Kan vi tillade os det ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2015

Anonym trådstarter

majba skriver:

Lækker menu! Jeg vil dælme gerne komme og spise! Og nej i behøver overhoved ikke at serverer alkohol en søndag/lørdag eftermiddag! 

Eneste ting hvis jeg overhoved skal sige noget til jeg ellers fine menu er, at jeg ville vælge en ting til forret der ikke var fisk, og en mere af kartoffel/ris/pasta tilbehør til hovedret :-)

Men hold fast! Hvis i vil inviterer til smørrebrød så gør det! De gæster der ikke vil komme, må blive væk! 

Tak havde selv tænkt over det, havde overvejet hønsesalat til forretten og måske noget ris halløj, nogle ideer  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2015

SS82

Anonym skriver:

Min bedstefar er alkoholiker og været det fra min mor var barn. Har påvirket negativt i familien og træt af der er så stor ballade omkring alkohol. Er måske blevet lidt trodsig men er som om de kun ønsker vires selskab hvis de kan få lov at drikke alkohol og det er aldrig nok kun med øl, der sksl være hvid og rød vin, og alt mulig andet og koster os en bondegård fordi der sksl være så meget forskelligt og må stå og hælde en masse ud hver gang  

der sksl være flere skags øl, både lys og mørk, hvidvin og rødvin, asti, mokai, recorderly og flere slags lignende drikke, rosevin, og forskellige slags enkelt til kaffen (der har jeg dog sat grænsen, nægter at købe whisky,cognac, enkelt, osv fordi 2 vil have en fra hver flaske) 

Jeg forstår udemærket din tanke om det så. Jeg synes det at skulle have stærk spiritus (en enkelt, baily, wiskey osv) skal slet ikke være til en barnedåb - det er ikke en "druk fest" og at skulle vælge flere varianter af øl og vin er 100% et valg værten tar. Jeg ville altså heller aldrig diske op med 8 forskellige varianter af af div. Øl og vin. Jeg synes du skal holde fast i det du har det bedst med og som er dit ønske for dit barns store dag. 

Din svigermor/svigerfamilie lyder til at være en/nogle værre gimper. Hun/de skal ikke bestemme over din/jeres dåb. Synes det er enormt uopdragent og hensynsløst at sige/opfører sig som hun/de gør. 

Anmeld

12. januar 2015

TNBC

Anonym skriver:

Enig og mangler samme svar. Netop af samme årsag skal jeg nu ikke holde fødselsdag fordi de blev ved st kritisere og kommentere omkring alkohol. Har nu opgivet og gider ikke holde fest når det skal være på den måde 

Jeg havde holdt den, og så sagt, at hvis de ikke kan acceptere hvordan Jeg holder min egen fest, kan de blive væk, for jeg gider ikke høre på alt deres brok, på min dag.

Det er ikke deres dag, det handler ikke om maden eller drikkelse, det handler om jeres barn, det er barnets dag, og hvis folk kun kommer for at få mad og drikke alkohol, er de der ikke for den rette grund, og det synes jeg bare ikke er ok.

Jeg er virkelig ligeglad med hvad mad der bliver serveret når jeg er steder henne, (selv hvis jeg ikke må spise det, brokker jeg mig ikke, jeg fjerner det bare eller siger jeg ikke må få det)

Så hold jeres fest, og hvis der er nogen der brokker sig under festen, så bed dem og gå, og så kan de komme tilbage når de kan opfører sig som voksne mennesker.

Anmeld

12. januar 2015

TNBC

Anonym skriver:

Ja måske jeg skal være spydig de. Anden vej. Har engang sagt igen hvor hun virkelig trådte mig over tæerne. Endte med jeg måtte undskylde og hendes svar var: ja jeg synes absolut heller ikke jeg fortjente den behandling 

Du skal sige at det er JERES fest, JERES barn. Og så er den bare ikke længere. Og så sig; At du ikke fortjener den behandling hun udsætter dig for.

Jeg gætter på din mand er enig med dig, for du skal have ham på din sider og gerne også være med til at sige noget til svigermor.

Hun skal lære at acceptere jeres valg/regler, og så skal hun bare flette næbbet.

