Øv! Julegave fra arbejdspladsen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mor&prins skriver:

? Nogen grund til du citerer mig her? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2014

M &.I

mor:) skriver:

Det kan også være der er 15 som drikker, 5 som ikke drikker, 10 som ikke drikker rødvin osv. 

Øhh kan slet ikke se min kommentar 

Anmeld

18. december 2014

M &.I

mor:) skriver:

Det kan også være der er 15 som drikker, 5 som ikke drikker, 10 som ikke drikker rødvin osv. 

Ja det rigtigt  

kan ikke se min kommentar! 

Anmeld

18. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mor&prins skriver:

Ja ja , hvis alle fik vinen så drikker de måske hvad ved jeg, men chefen kunne bare lad vær med at give ham vin når han han ved han ikke drikker det. Synes bare chefen ikke har tage hensyn til dem som ikke drikker ikke kun hendes mand det kan også være en dansk mand som hellere ikke drikker.

Men det er jo netop det - så skal chefen ud og købe en del forskellige gaver. Og jeg tror nu også at det er af økonomiske årsager at man giver den samme gave. 

Anmeld

18. december 2014

L&V

Anonym skriver:

Er anonym af hensyn til min mand og hans arbejdssted! Min mand arbejder hårdt på en fabrik med 11 timers vagter. For 2 år i træk han har fået vin til julegave. Problemet er bare at han er muslim og drikker ikke! Det er 4 dyrevine ( slået op på Google) han har så været hende ved afdelingslederen der står for gaverne og har fortalt om situationen hans bemærkning var så. Du/ i holder jo ikke jul så hvorfor skulle i også have en gave? Hvad mener i ? Burde denne lille l... Gave ikke være en form for bonus? Glæde og sige! Hved du hvad! Du arbejder ligeså hårdt du fortjener noget? Jeg er så sur og ked af hans vegne.... God aften 

Vær da glad for i i det mindste får noget jeg har aldrig fået på mit job. Syntes faktisk det er en lidt forkælet holdning at have. Der er jo ingen der siger at arbejdsgiveren SKAL gi noget og man kan jo ik ta hensyn til alle

Anmeld

18. december 2014

Christine

Anonym skriver:

Er anonym af hensyn til min mand og hans arbejdssted! Min mand arbejder hårdt på en fabrik med 11 timers vagter. For 2 år i træk han har fået vin til julegave. Problemet er bare at han er muslim og drikker ikke! Det er 4 dyrevine ( slået op på Google) han har så været hende ved afdelingslederen der står for gaverne og har fortalt om situationen hans bemærkning var så. Du/ i holder jo ikke jul så hvorfor skulle i også have en gave? Hvad mener i ? Burde denne lille l... Gave ikke være en form for bonus? Glæde og sige! Hved du hvad! Du arbejder ligeså hårdt du fortjener noget? Jeg er så sur og ked af hans vegne.... God aften 

Jeg kan sagtens forstår at han ærgrer sig!!! 

Men.. tak for arbejde? Han får vel forhåbentlig sin løn? Andet kan man vel ikke regne med?

Har hørt om mange arbejdspladser der droppede julegave fordi det blev til et stort cirkus fordi alle brokkede sig i stedet for at se det som det er; en venlig gestus.

At din mand smider det ud siger så meget mere om ham end arbejdspladsen, beklager. Hvorfor ikke give det til en der vil sætte pris på det, så får din mand da glæden ved at give?

Anmeld

18. december 2014

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Mor&prins skriver:

Ja ja , hvis alle fik vinen så drikker de måske hvad ved jeg, men chefen kunne bare lad vær med at give ham vin når han han ved han ikke drikker det. Synes bare chefen ikke har tage hensyn til dem som ikke drikker ikke kun hendes mand det kan også være en dansk mand som hellere ikke drikker.

Man kan da ikke bare lade være med at give en enkelt person på arbejdspladsen - og slet ikke med personens religion som begrundelse. Har du ikke hørt om diskrimination?

