svigermor 

Tak 

Anmeld

12. januar 2015

SS82

Anonym skriver:

Tak har netop følt mig som den uopdragne og uhøflige selvom jeg har prøvet at imødekomme

især svigermor bestemmer for meget, hun blander sig og styrer julegaver børnene imellem, og til børnebørnene, vores indretning, hvornår og hvordan vi holder fødselsdag, osv osv engang besluttede hun sig fo at male, købte en maling uden at spørge os og gik igang, og anede ikke om vi kunne lide farven eller ej 

Ej det kan hun da ikke tillade sig. Hvad siger din mand til det. 

Helt ærlig så er hun møg uopdragen og virkelig burde blive sat på plads. Hun burde få at vide at dette vare jeres hjem, Jeres valg og jeres fest. Hun skal være mere end velkommen hos jere og til jeres fester så længe hun kommer/deltsger som gæst ellers må hun holde sig væk. Det lyder rigtig hårdt. men for din egen skyld - du skal ga lov til at bestemme over dit eget hjem, fester osv. Hvad ville hun ikke sige hvis I kom og blannede sig i hendes. Har helt ondt af dig. 

Anmeld

12. januar 2015

TNBC

Anonym skriver:

Gør jeg det laver "jeg" en scene og hun får ødelagt dagen, og vendt den om på mig  og giver ikke 15.000 for en fest og jeg skal udstilles, men må tage den med min mand 

Sæt dig ned med din mand, planlæg jeres fest og så må han sku tage kampen med sin mor, så det ikke gør ud over dig. Han må tage hen og snakke med hende før festen og fortælle hende, at hvis hun ikke kan acceptere jer og jeres valg, så er hun ikke velkommen/vælge at blive væk.
Og hvis hun kommer og har noget med, i har sagt nej til, bliver hun sendt væk, for det vil i ikke acceptere.

Hun skal respektere jer og jeres valg, og hvis ikke, er hun ikke velkommen.

Anmeld

12. januar 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Sikke da en skodfamilie. Det er da helt vildt imponerende hvad I har disket op med alle gangene - inklusiv den liste du skriver dér.

Og ja, selvfølgelig kan I sige at det er uden alkohol. Det er jeres arrangement - I bestemmer. Folk skal da bare være glade for at I gider gøre så meget ud af det.

Tak, synes jo selv når folk har snakket brunch, pålægsmand og bollekone osv at det lød så fint og hyggeligt og har ikke kunnet forstå hvordan vores knap nok er fint nok. 

Jeg er begyndt at frygte om svigermor kører på mig. Hun har negativt at sige hver gang, enten er det tøjet, vores hjem feks indretning, gjorde nar af vores nye gulv og kom med hånlige kommentarer mens hun grinede, har ikke kommenteret Julegaven og sagde det havde hun ikke haft tid til at kigge på, det havde taget dem 10 min at pakke op og så var det det. Hun kan sende svigerfar ind og lave noget hos os, komme efter nogle timer og sige at vi sviner og roder, der hvor han har været igang med at arbejde. Kritiserer mængden af ting, vi har 3 små børn og nogle af deres møbler fordi de ikke har plads selvom deres hun er næsten så stort som vores. Nu har hun ødelagt min runde fødselsdag og dåben står for tur 

Anmeld

13. januar 2015

Anonym trådstarter

Smilet skriver:

Ej det kan hun da ikke tillade sig. Hvad siger din mand til det. 

Helt ærlig så er hun møg uopdragen og virkelig burde blive sat på plads. Hun burde få at vide at dette vare jeres hjem, Jeres valg og jeres fest. Hun skal være mere end velkommen hos jere og til jeres fester så længe hun kommer/deltsger som gæst ellers må hun holde sig væk. Det lyder rigtig hårdt. men for din egen skyld - du skal ga lov til at bestemme over dit eget hjem, fester osv. Hvad ville hun ikke sige hvis I kom og blannede sig i hendes. Har helt ondt af dig. 

Må ha manden med ind over, det nye er hun sagde at hun ligger søvnløs om natten fordi hun er bange for om vi nu kan klare 4 børn. Er så ked af det. Har 3 sunde børn vi gør alt for der kun har fået ros og de ting der har været har vi tacklet og klarer ting i god dialog med bh og dp, de har begge steder givet ros og været glade for os og samarbejdet så bliver bare så ked af det. Undskyld alle men kan mærke det går mig langt mere på end jeg troede

Anmeld

13. januar 2015

SS82

Anonym skriver:

Må ha manden med ind over, det nye er hun sagde at hun ligger søvnløs om natten fordi hun er bange for om vi nu kan klare 4 børn. Er så ked af det. Har 3 sunde børn vi gør alt for der kun har fået ros og de ting der har været har vi tacklet og klarer ting i god dialog med bh og dp, de har begge steder givet ros og været glade for os og samarbejdet så bliver bare så ked af det. Undskyld alle men kan mærke det går mig langt mere på end jeg troede

Det er det jrg tænker på, det hetz hun kører på dig/din fam. Kan man holde til i noget tid men en dag så er man fyldt op. Du må virkelig tænke på dig selv, dine skønne børn, din mand, din dejlige familie - jeres forhold og fremtid. Hun må ikke fylde så meget at det kommer til at påvirke dig så meget. 

Mine forældre har et vennepar hvor manden også fyldte alt. Da hans søn og svigerdatter havde købt hun indtettede faderen huset uden om sønnen og svigerdatteren. Det de besluttede lavede han om med håndværkerne. Han troppede op hos dem og bare gik ind som det passede ham- som var det hans hjem. En dag fik svigerdatteren nok og gik. 

Du må snakke med din mand om at få lagt en dæmper på hans mor. 

Kram til dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.