Anmeld

12. januar 2015

Foreversmile

Anonym skriver:

Det har vi været ude i, og så brokker de sig og ender med at sige slkohol er ok og tager med selv og smider det på vires regning. Svigerne har en bog de skriver i, hvis de køber noget eller lignende og her skriver de det bare i og medbringer for der skal jo ikke mangle 

Hold da op hvor er hun strid! Det havde jeg ikke fundet mig i og jeg tror faktisk jeg havde sagt direkte til hende at hun var velkommen til at blive hjemme hvis det ikke var godt nok, og at hun overhovedet ikke skulle komme med noget som du ikke vil have, samtidig med at du skal betale. Jeg er helt målløs! Hvad siger din mand? 

Anmeld

12. januar 2015

TNBC

Anonym skriver:

Det har vi været ude i, og så brokker de sig og ender med at sige slkohol er ok og tager med selv og smider det på vires regning. Svigerne har en bog de skriver i, hvis de køber noget eller lignende og her skriver de det bare i og medbringer for der skal jo ikke mangle 

Hvis min svigermor havde taget noget med, som jeg havde sagt ikke skulle være med til den fest, havde jeg enten bedt hende om at gå igen eller sætte drikkevarene væk.

Hun kan sku da ikke tillade sig at tage noget med, når du har sagt nej. Det er sku da ikke hendes fest.

Anmeld

12. januar 2015

Anonym trådstarter

Smilet skriver:

Jeg forstår udemærket din tanke om det så. Jeg synes det at skulle have stærk spiritus (en enkelt, baily, wiskey osv) skal slet ikke være til en barnedåb - det er ikke en "druk fest" og at skulle vælge flere varianter af øl og vin er 100% et valg værten tar. Jeg ville altså heller aldrig diske op med 8 forskellige varianter af af div. Øl og vin. Jeg synes du skal holde fast i det du har det bedst med og som er dit ønske for dit barns store dag. 

Din svigermor/svigerfamilie lyder til at være en/nogle værre gimper. Hun/de skal ikke bestemme over din/jeres dåb. Synes det er enormt uopdragent og hensynsløst at sige/opfører sig som hun/de gør. 

Tak har netop følt mig som den uopdragne og uhøflige selvom jeg har prøvet at imødekomme

især svigermor bestemmer for meget, hun blander sig og styrer julegaver børnene imellem, og til børnebørnene, vores indretning, hvornår og hvordan vi holder fødselsdag, osv osv engang besluttede hun sig fo at male, købte en maling uden at spørge os og gik igang, og anede ikke om vi kunne lide farven eller ej 

Anmeld

12. januar 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Hvis min svigermor havde taget noget med, som jeg havde sagt ikke skulle være med til den fest, havde jeg enten bedt hende om at gå igen eller sætte drikkevarene væk.

Hun kan sku da ikke tillade sig at tage noget med, når du har sagt nej. Det er sku da ikke hendes fest.

Gør jeg det laver "jeg" en scene og hun får ødelagt dagen, og vendt den om på mig  og giver ikke 15.000 for en fest og jeg skal udstilles, men må tage den med min mand 

Anmeld

12. januar 2015

Anonym trådstarter

Foreversmile skriver:

Hold da op hvor er hun strid! Det havde jeg ikke fundet mig i og jeg tror faktisk jeg havde sagt direkte til hende at hun var velkommen til at blive hjemme hvis det ikke var godt nok, og at hun overhovedet ikke skulle komme med noget som du ikke vil have, samtidig med at du skal betale. Jeg er helt målløs! Hvad siger din mand? 

Brokker sig lidt men hun er så svær at ændre. Er som om hun kan tillade sig at sige alt bare der er, jeg mener, foran 

Anmeld

12. januar 2015

Pinkypie

Anonym skriver:

Gør jeg det laver "jeg" en scene og hun får ødelagt dagen, og vendt den om på mig  og giver ikke 15.000 for en fest og jeg skal udstilles, men må tage den med min mand 

Hvad med at tage den med hende nogle dage/ et stykke tid INDEN selve festen?

på den måde undgår du at få dit barns fest ødelagt 

Kæmpe  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.