Anonym skriver:
Vil du ikke være sød og ikke putte ord i min mund. Jeg snakker ikke om de andre medarbejder men kun om min mand. God aften.
Du er godt klar over at hvis alle får en gave (i det her tilfælde den samme gave) og din mand så ikke får andet end kortet, at lederen kunne få en sag på halsen om racisme?
De hælder ikke vinen ned i halsen på ham, der er heller ingen der har tvunget ham til at tage den med hjem. I har fået et tak for året der gik på kort, der fulgte blot en vin med ved siden af. Hvad i gør med vinen er jeres valg om i smider den ud eller giver den væk. Men man kan ikke forvente noget af en julegave fra arbejdspladsen om der er 3 medarbejdere eller 10.000.
En gave siger man tak for uanset om man kan lide det eller ej..
Hvis en fremtidig arbejds plads skulle tage hensyn til mig så kunne de ikke give mig vin (eller alkohol overhovedet), de kunne ikke give mig chokolade, de kunne ikke give mig en grønsags kurv fordi der er flere ting jeg ikke må spise, parfumer er sjældent den rigtige duft og creamer giver mig bumser... Hvis jeg skulle ud og brokke mig så fik de det godt nok svært..
Som jeg skrev i mit tidligere indlæg så er det en gave som man får fordi det i den kristne tro er normalt at give julegaver, fordi man har lyst til at give en gave. Når der kun er 20 medarbejdere kan det måske være han kun lige har kunne få det tilbud ved at få det antal flasker.
Man kan aldrig nogensinde uanset religion eller levevis tillade sig at brokke sig over en gave, for sådan er det, det er firmaets ret til at vælge hvordan det forgår om man får en eller ej og hvilken en det er. Det er ikke mangel på respekt for din mand, men faktisk en hengiven tak for hans arbejde, at han så ikke vil bruge det pga religion er så op til ham.
Anmeld