De ville da få en sag på halsen, hvis de gik ud og meddelte, at de kun gav gaver til de kristne, på samme måde som hvis de sagde, det kun var dem med blå øjne/krøllet hår/asiatiske gener etc som kunne få en gave 

Anmeld

19. december 2014

Eliza

Jeg stemmer os i, med dem der siger, det virker temmeligt utaknemligt.. 

Sidste år, modtog jeg også 2fl vin af jobbet, til trods for at jeg var (meget) gravid (og for øvrigt kan ingen af os fordrage vin) og selvfølgelig sagde jeg da pænt tak.. For det GØR man. 

Det er tanken der tæller.

Min mand har (indtilvidere) modtaget 12fl rødvin og en fl snaps, hold da op en masse segner han skulle lave, hvis han skulle brokke sig over det... 

Næh vi glæder os såment bare over at ha' fået noget  

og så nyder vi de kæhler vaser, de 3 kg chokolade og de gourmet set vi os har fået 

Anmeld

19. december 2014

dpb

Anonym skriver:

Kan godt relatere til skuffelsen.... men det er så også det. Derfra og så til bare at smide den ud i stedet for at give den til eksempelvis en kollega, der trækker jeg grænsen, for så begynder man at være for egocentreret hvis du spørger mig....

På min sidste arbejdsplads der fik vi de første to gange en hemmelig gave, hvor vi fik nogle ledetråde til tre forskellige gaver... det ene år fik jeg et total ubrugeligt spil, men sådan var det nu engang.... og det andet år kan jeg ikke lige huske, men tror det var en pakke med forskellige ting. så var der et år hvor jeg ingenting fik, jeg var sygemeldt op til jul men havde da været forbi alligevel og hilst og fik faktisk besked om at der ikke var julegaver det år... men erfarede da jeg kom tilbage i januar at de andre alligevel havde fået biobilleter... nøj, en skuffelse.... året efter var det valgfrit og jeg fik kun beskeden med at gå ind og vælge i sidste øjeblik da jeg var på barsel, men jeg fik valgt noget vi kunne bruge  året efter igen var jeg på barsel, men klog af tidligere år forespurgte jeg, men fik ikke noget svar.... regnede med at det var fordi jeg jo alligevel snart var tilbage, når det ca. passede med fristen året før... Men da jeg starter op finder jeg ud af at det er for sent, jeg har bare ikke fået valget... derfor får jeg "den traditionelle" som var en kurv bestående af noget chokolade, forskellige mandler og vin... ikke rigtig noget for mig, men der var derimod nogle af gaverne man kunne have valgt jeg faktisk havde brug for/manglede... var pænt skuffet over den manglende omtanke til lige og videresende beskeden og var inde og spørge inden det blev leveret om det var muligt at lave om, men svaret var nej... så jeg måtte bide det i mig og bare dele den ud til andre... hverken jeg eller min mand drikker vin.... jeg drikker slet ikke alkohol, men det gør min mand en sjælden gang imellem

Pointen er egentlig at jeg i din mands tilfælde syntes gaven er fair nok, da ingen i afdelingen havde et valg.... og det kan godt være at afdelingslederen kun har 20 under sig, men er nu ikke helt sikker på at det er ham der har stået for indkøb af julegaverne...  det er typisk øverste ledelse så vidt jeg ved Men din mands afdelingsleders kommentar viser hvor lille en person han egentlig er, for det handler i min verden ikke om religion.... men at det er virksomhedens måde at vise sin taknemlighed over for sine medarbejdere...  nogen gange tager traditionerne bare over i et firma og nogle har svært ved at komme med en anden løsning.

Qnuz

Anmeld

19. december 2014

Patriark

Anonym skriver:

Utaknemmeligheden i disse tider kender tilsyneladende ingen grænser.

Jeg har fået chokolade, det gav jeg til mine forældre og min kæreste, da jeg ikke kunne lide det.

Hvad med at i giver vinen til nogen der ikke er muslimer( og ej heller nogle utaknemmelige skarn).

Slutkommentaren fra chefen er selvfølgelig ikke ok!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.