Øv! Julegave fra arbejdspladsen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2014

M &.I

MMin mand fik idag vin og alkohol chokolade og det kunne han ikke bruge den til noget, han gav den til hans Collega Men hans chef købt en ny pakke chokolade uden alkohol , og gavekort til 500kr ��

min mand sagde ikke noget til chefen , men han kom tanke om at han ikke drikker vin  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2014

Kløver

A&F skriver:

Som muslim, forstår jeg jer godt , især din mand. Og jeg forstår at din mand smed vinen ud, for som muslim kan man ikke give den slags videre til andre heller. Jeg håber,  at de næste år takker af med intet eller i det mindste noget man kan bruge . På min gamle arbejdsplads fik muslimerne chokolade og de andre vin. Og det er meget imødekommende og fantastisk at føle sig respekteret og værdsat som medarbejder på ligefod med andre. Det handler ikke om at få en julegave, men afslutningen på et helt år , hvor man har givet alt hvad man har i sit arbejde 

Undskyld men er eet ikke netop at gøre skel mellem muslimer og ikke muslimer, dejligt der bliver taget hensyn men der er jo andre som ikke drikker alkohol, får de samme valg  

Anmeld

19. december 2014

A&F

Årgangs Mor skriver:

Undskyld men er eet ikke netop at gøre skel mellem muslimer og ikke muslimer, dejligt der bliver taget hensyn men der er jo andre som ikke drikker alkohol, får de samme valg  

Selvfølgelig skal dem der ikke drikke have samme mulighed

Anmeld

19. december 2014

A&F

mor:) skriver:

Men hvad med ikke muslimerne som bare ikke drikker vin - de skal vel også have chokolade? 

Og hvis han ikke mener det er noget man giver videre - kunne han så ikke bare lade dem blive på arbejdet? 

Selvfølgelig skal de have samme mulighed. Der skal være plads til alle , og en chef kender jo sine medarbejdere tænker jeg. Mht vinen, jo men måske han ikk tænkte over det 

Anmeld

19. december 2014

Kløver

A&F skriver:

Selvfølgelig skal dem der ikke drikke have samme mulighed

Jeg bare desværre sådanne opslag her deler folk op i muslimer og ikke muslimer og synes det er synd da vi jo alle er skønne mennesker, og med forskellige holdninger, også til alkohol uanset om det er religiøst eller ej, jeg rører det stort set aldrig og er religiøst, men er ikke muslim  

god jul  

Anmeld

19. december 2014

Kløver

A&F skriver:

Selvfølgelig skal de have samme mulighed. Der skal være plads til alle , og en chef kender jo sine medarbejdere tænker jeg. Mht vinen, jo men måske han ikk tænkte over det 

Kommer vist an på virksomheden, min mand er ved posten og der er alle ens, og et medarbejder nummer når det skal besluttes af de højere herrer 

Anmeld

19. december 2014

mpr

Anonym skriver:

Vil du ikke være sød og ikke putte ord i min mund. Jeg snakker ikke om de andre medarbejder men kun om min mand. God aften. 

Du er godt klar over at hvis alle får en gave (i det her tilfælde den samme gave) og din mand så ikke får andet end kortet, at lederen kunne få en sag på halsen om racisme?

De hælder ikke vinen ned i halsen på ham, der er heller ingen der har tvunget ham til at tage den med hjem. I har fået et tak for året der gik på kort, der fulgte blot en vin med ved siden af. Hvad i gør med vinen er jeres valg om i smider den ud eller giver den væk. Men man kan ikke forvente noget af en julegave fra arbejdspladsen om der er 3 medarbejdere eller 10.000.

En gave siger man tak for uanset om man kan lide det eller ej..

Hvis en fremtidig arbejds plads skulle tage hensyn til mig så kunne de ikke give mig vin (eller alkohol overhovedet), de kunne ikke give mig chokolade, de kunne ikke give mig en grønsags kurv fordi der er flere ting jeg ikke må spise, parfumer er sjældent den rigtige duft og creamer giver mig bumser... Hvis jeg skulle ud og brokke mig så fik de det godt nok svært..  

Som jeg skrev i mit tidligere indlæg så er det en gave som man får fordi det i den kristne tro er normalt at give julegaver, fordi man har lyst til at give en gave. Når der kun er 20 medarbejdere kan det måske være han kun lige har kunne få det tilbud ved at få det antal flasker. 

Man kan aldrig nogensinde uanset religion eller levevis tillade sig at brokke sig over en gave, for sådan er det, det er firmaets ret til at vælge hvordan det forgår om man får en eller ej og hvilken en det er. Det er ikke mangel på respekt for din mand, men faktisk en hengiven tak for hans arbejde, at han så ikke vil bruge det pga religion er så op til ham. 

Anmeld

19. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
A&F skriver:

Jeg er enig med mpr's seneste svar. Så det bliver også mit svar til dig 

Anmeld

19. december 2014

et-ønske

Der går dælme længe imellem at jeg taber både næse og mund! Og tænker om dette er en and??

hvis ikke synes jeg både du og din mand viser utaknemmelighed! Det er langt fra alle virksomheder der giver julegaver - så det i sig selv er faktisk stort at de får!

både min mand og jeg har gennem årerne fået kedelige gaver! Laks - vi spiser ikke fisk. Vin vi drikker ikke vin. Special øl, vi drikker ikke øl. Italienske tapas specialiteter - vi spiser ikke den slags! Men ingen af os kunne drømme om at sige et ord! Det er vist almindelig høflighed og pli! 

Anmeld

19. december 2014

Isabella_mor

Er anonym af hensyn til min mand og hans arbejdssted! Min mand arbejder hårdt på en fabrik med 11 timers vagter. For 2 år i træk han har fået vin til julegave. Problemet er bare at han er muslim og drikker ikke! Det er 4 dyrevine ( slået op på Google) han har så været hende ved afdelingslederen der står for gaverne og har fortalt om situationen hans bemærkning var så. Du/ i holder jo ikke jul så hvorfor skulle i også have en gave? Hvad mener i ? Burde denne lille l... Gave ikke være en form for bonus? Glæde og sige! Hved du hvad! Du arbejder ligeså hårdt du fortjener noget? Jeg er så sur og ked af hans vegne.... God aften 

Det er da også træls, og sikke et træls svar at få. det burde ikke være sådan, det et da utrolig hadsk at sige sådan.! Jeg var godtnok blevet fornærmet.. Altså ikke over at få vin, men over det svar!

Men i kan jo sælge vinen eller give dem videre i gave til nogen som evt drikker vin som i havde tænkt jer at give gave allgevel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.