Anonym skriver:
Er anonym af hensyn til min mand og hans arbejdssted! Min mand arbejder hårdt på en fabrik med 11 timers vagter. For 2 år i træk han har fået vin til julegave. Problemet er bare at han er muslim og drikker ikke! Det er 4 dyrevine ( slået op på Google) han har så været hende ved afdelingslederen der står for gaverne og har fortalt om situationen hans bemærkning var så. Du/ i holder jo ikke jul så hvorfor skulle i også have en gave? Hvad mener i ? Burde denne lille l... Gave ikke være en form for bonus? Glæde og sige! Hved du hvad! Du arbejder ligeså hårdt du fortjener noget? Jeg er så sur og ked af hans vegne.... God aften 
Kan godt relatere til skuffelsen.... men det er så også det. Derfra og så til bare at smide den ud i stedet for at give den til eksempelvis en kollega, der trækker jeg grænsen, for så begynder man at være for egocentreret hvis du spørger mig....
På min sidste arbejdsplads der fik vi de første to gange en hemmelig gave, hvor vi fik nogle ledetråde til tre forskellige gaver... det ene år fik jeg et total ubrugeligt spil, men sådan var det nu engang.... og det andet år kan jeg ikke lige huske, men tror det var en pakke med forskellige ting. så var der et år hvor jeg ingenting fik, jeg var sygemeldt op til jul men havde da været forbi alligevel og hilst og fik faktisk besked om at der ikke var julegaver det år... men erfarede da jeg kom tilbage i januar at de andre alligevel havde fået biobilleter... nøj, en skuffelse.... året efter var det valgfrit og jeg fik kun beskeden med at gå ind og vælge i sidste øjeblik da jeg var på barsel, men jeg fik valgt noget vi kunne bruge
året efter igen var jeg på barsel, men klog af tidligere år forespurgte jeg, men fik ikke noget svar.... regnede med at det var fordi jeg jo alligevel snart var tilbage, når det ca. passede med fristen året før... Men da jeg starter op finder jeg ud af at det er for sent, jeg har bare ikke fået valget... derfor får jeg "den traditionelle" som var en kurv bestående af noget chokolade, forskellige mandler og vin... ikke rigtig noget for mig, men der var derimod nogle af gaverne man kunne have valgt jeg faktisk havde brug for/manglede... var pænt skuffet over den manglende omtanke til lige og videresende beskeden
og var inde og spørge inden det blev leveret om det var muligt at lave om, men svaret var nej... så jeg måtte bide det i mig og bare dele den ud til andre... hverken jeg eller min mand drikker vin.... jeg drikker slet ikke alkohol, men det gør min mand en sjælden gang imellem
Pointen er egentlig at jeg i din mands tilfælde syntes gaven er fair nok, da ingen i afdelingen havde et valg.... og det kan godt være at afdelingslederen kun har 20 under sig, men er nu ikke helt sikker på at det er ham der har stået for indkøb af julegaverne...
det er typisk øverste ledelse så vidt jeg ved
Men din mands afdelingsleders kommentar viser hvor lille en person han egentlig er, for det handler i min verden ikke om religion.... men at det er virksomhedens måde at vise sin taknemlighed over for sine medarbejdere...
nogen gange tager traditionerne bare over i et firma og nogle har svært ved at komme med en anden løsning.
Qnuz
Anmeld